Mitä seuraavaksi tapahtuu? (lastensuojelu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Meistä on tehty lastensuojeluilmoitus koska olemme tukistaneet lastamme. Nyt on käyty juttelemassa sosiaalityöntekijöiden kanssa. Mitä seuraavaksi tapahtuu? Kenelläkään kokemusta tai tietoa?

jos sossun mielestä teillä on ongelmia...niin teillä varmaan rupee käymään sossut tai perhetyöntekijät tai käsketään perheneuvolaan tms...
tai sit ei mitään..jos ei oo syytä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En tajunnut kysyä heiltä. Tuleeko esim mitään merkintää mihinkään? Sakkoja tms?

Kaikilla lastensuojelun sosiaalityöntekijöillä ei ole oikeutta sakottaa, joten vouti toimittanee sakkolapun vanhempien työpaikalle parin viikon sisään.

Mut miksi sitä lasta on pakko tukistaa, ootko miettinyt sitä? Eikö kannattaisi taas miettiä syitä jotka johtivat lastensuojeluilmoitukseen, kuin sitä seurausta, eli sakkoja jne?

Ok, lasta ei saa kurittaa. Mutta mun mielestä tämä on nykypäivänä mennyt ihan mahdottomaksi, ihan pienistäkin asioista tehdään ilmoitus. Kyllä minuakin on pienempänä tukistettu ja jopa luunappeja olen saanut ja ihan normaali ihminen minusta on tullut. Ja vanhempani takuulla ova kunnollisia ihmisiä. Ei olisi tullut ihmisille mielenviereenkään lapsuusaikanani tuollaisista asioista tehdä ilmoituksia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Ok, lasta ei saa kurittaa. Mutta mun mielestä tämä on nykypäivänä mennyt ihan mahdottomaksi, ihan pienistäkin asioista tehdään ilmoitus. Kyllä minuakin on pienempänä tukistettu ja jopa luunappeja olen saanut ja ihan normaali ihminen minusta on tullut. Ja vanhempani takuulla ova kunnollisia ihmisiä. Ei olisi tullut ihmisille mielenviereenkään lapsuusaikanani tuollaisista asioista tehdä ilmoituksia.

Täysin samaa mieltä ja saman kokenut.

Yhteistyössä