Mitä se on muilta pois, vaikka olen 40v ja kahden pienen lapsen äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Tuosta toisesta ketjusta.... Siis ihan oikeasti, mitä se on muilta pois, taikka tuijotuksen aihe, kun olen ns. vanha äiti??? En todellakaan ymmärrä, mitä siinä on väärin, että sain ensimmäisen lapseni vasta 38 vuotiaana?

Olen vakaassa parisuhteessa, taloudellinen asemani on hyvä, lapseni (kuten myös mieheni ja minä) ovat terveitä, lapsilla on jaksavat isovanhemmat, jne. Voisitko joku ystävällisesti ja (toivottavasti asiallisesti) kertoa, miksi minun pitäisi hävetä ja luikkia paheksuvien katseiden meressä?

Itse en katsele äitien ikiä, vaan saatan "jopa" hymyillä myötätuntoa ja yhteenkuluvaisuutta osoittaen toiselle äidille, jolla on samanikäisiä lapsia. Oli se äiti sitten 20v tai 40v. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22388120:
Nuoria äitejä vaan ärsyttää se että vanhemmat äidit tekee ne lapset ns fiksummalla iällä ;)

Jaahsa kiitoksia. Minua ei ärsytä minkään ikäiset.
Enkä kyllä mieti kenenkään ikää tuolla tallustaessa, samalla tavalla me iän puolesta ollaan äitejä.
Tätä kummastelua jne tulee ihan molemmilta puolilta...hölmöä. :)

Komppaan ekaa vastaajaa. Niitä äitejä, joiden taloudellinen tilanne on tosi epävakaa, ketuttaa, kun sun ei tarvi surra raha-asioita, vaan voit keskittyä kaikella energiallasi lapsiin. Nauti siitä! Ei niistä mulkoilijoista kannata välittää!

Eikö sinua ärsytä jos joku kohtelee lastaan huonosti?

Minä olen sitä mieltä että lapset pitää tehdä nuorena, koska muuten vanhemmat kuolevat lapsen ollessa melko nuori. En silti tuomitse koska ikinä ei voi tietää mitä on taustalla! Kukin siis tehköön lapset silloin kun itselle sopii.

Ihmiset nyt vain ovat niin ahdasmielisiä ja kaavoihinsa kangistuneita, että eivät voi käsittää, että kaikki eivät ihan sen peruskaavan mukaan elä. Eli jos olet keskitasoa nuorempi tai vanhempi pikkulasten äiti, niin sinua tuijotetaan.
Ei sille minkä voi, joten yritä vain olla huomaamatta.

Minä olen sitä mieltä että lapset pitää tehdä nuorena, koska muuten vanhemmat kuolevat lapsen ollessa melko nuori. En silti tuomitse koska ikinä ei voi tietää mitä on taustalla! Kukin siis tehköön lapset silloin kun itselle sopii.

Käsittääkseni suomessa kuollaan keskimäärin joskus 75-80-vuotiaana, eli "lapset" olisivat yli kolmekymppisiä, eli eivät nyt enää mitään "melko nuoria".

[QUOTE="Blue cat";22388175]Oon pannut merkille, että se on ihan sama minkä ikäsenä niitä lapsia saa niin joku valittaa kun on "väärä ikä". Paras vaan sulkea korvat sellaisilta.[/QUOTE]

Tämä on niin tota. Kai se on vaan pakko väkisin vääntää että se oma lapsentekoikä on ainoa ja paras. Terveellisempää olis vaan kuunnella perusteluja ja tarinoita näidn asioden takaa. Avoimesti. Siinä oppii kummasti.

Mun mies luki lehdestä juttua, jossa 5-kymppinen mies oli "tokalla kierroksellaan". Pari vanhempaa (kolmikymppistä) lasta ja sitten kaksi vaippaikäistä uudesta liitosta.
Mieheni kauhisteli että ei hitto hän jaksaisi näitä yövalvomisia enää tuon ikäisenä :D

Lapsia ei välttämättä tule silloin nuorena vaikka niin toivoisikin...Ei niitä niin vain tehdä kun itselle sopii. Pitkän lapsettomuuden jälkeen mikä harmitti silloin on kääntynyt positiiviseksi sillä nyt "vanhemmalla" iällä on vara valita kun on opiskelut opiskeltu ja kotikin maksettu niin satsata lapsiin ja olla heidän kanssaan kotona kouluun saakka. Tätä mahdollisuutta ei olisi ollut silloin "nuorena" kun lapsia ensi kertaa toivottiin.

Tää vaan ihan esimerkkinä tänne;)

Mun äiti sai mut 37-vuotiaana eli suunnilleen samoissa vuosissa kuin ap omansa ja en ole vielä kertaakaan osannut pelätä että kohta ne kuolevat vanhuuteen nyt kun olen 24. Ja vielä lisäesimerkkinä isäni vanhemmat olivat molemmat tasan 70 kun synnyin. Mummini kuoli vajaa 2 vuotta sitten ja ukkini elää edelleen. Myös äitini äiti elää edelleen. Sukuennusteen mukaan vanhempieni kuolemaa on turha odottaa vielä 30-vuoteen jolloin olen yli 50.

Pointtina tässä etten osaa samaistua millään lailla väitteeseesi.

Viimeksi muokattu:
Ei ole kyse siitä, että nämä nuoret naiset ja äidit närkästyisivät sinun iästäsi, vaan heitä risoo se tosiseikka, että sinä olet kaltaistesi tavoin panostanut muuhun elämääsi ensin, opiskellutkin ehkä pitkään ja elänyt itsellesi ensin, ennen lapsia. Nuoret äidit monesti ovat tulleet raskaaksi vahingossa ja ties minkälaiselle hulttiolle, joka luultavasti on hylännytkin perheensä viimeistään siinä vaiheessa, kun muksu on parin vuoden iässä. Ihan ymmärrettävää, että näitä nuoria naisia häiritsee se, että joku muu on päättänyt elää paremmin ja fiksummin. Ei suivaannuta siitä.

[QUOTE="Banaani";22388392]Ei ole kyse siitä, että nämä nuoret naiset ja äidit närkästyisivät sinun iästäsi, vaan heitä risoo se tosiseikka, että sinä olet kaltaistesi tavoin panostanut muuhun elämääsi ensin, opiskellutkin ehkä pitkään ja elänyt itsellesi ensin, ennen lapsia. Nuoret äidit monesti ovat tulleet raskaaksi vahingossa ja ties minkälaiselle hulttiolle, joka luultavasti on hylännytkin perheensä viimeistään siinä vaiheessa, kun muksu on parin vuoden iässä. Ihan ymmärrettävää, että näitä nuoria naisia häiritsee se, että joku muu on päättänyt elää paremmin ja fiksummin. Ei suivaannuta siitä.[/QUOTE]

Voi elämä... tähän tää menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22388120:
Nuoria äitejä vaan ärsyttää se että vanhemmat äidit tekee ne lapset ns fiksummalla iällä ;)

vai ni :D mistäs lähtien se on ollu fiksumpaa tehdä lapset nelikymppisenä kun riskit on korkeemmat eikä välttämättä enää tärppääkään silloin :D

mä kyllä tuun ihan yhtä hyvin toimeen kaikenikäisten äitien kanssa, ei sillä iällä ole väliä. enkä pahasti oo koskaan perhekerhon vanhemmista äideistä ajatellu

Komppaan ekaa vastaajaa. Niitä äitejä, joiden taloudellinen tilanne on tosi epävakaa, ketuttaa, kun sun ei tarvi surra raha-asioita, vaan voit keskittyä kaikella energiallasi lapsiin. Nauti siitä! Ei niistä mulkoilijoista kannata välittää!

:D mä oon vähä alta kolmekymppinen kahen lapsen äiti joka on lasten kanssa kotona. ja siksi on rahaa vähän koska keskitän kaiken aikani ja energiani lapsiin. en todellakaan ole millään tavalla kateellinen kenenkään rahoista. mun lapsilla on hyväkuntosen isoisovanhemmatkin, jotka on suuri rikkaus. ja me ollaan miehen kanssa vielä nuoria kun lapset lentää pesästä. aikaa nautiia sitte vielä toisistamme ennen ku ollaan ihan höppönöitä :D

Nuoret äidit vaan ovat huonompia. Tän te arvon parhaimman ikäset ilmeisesti vaan haluutte kuulla.
Nuoret äidit ovat surkeita ja niiden lapset vaan vahinkoja. Happy?
Voisko lopettaa tän lapsellisen keskustelutavan? Eikös teidän pitäisi olla niitä kypsiä?

"Kun suomalainen mies eli 1940-luvun alussa keskimäärin noin 55 vuotta, on miesten elinajan odote tänään yli 76 vuotta. Naisten elinajanodote on pidentynyt lähes yhtä paljon, 62 vuodesta 82 vuoteen." Lähde: Terveyskirjasto

Jos suomalaisen naisen elinajanodote on tällä hetkellä 82 vuotta, niin 40-vuotias ap elää vielä keskimäärin 42 vuotta. Silloin hänen lapsensa ovat n. 44-46-vuotiaita, eli eivät kyllä mielestäni kovin nuoria...

Käsittääkseni suomessa kuollaan keskimäärin joskus 75-80-vuotiaana, eli "lapset" olisivat yli kolmekymppisiä, eli eivät nyt enää mitään "melko nuoria".

ei vai.. mun mies menetti isänsä 29 vuotiaana ja ihan liian nuorena. oltiin just saatu eka lapsi jota appi ei edes ehtiny näkemään. ei ole appi näkemässä kun meidän lapset kasvaa :( on se iso menetys miehelle ja meidän lapsille

[QUOTE="Banaani";22388392]Ei ole kyse siitä, että nämä nuoret naiset ja äidit närkästyisivät sinun iästäsi, vaan heitä risoo se tosiseikka, että sinä olet kaltaistesi tavoin panostanut muuhun elämääsi ensin, opiskellutkin ehkä pitkään ja elänyt itsellesi ensin, ennen lapsia. Nuoret äidit monesti ovat tulleet raskaaksi vahingossa ja ties minkälaiselle hulttiolle, joka luultavasti on hylännytkin perheensä viimeistään siinä vaiheessa, kun muksu on parin vuoden iässä. Ihan ymmärrettävää, että näitä nuoria naisia häiritsee se, että joku muu on päättänyt elää paremmin ja fiksummin. Ei suivaannuta siitä.[/QUOTE]

voi v.. mitä yleistystä :o
mä oon aina tiennyt että haluan lapseni tehdä ennen kuin 30v täytän ja tavoitteessa onnistuin. lapsiluku on täynnä ja ikää on 28v. perheen perustaminen oli mulle sitä paremmin ja fiksummin elämistä.

Onneks mun äiti teki mut teininä, niin nyt mun lapsilla on nuoret isovanhemmat, vaikka ite tein lapset vasta kolmikymppisenä kun kaikki muut asiat oli kunnossa jo ;) :D

munki äiti teki mut teininä :) lasteni isoisovanhemmat on 60-70 vuotiaita. lapsilla on paljon isovanhempia. mikäs sen parempaa. ku kasvaa suuressa rakastavassa suvussa ja tutustua vanhempiin sukupolviin. ite olin 24v kun sain esikoiseni

Yhteistyössä