Mitä sormiruokaa 7kk vanhalle sihtikurkulle..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katie-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katie-

Aktiivinen jäsen
06.07.2007
3 161
0
36
Kuorevaara
Poika siis kohta 7kk ja tällä hetkellä en oo uskaltanu antaa muuta kun noita maissinaksuja kun ne sulaa niin nopeeta :ashamed: Sitten on kovaa porkkanaa saanu järsii muutaman kerran, mutta mitään muuta en oo uskaltanu antaa..

Elikkä mitäs kaikkea sitä vois tuon ikäselle alkaa antamaan että sais ite harjotella tuota sormilla syömistä jo pikkuhiljaa..?

(pistin tännekki nyt tän kun tuntuu et kukaan ei käy tuolla vauvat 0-12kk)

no voi antaa kaikkea hedelmää ja kasvista, leipää, näkkäriä, kuhan ei tuhottoman mausteista/suolasta.. Meillä kanssa sihtikurkku nyt kyl jo 10kk mut sormiruokana meni ja menee mikä vaan, sillon ei kököt haittaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Meillä kanssa pian 7kk vanha, mutta ei ollenkaan sihtikurkku tosin :D Itse olen antanut marjoja, keitettyjä babyporkkanoita ja noita maissinaksuja =)

Mites nuo babyporkkanat, annato kokonaisena vaan käteen? Mites kun se ikenillä haukkasee siitä palasen eikä se sulakkaan niinku maissinaksu

:snotty:

Onko jo hampaita? Kovaa näkkäriä voi antaa imeskeltäväksi. Meillä yks hitti on keitetty kananmuna, tosin tyttö ronkkii vain kaikki keltuaiset suuhunsa ja valkuaiset vippaa koiralle :D Olen antanut siis kovaksikeitettyä kananmunaa viipaloimalla sen pitkittäin ja poikittain munanleikkurilla.

Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Meillä kanssa pian 7kk vanha, mutta ei ollenkaan sihtikurkku tosin :D Itse olen antanut marjoja, keitettyjä babyporkkanoita ja noita maissinaksuja =)

Mites nuo babyporkkanat, annato kokonaisena vaan käteen? Mites kun se ikenillä haukkasee siitä palasen eikä se sulakkaan niinku maissinaksu

:snotty:

Kokonaisena laitoin pöydälle porkkanat ja siitä itse napsii käteen ja haukkailee. =) Ikenillä ja kielellä "muussaa" sitten ihan itse suussaan sen =)

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Onko jo hampaita? Kovaa näkkäriä voi antaa imeskeltäväksi. Meillä yks hitti on keitetty kananmuna, tosin tyttö ronkkii vain kaikki keltuaiset suuhunsa ja valkuaiset vippaa koiralle :D Olen antanut siis kovaksikeitettyä kananmunaa viipaloimalla sen pitkittäin ja poikittain munanleikkurilla.

Kovasti tekee hammasta ja yhestä kohti punanen ja turvonnu ien, hammas tulossa? Mut siis juu ei oo vielä hampaita.. Mulla vaan kauhee tukehtumiskammo kun tuo on ihan kauhee sihtikurkku.. Esim. ne 4kk semperin perunamuusit menee kans kakisteluks vaikka niissä ei oo ees paloja..

Ei se kakistelu niin vaarallista ole, anna vaikka jotakin leipää, mitä voi imeskellä, siinä samalla se pehmenee ja vetistyy.
Marjat tietty kokonaisina, tai no ehkä saat vadelmista pieniä murusia, mutta toimiiko sitten ne sormet tarpeeksi näppärästi.

En haluu pelotella, mut oo varovainen isojen palasten kanssa. Meijän poika meinasi tukehtua kurkunpalaseen n. kuukausi sitten. Meni ihan siniseksi jo, ja tajut pois.. Onneks osasin toimia oikein viimehetkellä, niin sain sen kurkunpalasen lentämään nielusta pois..
:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
En haluu pelotella, mut oo varovainen isojen palasten kanssa. Meijän poika meinasi tukehtua kurkunpalaseen n. kuukausi sitten. Meni ihan siniseksi jo, ja tajut pois.. Onneks osasin toimia oikein viimehetkellä, niin sain sen kurkunpalasen lentämään nielusta pois..

Eli meillä mennään litskaus linjalla.. Kyllä se poika oppii isompana syömään ns. oikeetakin ruokaa vaikka nyt ei niin karkeeta söiskään.. En hemmetti uskalla antaa sille mtn. isompaa kun tuolla on ihan Karmeeta tuo kakistelu

Alkuperäinen kirjoittaja Amarela:
Ei mun tyttöä sormiruoka edes kiinnostanut kuin vasta 10kk ikäisenä ja hyvin on oppinut syömään ;) jos ei nyt onnistu niin kokeile uudestaan kuukauden tai parin päästä.

Näin mie teen.. Ennemmin oottelen ihan rauhassa kun väkisin pakotan itteni antamaan tuolle sormiruokaa..

Yhteistyössä