Mitä sitten kun mies pettää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "petetty"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"petetty"

Vieras
Sain aamulla tietää että mieheni on pettänyt minua, tuntuu kuin sydän olisi pakastettu ja koko rakkaus poissa. Olen puhunut ystäville ja sukulaisilleni ja kaikki ovat sitä mieltä että anna anteeksi. Tietysti kun on pieni lapsi ja taloudellisesti olemme mieheen sidottuja ei ole kai vaihtoehtoja kuin antaa anteeksi. Mutta saako rakkautta enää takaisin?

Mä oon kai kamala, mutta miksi sä kerrot tosta kaikille? Vaikka itse voisit antaa anteeksi, niin sukulaisesi ja ystäväsi eivät. Ja kun tiedät, että he tietävät, niin sua ahdistaa koko asia enemmän ja kauemmin.

Ei saa. Tai ainakin vuosien tie. Voi haluta antaa anteeksi, mutta itse en pystyisi unohtamaan. Koko pohja on suhteelta mennyt - näin ajattelen itse. Millään ei olisi oikeasti merkitystä tuon jälkeen. Voimia.

Jos molemmat haluavat jatkaa liittoa ja jättävät asian taakseen, on varmasti mahdollista löytää rakkaus uudelleen. Ihmettelen myös vähän tuota, että olet aamulla saanut tietää asiasta ja jo nyt siitä tietää koko suku ja kaikki ystävät. Olisi varmasti kannattanut vähän rajoittaa.

ei tiedä muut kuin pari läheisintä jotka eivät muille juoruile ja jonkun kanssa mun oli asiaa purettava,olen silmät päästä täällä itkenyt asiaa ja tuli todella yllättäen ja lisäksi on iltapäiväksi mentävä töihin.

meni vieraalle paikkakunnalle koulutukseen ja siellä kännäsi muiden kavereidensa kanssa ja oli yhden naispuolisen kurssikaverin kanssa jonka tuntenut tammikuusta ja jota näissä koulutuksissa tavannut.

Teidän kannattaisi lienee aluksi puhua ja puhua vielä lisää miehen kanssa kunnes ei ole enää kysymyksiä... ja sitten voit alkaa miettiä voitko luottaa mieheen, asua yhdessä, jakaa sängyn miehen kanssa jne.
Jos et, niin miksi asua yhdessä ja katkeroitua, lapset aistivat kyllä huonon ilmapiirin ja kuten monen tällä palstalla ovat todenneet, lapsi-arki on itseasiassa helpompaa ilman riitaisaa/muuten eripuraista parisuhdetta!
Hankalahan tuollaisen jälkeen on luottamusta toiseen saada palaamaan takaisin. :(

tyhmä mies ku kerto sulle. jos kerran yhen illan juttu. se vaan ajatteli omaatuntoansa helpottaa. tässä sen näkee. ei kannata kertoa pettämisestä. jos kerran se ei ole jatkuvaa.

Mä olen pahoillani sun puolestasi ap. :hug: Kannattaa puhua asia selväksi miehen kanssa juurta jaksain eli äkillisiä päätöksiä ei mielestäni tunnehuumassa kannata tehdä. Kyllä sä siinä puheitten lomassa varmasti miehestäsi huomaat sen, katuuko hän vilpittömästi tapahtunutta ja haluaako oikeasti olla parisuhteessa sinun kanssasi. Huomaat varmaan myös sitten pikku hiljaa sen, miten itse suhtaudut asiaan. Suhtautumisella tarkoitan esimerkiksi sitä, onko anteeksianto ja parisuhteen jatkaminen sinusta täysin poissuljettu vaihtoehto vai olisitko valmis vielä yrittämään.

Kertoiko mies itse sinulle asiasta ja onko kyseessä tuore tapaus (eli pettäminen tapahtunut lähiaikoina)?

petin yhden ja viimeisen kerran (kännipoka) ja sain anteeksi. suhde kasvanut ja syventynyt hurjasti tuon tyhmimmistä tyhmimmän tekoni jälkeen. en kyllä itse olisi pystynyt, ehkä, antamaan anteeksi rakkaalleni, jos hän olisi pettänyt...olen onnekas...

Mielestäni vasta ajan kanssa selviää mihin suuntaan asiat lähtevät. itse puhuisin puolison kanssa avoimesti koko tilanteen auki ehkä jonkun ammattilaisen kanssa. On tärkeää miettiä mitkä syyt ovat johtaneet tilanteeseen ja mitä kumpikin ajattelee yhteisestä jatkosta..On tärkeää, että annat aikaa itsellesi ja tunteillesi, ei tuollaisesta päästä hetkessä yli tunnetasolla. Luottamuksen palautuminen on mielestäni mahdollista, mkäli molemmat ovat valmiita tekemään töitä parisuhteen eteen. Tärkeintä, että pidät huolen omasta jaksamisestasi, sillä siten jaksat olla hyvä äiti lapsellesi...

Ihan en minäkään pysy perässä, jos pettäminen tuli täydellisenä yllätyksenä ja suhteessa ei ole aiemmin ollut mitään vikaa, niin tiedät jo mitä tapahtuu kun eroatte eli että lapset menee isälle.
Pettämistä ei varmasti ole ihan helppo, eikä luottamusta palauttaa suhteeseen, mutta uskoisin jos molemmat sitä haluavat ja haluavat todella panostaa suhteeseen entistä enemmän tulevaisuudessa, sen olevan täysin mahdollista.

Yhteistyössä