Mitä suolasta mä keksin tarjota pojan kakkosilla?

pypylleröinen

Aktiivinen jäsen
05.07.2010
1 890
0
36
Koitan miettiä synttäritarjottavia, mutta nyt lyö kyllä tyhjää... :kieh:

Vieraita on pari-kolmekymmentä, mukana kolme pikkusta, loput aikuisia.
Täytekakku (mitä sitä keksis väliin, tuntuu, että kaikki on jo niin moneen kertaan tehty, ja haluisin jotain uutta)
Aleksanterinleivoksia
jotain muuta makeeta; mitä? Teen aina jonkun juustokakun, nyt ei sekään kiinnostais... Porkkanakakkua oli viimesynttäreillä...

suolasista ei mitään hajua. Pojan juhlissa ollut tähän mennessä voileipäkakkua, juustoja, kalavaahtoa ja sen kanssa patonkia.
Haluun jotain uutta. Pasteijat on tosi tylsiä, karjalanpiirakat ihan liian tavallisia, koko miehen suku tarjoo niitä aina joka paikassa.
Miks tää on aina niin vaikeeta? Ehdotelkaa jotain...
Allergioita ei oo.

makeaksi toscakakkua tai suklaaneliitä tms. tai joku perinteinen kahvikakku vaikka valkosuklarouheella höystettynä
sulaiseksi jotain piiraita, vaikka svulohipiirasta, kinkkua tai juustopiiraita?

[QUOTE="Nuuh";24275723]Suolaista juustokakkua. Ite olen tehnyt pohjan näkkäristä niinkuin digestuve pohjankin ja täytteeseen esim kinkkurouhetta ja yrttituorejuustoa.[/QUOTE]

Tätäki on ollut, tai versiona kylmäsavulohi, mutta kuitenki. Tuulihattuja oli just keväällä miehen synttäreillä. Muffinseita oli 1v synttäreillä... Samoin kun sieni-, kinkku- ja kalapiirakkaa on jotain lähes joka kerta... : /
Joo, masaliisaa vois tehdä vielä makeeks, se kävi mielessä itelläki... Tai jotain muffinseja.

[QUOTE="...";24275691]"pojan kakkosilla" voi apua näitä ilmaisuja[/QUOTE]

No eikö oo hyvä, ettei oo sun ongelma? Täälläpäin ainaki ihan yleinen juttu puhua ekoista synttäreistä, että "ykköset", "kakkoset" ja "kolmoset".

Ei kai kukaan jaksa sulle ideoita heitellä kun vastaus on kokoajan, ääh, ei niitä kun oli ukon synttäreillä, ei kun niitä oli viimeksi, ei kun se on niin tylsää, ei kun kumminkaimanserkku tarjosi niitä viimeeksi.

Kato vaikka googlesta mitä sieltä löytyisi tai ala selaamaan leivontakirjojasi ?

[QUOTE="vieras";24276712]Ei kai kukaan jaksa sulle ideoita heitellä kun vastaus on kokoajan, ääh, ei niitä kun oli ukon synttäreillä, ei kun niitä oli viimeksi, ei kun se on niin tylsää, ei kun kumminkaimanserkku tarjosi niitä viimeeksi.

Kato vaikka googlesta mitä sieltä löytyisi tai ala selaamaan leivontakirjojasi ?[/QUOTE]

No anteeks, että mä oon sanonut mielipiteitäni väliin :kieh: Miks mä en sais kommentoida, mitä mä oon just hiljattain tehnyt?

Laitapa semmoinen voileipäpöytä mistä ihmiset saa itse koota mieleisensä leivät. Kuulostaa alkuun ankealta, mutta suosio taattu ja esillelaittoon voi panostaa.

Toinen mahdollisuus olisi salaattitarjoilu ennen sitä kahvia, makeat sitten kahvin kanssa. Tekisit pari hyvää salaattia ja kunnon leivät oheen, juomana alkoholiton booli tai juhlavat Pommacit. Varsinkin jos näin lämpimänä aikana on ne kekkerit.

Joo, tosta vois tehdä version, mutta pienemmässä mittakaavassa. Jos tekis kylmäsavulohivaahtoa ja sit katkarapumössöä (majoneesista) ja niitten kanssa patonkia ja maalahden limppua... Eiks siinä ois sitten jo ihan ok suolaset, kun ois pari eri leipää ja päälistä, sitten jauheliha- tai kinkkupasteijoita, ja sienipasteijoita?
Makeeks mietein vielä illalla, että jos tekiski kakun lisäks jätskibuffan? Pari-kolme jätskiä, kastikkeita, nompparellejä, vohveleita, jne... Oisko ok? Ainakin, jos osuu lämmin päivä, ni vois olla ihan piristävä...

Lapsille tarjosin aina lastenkutsuilla kurkku- ja porkkanapaloja dipin kanssa sekä nakkikääröjä ja lihapullia. Lapset söi niitä mielellään ja tuli ruoka vähän niinku vahingossa syötyä lastenkutsuilla. Aikuisille leivon aina jonkun suolaisen piirakan, kinkku- tai kanapiirakan tai tonnikalapiirakan.

Lapsille tarjosin aina lastenkutsuilla kurkku- ja porkkanapaloja dipin kanssa sekä nakkikääröjä ja lihapullia. Lapset söi niitä mielellään ja tuli ruoka vähän niinku vahingossa syötyä lastenkutsuilla. Aikuisille leivon aina jonkun suolaisen piirakan, kinkku- tai kanapiirakan tai tonnikalapiirakan.

No meillä ei noita pikkusia oo nytten kun nuo muutama, ja nekin yleensä jättää aina kaiken syömättä, eivtä ees tahdo mitään. Korkeintaan juovat lasin mehua... Joten mä en niitä varten viitti sen kummempaa alkaa tekemään. Toki voisin muutaman cocktailtikun vaikka tökkiä, sais toi oma ainaki niitä syödä, kun tykkää... Joo, niinpä taidankin... :)

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;24278517:
No meillä ei noita pikkusia oo nytten kun nuo muutama, ja nekin yleensä jättää aina kaiken syömättä, eivtä ees tahdo mitään. Korkeintaan juovat lasin mehua... Joten mä en niitä varten viitti sen kummempaa alkaa tekemään. Toki voisin muutaman cocktailtikun vaikka tökkiä, sais toi oma ainaki niitä syödä, kun tykkää... Joo, niinpä taidankin... :)

Meillä coctailtikkuja syö aikuisetkin ja voihan osan niistä väsätä enemmän aikuiseen makuun sopiviksikin.

Yhteistyössä