Mitä tää nyt on(sairastelusta)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelijä"

Vieras
Olen ollut jo yli kuukauden ajan ihan tukossa, välillä olen jo lähes terve ja sitten yhtäkkiä taas aivan tukossa. Tulee sellasia "piikkejä" että olen pvän/pari aivan tukossa ja sitten taas ihan ok... Kuumetta ei ole.

Pahinta on se kun nenää kutittaa ja aivastuttaa. Muu perhe on ihan terve.

[QUOTE="vieras";22403679]Allergiaa?[/QUOTE]

mitä allergiaa tää vois olla. mulla on allergiaa, mutta vain vähän ja siitepölyaikaan keväällä ja kesällä

[QUOTE="ihmettelijä";22403694]ihan tosi? mulla ei ole koskaan ollut. millasia oireita?[/QUOTE]

Ööh noh, riippuu vähän miten pahana sattuu tulemaan. Mutta tukkoisuutta ja päänsärkyä, tuntuu "kuplintaa" nenässä (mulla ainakin) ja jos kumarrut tai aivastat, niin tuntuu että pää räjähtää. Makuullaan ollessa alkaa yskittää.

Ei tuollainen edes takaisin tuleva ja menevä tukkoisuus kuulosta kovin tyypilliseltä poskiontelotulehdukselle, mutta kannattaa tietysti käydä tarkistuttamassa asia lääkärillä. Oletko käyttänyt jotain nenäsumutteita tuohon tukkoisuuteen, ne voivat paradoksaalisesti myös aiheuttaa tukkoisuutta.

Kutittaminen, aivastelu ja oireiden tuleminen ja meneminen sopisi minusta parhaiten allergiaan. Oletko ihan varma ettet itse tai joku perheenjäsenesi ole tuonut jotain allergisoivia aineita mukanaan? Uusille asioille on myös mahdollista allergisoitua, vaikka ei olisi ennen ollut.

Mulla sairastelu kestänyt nyt 6 viikkoa, keuhkoputken tulehdus x2, poskiontelon tulehdus. Verikokeissa multa löydettiin mykoplasma -> saattaa aiheuttaa keuhkokuumetta...

Pitkään kestävää kuivaa yskää, lämpöilyä, väsymystä... Ja mitähän kaikkea muuta. Niin siis tuo poskiontelontulehdus voi johtua tästä. Mulla myös korvat tukkoisen tuntuiset, ääni tahtoo hävitä, en enään edes muista mitä kaikkea oiretta mulla on tässä ollut...

Yhteistyössä