R
"rikki"
Vieras
Olen yksinhuoltaja. Vanhin on koulussa. Turvaverkko on lähes nolla. Herään ennen kuutta aamuisin. Ennen seitsemää olemme päiväkodissa, puoli kahdeksalta töissä. Teen pitkää päivää, mutta mikään ei riitä. Juuri ja juuri ehdin viideksi päiväkodille. Sitten kotihommat ja lapsilla tietenkin ollut minua ikävä. Riittämätön olo töissä ja kotona. Illoiksi riittää vielä töitä. Vaikka ala on akateeminen, ei käteen polttoainekulujen (pitkä matka) jälkeen jää kuin 1700 euroa.
Viikonlopuiksi on töitä ja kotitöitä heti aamusta alkaen. Mitään ei ehdi harrastaa. Telkkaria katsotaan noin tunti-pari kahdessa viikossa. Harvoin ehdin edes istua.
Riittämätön olo silti. Ystävistä olen erkaantunut. Lisäksi eksä kiusaa kaikin tavoin julistaen ihan kirjallisesti, ettei halua minun olevan onnellinen.
Mitä sitten, kun/jos ei enää jaksa? (Apua olen hakenut monestakin paikasta. En vain ehdi käydä juttelemassa, kun ei töistä saa olla poissa)
Viikonlopuiksi on töitä ja kotitöitä heti aamusta alkaen. Mitään ei ehdi harrastaa. Telkkaria katsotaan noin tunti-pari kahdessa viikossa. Harvoin ehdin edes istua.
Riittämätön olo silti. Ystävistä olen erkaantunut. Lisäksi eksä kiusaa kaikin tavoin julistaen ihan kirjallisesti, ettei halua minun olevan onnellinen.
Mitä sitten, kun/jos ei enää jaksa? (Apua olen hakenut monestakin paikasta. En vain ehdi käydä juttelemassa, kun ei töistä saa olla poissa)