mitä suolaista tarjottavaa lapsen synttäreille, vinkkejä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mmm"

Vieras
meidän tyttö täyttää 1-vuotta kohta ja pidetään hänelle synttärit, joihin tulee vieraita n. 15 henkeä. pöydässä tulee olemaan täytekakkua ja piirakkaa, keksejä... mutta mitä ihmettä leipoisin/ostaisin suolaiseksi tarjottavaksi? antakaapa vinkkejä! ei mielellään mitään kauhean kalliita, kuten jotain poron kylmäsavulihaa tms. sisältäviä ohjeita :)

Meillä on ollut ipanoiden juhlissa aina kinkkupiirakkaa tai lihapiirakkaa (pellillinen), pikkupizzoja (rieskan päälle oon tehny), sit kova hitti lapsivieraiden keskuudessa oli cocktail-tikut, joissa mm. nakkeja, lihapullia, viinirypäleitä, kirsikkatomaatteja, juustoa... mitähän muuta. Nii joo, sellasia rieskarullia oli kerran, ne oli huippuhyviä. Väliin cremefraichea, punasipulia, sit vaik kinkkua suikaleina ja juustoraastetta + mausteita. Noi ei ainakaan oo kovin kalliita toteuttaa :)

edullinen ja lähes kaikille maistuva on coctail karjikset ja munavoi.UUnituoreet itsetehdyt sämpylät on halpaa herkkua,vaikka tuorejuustojen kera tarjottuna.Munakasrullaa.

Meillä on ollut ipanoiden juhlissa aina kinkkupiirakkaa tai lihapiirakkaa (pellillinen), pikkupizzoja (rieskan päälle oon tehny), sit kova hitti lapsivieraiden keskuudessa oli cocktail-tikut, joissa mm. nakkeja, lihapullia, viinirypäleitä, kirsikkatomaatteja, juustoa... mitähän muuta. Nii joo, sellasia rieskarullia oli kerran, ne oli huippuhyviä. Väliin cremefraichea, punasipulia, sit vaik kinkkua suikaleina ja juustoraastetta + mausteita. Noi ei ainakaan oo kovin kalliita toteuttaa :)

mä en olekaan ennen käyttänyt rieskoja pitsan pohjana, kiitti vinkistä! meneekö se muuten kamalan kuivaksi ja kovaksi uunissa?

Minä ajattelin tehdä Quiche Lorrainen ja täyttää leipiä eri aineksilla: lohta, paahtopaistia, salaattia, tomaattia, jotain tosi hyvää juustoa (vaikka savujuustoa). Myös noita rieskarullia mietin yhtenä vaihtoehtona.

Lapsille sitten jotain muuta.

[QUOTE="aloittaja";23002387]mä en olekaan ennen käyttänyt rieskoja pitsan pohjana, kiitti vinkistä! meneekö se muuten kamalan kuivaksi ja kovaksi uunissa?[/QUOTE]

Menee kyllä helposti! Mut pitää olla tarkkana, MAX 5 minuuttia uunissa. Ja ite oon voidellu rieskat ihan margariinilla ennen ku laitan täytteet päälle niin ei mee niin rapsakaks. Toinen hyvä millä voi voidella on öljyinen pesto :)

mä tein lapsen synttäreille coctail-siilin :D

eli puolikas meloni, selkään hammastikkuja piikeiksi joihin esim.nakkeja, lihapullia, juustoa, viinirypäleitä.. sit tussilla piirsin silmät ja suun :) oli aika hauska :)

no perinteiset kinkku/jauheliha/lohi/meetwursti tms rullat on hyviä eli voitaikinaa kaulita levyksi täyttää haluamallaan täytteellä esim tuorejuusto + kinkkua + paprikaa. Rullata levyksi ja leikata sopivan kokoisiksi paloiksi.

Rieskarullat on kans hyviä, tein viimeksi kana, currytuorejuusto ja persikka mössön sinne väliin (sauvasekoittimella tasaiseksi) ja hyvin upposi.

Kolmioleipiä erilaisilla täytteillä, helpoin on varmasti valmis kanasalaatti (esim pirkka) kahden paahtoleivän väliin ja leikata sopivan kokoisiksi kolmioiksi