Mitä sitä tulikaan sanottua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soraya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soraya

Aktiivinen jäsen
12.04.2007
4 135
1
38
Varsinkin nykynuorten älli hämmästyttää...

Kys, Kuopio

Poika n. 3-4v odottaa vastaanotolle äitinsä kanssa. Yllättäen poika kysyy äidiltään:

"Mennäänks tupakalle?"

Äiti yrittää olla huomaamaton.

Pirkamaan urheilijakoulu

Viereisessä kopissa miespuolinen nuori hieroja hieroo vanhempaa rouvaa.

Nainen: Oliko tiukka paikka?
Hieroja: Oli joo.
Nainen: No se onkin sitten ainoo tiukka paikka mussa, kaikki muu on löstynyttä ja vetelää.

Seuraa hämmentenynyttä naurahtelua molemmin puolin.

Pyynikintori, Tampere

Joukko suomenruotsalaisia on pitämässä hauskaa Pyynikintorilla. Kaksi tyttöä liittyy seuraan ja tervehtii paikalla olevaa poikaa.

Tyttö 1: Moi, tässä on mun kaveri. Oot varmaan tavannut hänet ennenkin.
Poika: Hei, mä muistan sut, mikä sun nimi taas olikaan?
Tyttö 2: Jenny.
Poika: Ei, ei se Jenny ollut, mut se alkoi kyllä J:llä.

Bussi nro. 18, Helsinki

Kaksi noin 17-vuotiasta tyttöä keskustelee saamistaan syntymäpäivälahjoista. Toinen toteaa:

"Lahjakortit on ihanii, ku niit ei voi niinku käyttää dokaamiseen! Voi vaik ostaa uusii vaatteit!"

Bussi 15, Espoo

Kaksi noin 20-vuotiasta tyttöä puhuu asioista maan ja taivaan välillä.

Tyttö 1: Mikä se peräpukama muuten on?
Tyttö 2: Mmm...
Tyttö 1: Onks se joku sellanen uloke takapuolessa?
Tyttö 2: Joo, mun mielest siin on jotain sellasia palleroita...

Bussi, Helsinki

Kaksi teini-ikäistä tyttöä pölpöttää täpötäydessä bussissa. Puhetulvan seasta erottuu ihmetyksen täyteinen lausahdus:

"Mä oon aina luullut että pappa betalar on jonkun eläimen latinankielinen nimi!"

Lenkkipolku, Oulu

Kolme 14-15-vuotiasta poikaa jutustelevat kävellessään.

Poika 1: Hei, ootteko käyny katsomassa [jonkun] leffan?
Poika 2: Öö, no en.
Poika 1: Aijaa. En mäkää, mutta mun serkku on.

Ja hiljaisuus jatkuu.

Kaksi noin parikymppistä tyttöä, ilmeisesti kotitalousopeopiskelijoita, istuu tietokoneella ja kirjoittavat jotakin itse tekemäänsä (?) reseptiä. Tytöt keskustelevat siis raaka-aineista, mitoista, uunin lämmittämisestä jne. Yllättäen toinen korottaa ääntään oivaltaessaan:

"Hei ton Aurajuuston nimihän tulee siitä kun se on leikattu sillai auran muotoseks!!"

Neljä 13-15v tyttöä istuu bussissa jutellen.

Tyttö 1: Tiiätteks te onks Kongo Aasiassa vai Afrikassa?
Tyttö 2&3: En tiiä...
Tyttö 4: Eiks se oo Afrikassa?
Tyttö 1: Aijjaa. Mä oon aina luullu ett se on Aasiassa. Vähän niinku siel on King Kong... ja Hong Kong.

Äiti ja tytär (n.14-15v.) ovat ruokaostoksilla.

Äiti: Mitä ruokaa me tänään tehdään?
Tytär: Jotain hyvää.
Äiti: No mikä se hyvä on?
Tytär: Glamouria.

Kauklahti, Espoo

Kaksi tyttöä juttelee pyöräillessä.

"Meidän suvussa on niinku periytyvää, et kauneus tulee vast vanhempana."

Biologian tunti, Yläaste

Biologian tunnilla opettaja selostaa luokalle jänisten talvehtimisesta ja koiraiden ja naaraiden paritelemisesta. Milloin koiras astuu naaraan yms. Muuan tyttö kuuntelee tarkaavaisena opettajan selostusta takapenkistä.
Mietteissään hän nostaa kätensä pystyyn. Opettaja antaa tytölle luvan kysymykseen.

Tyttö: Kumpi on uros? Koiras vai Naaras?

Opiskelijaravintola, Turku

Hyvin laiha nainen seurassaan olevalle miehelle saapuessaan ravintolaan:

"En mä nyt ainakaan mitään ruokaa halua!"

Kerrostalon piha, Kuitinmäki, Espoo

Perhe, isä, äiti, noin 2 vuotias tytär ja nelivuotias poika leikkivät pihalla. Tyttö ajaa polkupyörää, pojalla on potkulauta. Isä nappaa leikkisästi pojan potkulaudan ja lähtee polkemaan "karkuun". Poika juoksee nauraen perässä, kaikilla on hauskaa. Yhtäkkiä poika pysähtyy, ja huutaa isälleen:

"Mitä v***ua sä oikeen meinaat!?"

Loftet, Vaasa

Kaksi tyttöä, n. 17-18 v. katselevat hyllyä, jossa on erilaisia teepakkauksia.
Tyttö 1: Mä oon kokeillu tätä omenateetä. Se tuoksuu kyl ihan omenalle, mut maistuu teeltä.
Tyttö 2: Oikeesti?!

Bussi, Espoo

Noin 35-vuotias nainen astuu bussiin tyttärensä (~11v) kanssa. He ovat matkustamassa hakemaan autoa matkaa varten. Ensin nainen voivottelee ajotaitoaan:

Nainen: Toivottavasti pääsisin edes siitä pihasta ilman että auto sammuu tai nykii... Tai että lähden peruuttamaan kun pitäisi ajaa eteenpäin.

Hetken kulutta kaksikko suunnittelee matkareittiä.

Nainen: Tossa kyltissä lukee Turku... kai se sitten jossain vaiheessa muuttuu sitten Tampereeksi.

Korkeasaari, Helsinki

Perheenisä on käymässä lastensa ja heidän kavereidensa kanssa Korkeasaaressa. He tulivat emujen aitauksen luo.

Lapset (innosta kiljuen): Mitä eläimiä noi on?!

Isä (tyytyväisenä kun tietää vastauksen): Ne on AMUJA!

Helsinki-Hyrylä-bussi

Bussiin nousee poika, joka imaisee tupakastaan viimeiset savut ja heittää sen sitten bussin ovella pois.

Bussikuski: Polta tupakkas ens kerralla aiemmin niin ettet puhaltele niitä savuja tänne.

Poika murahtaa ja kävelee bussin takaosaan.

Keski-ikäinen naismatkustaja ystävättärelleen:

"Nyt se tietty piirtelee mustaks noi kaikki penkit tuolla takana!"

Kouluauton pysäkki, Piippola

Pysäkille saapuu 14-15 vuotias tyttö ja poika. Poika menee lähimmän sembramännyn alle.

Tyttö: Menit sitten kuusen alle..
Poika: Ai kuusen?!?
Tyttö: No eiku mikä toi oikeen on?!
Poika (huokaa): Mikäköhän sullaki oli maantiedossa?

tosta tuli keskustelu töissä asiakkaan kanssa mieleen..

vanha sellanen n 70-vuotias papparainen antaa etukorttinsa ja ottaa sen takasin ja laittaa lompakon kiinni ja hetken ootan ja sanon että niin tarvitsisin vielä jotain maksuvälinettä,pappa tokasee että ei minulla ole,aattelin että ei varmaan kuullu kunnolla mitä kysyin ja toistin,nyt vastaus oli että juu ei sillä niin väliä..hetken mietin että miten muotoilen kysymyksen ja sitte sanoin että niin nämä ostokset pitäisi vielä maksaa,pappa hämmästyneenä siihen että ai enkös minä maksanutkaan..jotenki oli nii herttanen pappa mutta kyllä hiukan hymyilytti :)

Yhteistyössä