Mitä tähän ois voinut / pitänyt sanoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Kun jo aiemmin meille oli suullisesti esitetty kutsu yksiin rippijuhliin, ja sittemmin kaikille muille oli lähetetty kutsukortitkin, paitsi meille.
No joo, kenenkäänhän ei ole pakko meitä tietenkään kutsua, mutta ihmetyttää vähän, että sitten soitettiin ja sanottiin suoraan, että "Ei sit kutsuttu teitä, kun sie (siis mie) oot raskaana. Seuraava kysymys sit kuitenkin hämäännytti: "Vai oisitko sie jaksanut tulla? Millaisessa kunnossa olet?"

Mie jäin änkyttämään, että kyllä mie ihan kunnossa oon... kun en mie osannut alkaa valehtelemaankaan, että en ois jaksanut tulla. Mutta inhottava tilanne tuollainen... kun tavallaan huoma, ettei ole tervetullut juhlaan, ja sit pitäs koittaa selittää, ettei haittaa vaikkei oo kutsuttukkaan.

Siis oikeesti ei haittaa, mutta miks ihmeessä ruveta vielä sit soittamaan, ja selittämään, että miksei oo kutsuttu, ja kysellä, että vai oisitko sittenkin päässyt tulemaan, jos oltais kutsuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
:o Kyllä mä ainakin jättäisin juhlat väliin tollases tilantees...

No eihän me edes voitas mennä, tai kehdattais mennä, kuokkimaan, kun ei meitä siis ole kutsuttu. Kysyttiin vaan, että oisinko ollut siinä kunnossa, että oisin voinut mennä JOS oltais kutsuttu :whistle:

Niinpä.. outoa jos ensin suullisesti kutsuivat ja sitten yhtäkkiä tulee tollanen puhelu..

No voi. Mutta ei taida olla mitään henkilökohtaista. Todella tökeröä eikä ilmeisesti edes tajua hävetä tuo soittaja. Teillä on vaan niin iso perhe. Minä kutsuisin teidät lasteni rippijuhliin ensimmäisenä koko kaksplussan äideistä. Olet suuri lohtu kun joskus tuntuu,e ttä ihmiset ovat niin ahneita, ja ilkeitä ja inhottavia toisten lapsille.

Missä ne juhlat pidetään sitten? Jos ne tarjoaa esim. ruuat jostain ravintolasta, niin ei malta tarjota niin suurelle perheelle, kuin teillä? Monethan laskee aika tarkkaan esim. häihinkin että montako vierasta on varaa kestitä.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Eiköhän se sun lapsimäärä ole syynä, ei raskaus. En kutsuis minäkään sellasta kööriä juhliin.

Hei, hei... Hyvä kun tuli esille... Mie meinaan vasatasin suulliseen kutsuun jo, että me emme ota lapsia mukaan. :saint:
Nämä juhlat on kylä kotona, mutta mie en itsekkään halua vahtia kaikkia lapsia vieraassa paikassa, joten...

Siis ei hyvää päivää! Onko noikin teidän sukulaisianne? Jos on, täytyy todeta, että koppavia on teitin sukulaiset. Viitaten synttärikemuihinne ja nyt tämä.

Mä ihmettelen sitä, että kutsuja itse päättää, kuka jaksaa tulla ja kuka ei. Eikös pitäisi kutsua kaikki kutsuttavat ja kutsuttu itse saa päättää, noudattaako kutsua vai ei.
Varmaan olisin soittajalle sanonutkin, että eikös se ole minun oma asiani päättää ja katsoa jaksanko lähteä vai en. Ja ehkä olisin maininnut senkin, että kutsumatta jättäminen loukkaa.

Yhteistyössä