Mitä syötte aamupalaksi?Entä mitä muuta ruokaa teette tänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Takkuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aamupalaksi oli juustosämpylä kinkkutäytteellä +kurkku + tomaatti, lisäksi varasin mukaani 2 banaania ja yhden mandariinin. Näillä pitäis pärjätä lounaaseen asti, jonka varmaan syön kiinalaisessa ravintolassa.

Aamupalaksi oli juustosämpylä kinkkutäytteellä +kurkku + tomaatti, lisäksi varasin mukaani 2 banaania ja yhden mandariinin. Näillä pitäis pärjätä lounaaseen asti, jonka varmaan syön kiinalaisessa ravintolassa.

Jengi elää leivällä.. Hyi mitä höttöä, sillä pötsi kasvaa!
Tää veti aamupalaks ison annoksen turkkilaista jugurttia, luomumustikkasopalla, luomumustikoilla ja mansikoilla ja mä sanon et hyvää oli :)

[QUOTE="vieras";23735652]Jengi elää leivällä.. Hyi mitä höttöä,)[/QUOTE]

Tuli ihan sama mieleen kun jokainen on vastannut että leipää :)
Itse olen jo pitkään syönyt itsetehtyä pirtelöä aamupalaksi eikä todellakaan ole ikävä leipäaamiaisia. Terveellistä ja erittäin hyvää.

[QUOTE="vieras";23735652]Jengi elää leivällä.. Hyi mitä höttöä, sillä pötsi kasvaa!
Tää veti aamupalaks ison annoksen turkkilaista jugurttia, luomumustikkasopalla, luomumustikoilla ja mansikoilla ja mä sanon et hyvää oli :)[/QUOTE]

Osittain totta, mutta leivässä, ruisleivässä, on tosi paljon kuituja ja on lähes funktionaalinen elintarvike. Jos ruisleipä puuttuu ruokavaliosta, niin puuttuu jotain oleellista ja sitä on vaikea korvata. Sinun aamupalasi ei ollut monipuolinen, jos ajatellaan koulun ruokaympyrää, mut ilmeisesti karppaat, kuten móni nykyään. Tiedä siitäkään, vaikea sanoa , mikä loppujen lopuksi hyväksi ja mikäö ei...

Monen ruuista voisi kertoa painon tai ainakin vatsan turvotuksen ;)

Mä söin 100% ruisleipää juustolla ja kananmunalla + vihreää teetä. Päivällä syön kanaa tuorejuustokastikkeessa ja vihanneksia. Illalla luultavasti lohta ja salaattia. Välipaloiksi pähkinöitä ja turkkilaista jogurttia. En karppaa, mutta syön hiilihydraattitietoisesti eli en pastaa, perunaa, vehnää.. leivistä vaan täysruista missä ei hiivaa. Ja sitä ruisleipääkin vaan aamuisin. Luulin pari kk sitten joutuvani vatsankiristykseen tai rasvaimuun... eipä ole moista huolta enää :D Ruokaremontti on tehnyt niin hyvää ettei tosikaan! Makeita ei tee enää lainkaan mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;23735692:
Osittain totta, mutta leivässä, ruisleivässä, on tosi paljon kuituja ja on lähes funktionaalinen elintarvike. Jos ruisleipä puuttuu ruokavaliosta, niin puuttuu jotain oleellista ja sitä on vaikea korvata

Se, mitä yleisesti ruisleiväksi kutsutaan, on kaukana funktionaalisesta elintarvikkeesta. Siinä voi olla suurin osa vehnäjauhoa. Eri asia on kunnon täysjyväruisleipä, mieluiten hiivattomana. Sitä voidaan pitää jopa tervellisenä vaihtoehtona.
Ja minä en karppaa.

[QUOTE="sintti";23735702]Monen ruuista voisi kertoa painon tai ainakin vatsan turvotuksen ;)

Mä söin 100% ruisleipää juustolla ja kananmunalla + vihreää teetä. Päivällä syön kanaa tuorejuustokastikkeessa ja vihanneksia. Illalla luultavasti lohta ja salaattia. Välipaloiksi pähkinöitä ja turkkilaista jogurttia. En karppaa, mutta syön hiilihydraattitietoisesti eli en pastaa, perunaa, vehnää.. leivistä vaan täysruista missä ei hiivaa. Ja sitä ruisleipääkin vaan aamuisin. Luulin pari kk sitten joutuvani vatsankiristykseen tai rasvaimuun... eipä ole moista huolta enää :D Ruokaremontti on tehnyt niin hyvää ettei tosikaan! Makeita ei tee enää lainkaan mieli.[/QUOTE]

Kuulostaa hyvältä tämä

Se, mitä yleisesti ruisleiväksi kutsutaan, on kaukana funktionaalisesta elintarvikkeesta. Siinä voi olla suurin osa vehnäjauhoa. Eri asia on kunnon täysjyväruisleipä, mieluiten hiivattomana. Sitä voidaan pitää jopa tervellisenä vaihtoehtona.
Ja minä en karppaa.

JOO, esim. ruispaloja ei kannattaisi kutsua ruisleiviksi, koska enemmän vehnää ja hiivat siellä seassa. Ei ihme jos mammat kärsii hiivasta kun elävät hiilihydraateilla ja syövät vielä hiivaa päälle.

ruisleipää, sitä kunnollista. Piti olla kaurapuuroa, mut unohdin, että olen sitä tekemässä, eikä sitä nyt oikein kukaan voi syödä...
Lounaaksi varmaan pienten kanssa syödään lindströmin pihvejä sekä eilisen muussin loput, päivälliselle varmaan teen varmaankin jauhelihakeiton.

JOO, esim. ruispaloja ei kannattaisi kutsua ruisleiviksi, koska enemmän vehnää ja hiivat siellä seassa. Ei ihme jos mammat kärsii hiivasta kun elävät hiilihydraateilla ja syövät vielä hiivaa päälle.

Ruisleipää on monenlaista. On lisäaineilla jatkettua isojen valmistajien "leipää" ja sitten on lähileipomoiden ihan tavallista, perinteistä ruisleipää. Minä olen vuosia syönyt monipuolisesti, välttäen minkään saantia liikaa. Ei turvota, ei ole hiivaa, eikä muitakaan ongelmia. Voin hyvin :)

Ja kaikkien ei tarvitse karpata välttääkseen rasvaimun.

No täysjyvä ilman muuta. Mutta mistäpä enää pieni ihminen tietää mikä on hyväksi, niin ristiriitaista tietoa asiantuntijoiltakin, ja kaikki seisoo oman asiansa takana. Toinen sanoo, esim, että lapsille pitäisi juottaa punaista maitoa nykyään, ehkäisee kuulemma vaikka mitä, tutkittu on. Sitten taas joku toinen sanoo, että se maidon rasva on kaikkein pahinta......nämä siis ihan asiantuntijoiden kommentteja noin esimerkkinä vaan..

Aamupalaksi mysliä maitoa ja hedelmiä. Lounaaksi on lapsille pizzaa, ite syön vaan salaatin (ovat kotona kun sairaita) Pääruokana broilerinfileettä, keitetyt perunat,salaatti, parsa-ja kukkakaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;23735754:
No täysjyvä ilman muuta. Mutta mistäpä enää pieni ihminen tietää mikä on hyväksi, niin ristiriitaista tietoa asiantuntijoiltakin, ja kaikki seisoo oman asiansa takana. .

Ei mistään muusta kuin omasta olosta. Kun välttää hiilareita jonkin aikaa ja syö niitä sitten entiseen tapaan vaikkapa viikon reissussa (tuli testattua) niin olo on ihan järkyttävän paha. Sitä ei huomaa ennen kuin kokeilee. Mies totesi myös vatsavaivojen palanneen reissun jälkeen.
Jokaisella aterialla pastan, riisin, perunan ja leivän mussuttaminen tuskin on kenenkään asiantuntijan mielestä hyvä asia.

Itselläni ei nyt aamulla ole nälkä, juon vain latten. Lapsi söi soijajugurttia marjojen kanssa, ja maissinäkkärin, ja joi soijamaitoa. (maito-ja kotimaisten viljojen allergiat) Ruuaksi teen broilerikastiketta, riisiä ja keitettyjä vihanneksia.

Yleensä syön aamupalaksi pienen vanukkaan ja omenaa. Että kunhan nyt jotakin edes tai jää syömättä. Kuppi kahvia.
Ruokaa, hmm.. en tiedä vielä, jotain pihvejä taisi kaapissa tällekkin päivälle olla. Paistaa pelkästään ei huvittaisi, eilenkin oli jo kermassa uunissa joten ei, ehkä jos paistan vain vähän pinnasta ja teen "ympärille" kastikkeen paistinpannussa. Jotain sellaista luulisin siis.
Fetasalaattia, keitettyjä vihanneksia ja vaikka pastaa kylkeen.

Yhteistyössä