Mitä sanon lapsille, kun isä ei halua ottaa heitä luokseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surumieli...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surumieli...

Vieras
Minulla on 5 vuotiaat kaksospojat. Muutimme lasten kanssa pois miehen luota lukuisten syiden vuoksi, joita en ala tässä sen enempää purkamaan. Muutimme marraskuun lopussa ja mies ei ota lapsia luokseen, hän on pojat nähnyt kerran muuton jälkeen. Mitä sanon lapsille, kun he haluavat nähdä isäänsä ja kyselevät, koska pääsevät tämän luokse? Mies ei ole edes soittanut lapsille. Ennen niin rakstava isä muuttui kerrasta. Mitä mä teen? Mies ei halua kanssani asioista keskustella.

Aika moni on ollut samassa tilanteessa ja olihan se niitä asioita, jotka kirveli erossa eniten..
Itse kerroin, että isä ei valitettavasti voi nyt tavata, ettei isä juuri nyt pysty heistä huolehtimaan, enkä tiedä milloinka se olisi mahdollista. Muistutin että minä olen kuitenkin tässä, enkä ole ikinä menossa mihinkään.

Pikkuhiljaa se kyseleminen siitä vähenee..
Lapset eivät ole tavanneet bio-isäänsä vuosiin, eikä sukukaan pidä mitään yhteyttä.

• Tykkää
Reactions: Peppari
Nämä on niitä vaikeimpia tilanteita eron jälkeen. Tässä kohtaa astuu esiin se mitä sinun nyt täytyy olla: rakastava vanhempi.

Vaikka kuinka ärsyttäisi niin ei kannata lähteä sille mollauslinjalle. Kerrot vain että isillä on ikävä mutta hänellä on hirveästi kiireitä ja siksi ei nyt ole ehtinyt nähdä.

Mies halusi, että lapset ovat hänellä joka toinen viikko ja suunniteltiin kaikki sen mukaisesti. olen sairaanhoitaja ja työni on vuorotyötä, vaikeuttaa melko lailla, kun mies ei nyt otakaan lapsia. Vuorotyöläisten päiväkoti on siis ainut vaihtoehto, kun en voi sukulaisiakaan loputtomasti rasittaa. Harmittaa lasten puolesta, kun joutuvat vielä vaihtamaan päiväkotiakin, tulee niin paljon muutoksia kerralla :(
Lastenvalvojalle päästään vasta tammikuun puolivälissä.

Sanot niinkuin asia on. Mun mielestä on turha alkaa satuilemaan että isä välittää/rakastaa, jätät sen osion pois. Voit sanoa että isällä on muutosta paha mieli ja hänellä menee aikaa sopeutua uuteen tilanteeseen ja ettet tiedä milloin tapaatte isän, että se ei ole sinun vallassasi. Kyllä se isä kertoo välittämisen ja rakastamisen sitten tavatessaan.

Yhteistyössä