Mitä sekaan kaurapuuroon? Oli eilen asiasta keskustelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Eilen juteltiin kavereiden kanssa, kun yksi ihmetteli, että eskarissa ei saa aamulla kaurapuuroon sokeria, että se pitäisi syödä sellaisena ja toinen kaveri, joka on lastentarhan opettaja oli myös tyrmistynyt, heillä kuulemma saa kaurapuuron sekaan sokeria tai hilloa.

Meillä jos kotona syödään kaurapuuroa, niin poitsu saa sekaan joko hilloa tai nokareen voita ja jos itse syön, niin laitan joko voita tai sokeria.

Meillä syödään kaurapuuroa melkein joka aamu. Lapsi syö sen kanssa joko (itse tehtyä) marjakiisseliä, sokeria ja kanelia tai muusattua banaania. Hilloa joskus, mutta meillä ei yleensä hilloa ole.

Itse syön maidon kanssa, samoin mies. Tai sitten sitä marjakiisseliä.

Keitän puuron maitoon, 1dl hiutaleista korvaan leseillä. Päälle saa kotona kanelia ja sokeria, kiisseliä tai mitä nyt sattuu olemaan. Itse laitan voita ja sokeria.

Kaikkiin puuroihin on parasta voi. Se on kamalaa jos jossain ei ole kuin jotain margariinia. Menee ihan aamu pilalle. Mannapuuroon hätätilassa kelpuutan jonkun marjakeiton tai kaneli-sokeri-maidon.

miks pitää totuttaa turhan sokerin syöntiin. mies syö puuron kans sokeria, murojen kans sokeria.
itse en laita kummankaan kanssa kun ilmankin pärjää vallan mainiosti.

Päiväkodissa laitan muksuille: hilloa, (jos keittäjätäti on sitä kärryyn laittanut), maitoa, kiisselisilmän (jos sitä sattuu olemaan tarjolla) tai margariinisilmän. Eli yleisesti ottaen kolmena aamuna viidestä tarjolla on puuroa hillosilmällä + maidolla.
Kotona: voita, maitoa tai hilloa.

Alkuperäinen kirjoittaja hammaslääkärin tytär;22348492:
miks pitää totuttaa turhan sokerin syöntiin. mies syö puuron kans sokeria, murojen kans sokeria.
itse en laita kummankaan kanssa kun ilmankin pärjää vallan mainiosti.

Eihän se maistu milleen, jos ei mitään laita sekaan, on kuin pahvia söisi, ei mene mun kurkusta millään alas.

Monissa päiväkodeissa ainakin täällä pääkaupunkiseudulla sai ennen puuron kanssa aina "kanelisokeria" halutessaan. Sitten tuli tieto 09 syksyllä että kaneli on epäterveellistä lapsille (en muista miksi, joku maksaan liittyvä juttu) ja samalla pois jäi kanelisokeri aamupuurosta ja puuron sai voinokareen ja/tai maidon kera tai ilman mitään. :) Tietysti riisipuuron kanssa saa sitten päiväkodeissakin kanelia ja sokeria halutessaan.

Eipä se päiväkodin puuro paljon miltään maistu jos siihen ei mitään laita lisukkeeksi :/

[QUOTE="mörkö";22348539]Monissa päiväkodeissa ainakin täällä pääkaupunkiseudulla sai ennen puuron kanssa aina "kanelisokeria" halutessaan. Sitten tuli tieto 09 syksyllä että kaneli on epäterveellistä lapsille (en muista miksi, joku maksaan liittyvä juttu) ja samalla pois jäi kanelisokeri aamupuurosta ja puuron sai voinokareen ja/tai maidon kera tai ilman mitään. :) Tietysti riisipuuron kanssa saa sitten päiväkodeissakin kanelia ja sokeria halutessaan.

Eipä se päiväkodin puuro paljon miltään maistu jos siihen ei mitään laita lisukkeeksi :/[/QUOTE]

Miksihän eivät vaihtaneet Reilun kaupan kaneliin, siinä ei oo kumariinia..

[QUOTE="shihtzu";22348516]Eihän se maistu milleen, jos ei mitään laita sekaan, on kuin pahvia söisi, ei mene mun kurkusta millään alas.[/QUOTE]

kuule jos tarpeeksi hyvää kaurapuuroa tekee niin sen pilaa jos jotakin sekaan laittaa ;)