Mitä se tarkalleen on, kun vauva osaa istua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli onko se sitä, että vauva osaa istua ilman tukea vai vaaditaanko siihen, että osaa nousta itse istumaan, esim. lattialla.

Entä milloin olette istuttaneet lapsen syöttötuoliin?

Syöttötuolissa istui 5kk alkaen. Silloin kokeiltiin myös osaako istua lattialla ilman tukea. Oppi peruuttamaan istumaan 6kk ikäisenä. Mä olen käyttänyt tuota jälkimmäistä enemmänkin kun on puhuttu istunmisesta. Koska silloin on oikeasti osannut istua ja hallita vartaloaan.

Meillä vauva on jo kuukauden noussut seisomaan tukea vasten ja kävellytkin "puita pitkin", mutta ei vieläkään osaa mennä itse istumaan. Joskus kellahtaa vahingossa kiipeilyistään pepulleen ja jää siihen. Syöttötuolissa on istunut tukevasti jo kaksi kuukautta.

Eli Talonmiehen kriteerillä ei osaisi vieläkään istua vaikka tukea vasten kävely onnistuu. Mä tulkitsin, että vauva osaa istua silloin, kun ei tarvitse olla erityisesti tukea istumaan vaikka kellahduksia vielä tapahtuisikin.

Meillä vauva on jo kuukauden noussut seisomaan tukea vasten ja kävellytkin "puita pitkin", mutta ei vieläkään osaa mennä itse istumaan. Joskus kellahtaa vahingossa kiipeilyistään pepulleen ja jää siihen. Syöttötuolissa on istunut tukevasti jo kaksi kuukautta.

Eli Talonmiehen kriteerillä ei osaisi vieläkään istua vaikka tukea vasten kävely onnistuu. Mä tulkitsin, että vauva osaa istua silloin, kun ei tarvitse olla erityisesti tukea istumaan vaikka kellahduksia vielä tapahtuisikin.

Yhteistyössä