Ei mitään, mutta itse tykkäsin imettää, toista lasta erityisesti. Siinä on niin lähellä vauvaa ja jotain alkukantaisen ihanaa ja ainutlaatuista se oli.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:No mä en ymmärrä, miksei joku halua ruokkia lastaan parhaalla mahdollisella tavalla.
Se äidinmaiton kun ON parasta.
Eri asia on sitten se, jos ei siihen kykene. Mutta mun mielestä osoittaa välinpitämättömyyttä, jos ei tahdo tai viitsi edes yrittää.
Alkuperäinen kirjoittaja kuulilja:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ?:mitä sitten jos äiti haluaa tupakoida raskausaikana? mitä sitten jos äiti haluaa ryypätä raskausaikana? mitä sitten jos äiti ei halua laittaa lasta autossa turvakaukaloon?
riittäähän näitä![]()
Onko imettämättömyys riski lapsen terveydelle? Siis onko siitä ihan kiistatonta tutkimustietoa?
Onko se sama asia, imettämättömyys ja se että ei ole turvakaukaloa?Vähän vaikea uskoa.
Veit sanat suustani. Ihan samasta meinasin kirjoittaa.
Toki imettämisen on todettu jossain määrin tuovan lisää vastustukykyä vauvalle ja tissimaidonhan pitäs olla hyvinkin optimaalista juomaa lapsen eri kehitysvaiheisiin nähde. Riippuen kuitenkin hiukan siitäkin mitä äiti itse syö ja miten voi...
Ei se ole äitiyden mittapuu imettääkö vai ei. Tosin se on aihe josta ventovieraatkin saa kommentoida sulle...tai no fiksut kai osaa suunsa pitää kiinni, mut ääliöitäkin löytyy.
Mulla ei maito koskaan noussut, esikko syntyi rv28+2. Kroppa ei kai ollut vielä edes valmis tuottaan maitoa, kyllähän sitä viikon verran sai pumpattua, mutta sit tyrehty kuin seinään. Luonnollista ärsykettä (siis lapsen imu) ei ollut koska vauva oli liian heiveröinen tissille pitkään. Eikä sellainen 1,2kg rääpäleinen jaksa imeä tissiä josta ei maitoa "suihkuamalla" tule. Muhun ei tepsinyt mitkään kikat, kuten lapsen vieressä pumppaus tms. Aina vaan saalis oli luokkaa 10ml...Sitkeesti jatkoin pumpaamista 3 tunnin välein yötä päivää siihen saakka kunnes lapsi tuli kotiin. Toivoin että se olis auttanut, mut ei. Yhtenä yönä sitten kun olin itkien lypsyllä vauvan syötön jälkeen mieheni tuli ja otti mua hartioista kiinni ja sanoi että nyt loppui tuo homma. Mun tissitkin oli niin kipeet että vedin täydet satsit panadolia päivässä...
Mielestäni tein kaiken ja menin vielä vähän ylikin. Itku siinä asiass kun tuskin auttaa. Silti olen saannut kuulla ventovierailtakin kommenttia siitä kuinka en yrittänyt tarpeeks ja miks en tehnyt niin ja näin ja noin et maito olis noussut.
Tais tulla tästä katkeran tilitys, mut ei se imettämättömyys tosiaan huonoa äitiä tee
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Spritelle: Miten se voi olla välinpitämättömyyttä jos antaa lapselle korviketta? Se ei ole paras vaihtoehto, mutta on hyvä vaihtoehto kuitenkin. Ei se lasta tapa eikä altista millekään vaaralle.
No tuohan on ihan selvä tilanne, että jossei oma maito millään riitä, niin avuksi otetaan korvike.Alkuperäinen kirjoittaja juurikas:Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:No mä en ymmärrä, miksei joku halua ruokkia lastaan parhaalla mahdollisella tavalla.
Eri asia on sitten se, jos ei siihen kykene. Mutta mun mielestä osoittaa välinpitämättömyyttä, jos ei tahdo tai viitsi edes yrittää.
Tää on sinällään hauska juttu kun mulla on pikkukeskosina syntyneet kaksoset. Kun kotiin lähdettiin maitoa heru nippa nappa yhden tarpeeks, ei ees kunnolla hänelle. Lastelääkäri totes että suosittelis mieluummin korviketta (tosin erikoisvalmiste apteekista, tarkoitettu just keskosille) koska sen on paljon ravintorikkaampaa ja energiapitoisempaa kuin äidinmaito. Varsinkin kun maito ei todellakaan riittänyt molemmille...Katsoin häntä hieman oudosti ja hän otti mua olkapäästä kiinni sanoen että nää on asioita joita ei saisi ääneen kaiketi sanoa ja vinkkas silmää...
Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:No tuohan on ihan selvä tilanne, että jossei oma maito millään riitä, niin avuksi otetaan korvike.Alkuperäinen kirjoittaja juurikas:Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:No mä en ymmärrä, miksei joku halua ruokkia lastaan parhaalla mahdollisella tavalla.
Tää on sinällään hauska juttu kun mulla on pikkukeskosina syntyneet kaksoset. Kun kotiin lähdettiin maitoa heru nippa nappa yhden tarpeeks, ei ees kunnolla hänelle. Lastelääkäri totes että suosittelis mieluummin korviketta (tosin erikoisvalmiste apteekista, tarkoitettu just keskosille) koska sen on paljon ravintorikkaampaa ja energiapitoisempaa kuin äidinmaito. Varsinkin kun maito ei todellakaan riittänyt molemmille...Katsoin häntä hieman oudosti ja hän otti mua olkapäästä kiinni sanoen että nää on asioita joita ei saisi ääneen kaiketi sanoa ja vinkkas silmää...
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:No mä en ymmärrä, miksei joku halua ruokkia lastaan parhaalla mahdollisella tavalla.
no jos ei halua tehdä siitä imetyksestä elämää suurempaa asiaa, leikkiä kaiken maailman mamma teen ja kaalinlehtien kanssatai istua 12 tuntia päivässä imettämässä lapsen huutaessa nälkäänsä..
kun ei se ilman noita onnistunut ja poika sai alusta asti korviketta
Alkuperäinen kirjoittaja häh:Ihan oikeasti, mitä sitten jos äiti ei edes halua imettää tai kokee sen epämukavana? Miten se tekee naisesta huonon äidin?!
Alkuperäinen kirjoittaja juurikas:Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:No tuohan on ihan selvä tilanne, että jossei oma maito millään riitä, niin avuksi otetaan korvike.Alkuperäinen kirjoittaja juurikas:Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:No mä en ymmärrä, miksei joku halua ruokkia lastaan parhaalla mahdollisella tavalla.
Lähinnä tuo lause: Korvike on ravintorikkaampaa ja energiapitoisempaa kuin äidinmaito...Ja vielä lääkärin suusta.