Mitä suomalaista lähettäisin ulkolaiselle ystäväperheelle?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "dingelidong"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"dingelidong"

Vieras
Tutustuimme amerikkalaiseen perheeseen taannoisella Italian-matkallamme. Nyt haluaisin muistaa heitä lähettämällä jotain kivaa Suomesta. Perheessä isä, äiti ja 10 vuotias tyttö. Antakaas hyviä vinkkejä mitä voisi lähettää??!!

Miten olisi koko perheelle tietoa ja hupia yksissä kansissa: Tatun ja Patun Suomi -kirjan englannikielinen versio This is Finland". Ko. kirja sai muuten Finlandia junior -palkinnon muutama vuosi sitten.

Tuli vielä mieleen, että blu-ray -elokuvat ovat myös pienen kokonsa takia helppoja lähetettäviä. Eli joku suomalainen elokuva esim. Joulutarina on aika kiva koko perheen elokuva. Oon myös itse miettimässä, mitä tuliaisia veisin Kanadaan ja ajattelin viedä elokuvia. Jos on ehdotuksia, mitä hyvistä suomalaisista elokuvista, jotka eivät ole "liian suomalaisia", niin laittakaa vinkkejä:)

Ksylitolipurkkaa sille mukulalle, äidille kismet suklaita (näitä näyttävät amerikanturistit ostavan tuliaisiksi EI sitä fazerin sinistä) ja isälle Suomi-konepistooli kun tykkäävät kovin ammuskella.

[QUOTE="Apila";30004916]Tuli vielä mieleen, että blu-ray -elokuvat ovat myös pienen kokonsa takia helppoja lähetettäviä. Eli joku suomalainen elokuva esim. Joulutarina on aika kiva koko perheen elokuva. Oon myös itse miettimässä, mitä tuliaisia veisin Kanadaan ja ajattelin viedä elokuvia. Jos on ehdotuksia, mitä hyvistä suomalaisista elokuvista, jotka eivät ole "liian suomalaisia", niin laittakaa vinkkejä:)[/QUOTE]

-Nikot
-Rare export
-Röllit
-Velipuolikuu-jakso jossa se pääsiäishanu :D

Kai ne iankaikkiset muumimukit sitten... ehkä tosin pitää erikseen mainita että nämä ovat suomalaismammojen mielestä hyvin hyvin arvokkaita...

Vallilan tai Marimekon lakanoita tai muita tekstiilejä. Hintatasoa et ollenkaan maininnut; Marimekon lautasliinatkin voisivat olla jotain suomalaista, mutta vähän edullisemmin.

Suomalainen lasitaide ja -teollisuus on myös kelpo tuote. Sinänsä voisi tuo muistuttaa teitä myös yhteisestä Italian-kokemuksestanne, kun Italiakin on lasiteollisuuden ja -muotoilun huippumaa.

Mutta edulliseen pakettiin siis Marimekon lautasliinoja, Fazerin suklaata, pieni halpa salmiakkiaski terveisin "kuriositeettina Suomesta" (luultavasti eivät tykkää niistä), ja Angry Birds -hiirimatto... tms.

[QUOTE="nuuh";30004932]-Nikot
-Rare export
-Röllit
-Velipuolikuu-jakso jossa se pääsiäishanu :D[/QUOTE]

Noi Nikot olinkin ihan unohtanut - hyvä ajatus. Pääsiäishanusta sen sijaan en ole aivan satavarma - saattaa olla hieman liian autenttista:)

Salmiakki kannattanee unohtaa paitsi jos on sadistinen luonne. Jostain syystä salmiakki ei vain näytä sopivan ulkomaalaisten suuhun.

Osoitteessa Salmiyuck! on kuvattuna amerikkalaisen kokemuksia (suomalaisesta) salmiakista.

Juu, älä lähetä salmiakkia. Suklaata mielummin.
Ja kuten on jo ehdotettu, ne muumit, angry birds, marimekko.
Meiltä lähti toistakymmentä vuotta sitten yhdelle perheelle englantiin marja kurjen huivi ja suomesta kertova kirja englanniksi ja suklaata. Se oli sillon se. :-)

Yhteistyössä