Mitä tällä teidän mielestä tarkoitetaan? (Vauvakirjassa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Faelivrin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Faelivrin

Vieras
Meidän tuollaisessa itse täytettävässä vauvakirjassa on tälläisiä kohtia kuten "Ryömit ensi kerran" tai "Nousit ensi kertaa istumaan" ja sitten siihen saa siitä kirjoittaa ja päivämäärän sekä paikan. Mutta sitten siellä on "Näytit ensimmäisen kerran, miten iso olet" -kohta. Mitä tuolla tarkoitetaan?

Mä ymmärrän "Näytit ensimmäisen kerran, miten iso olet" lauseen viittaavaan siihen, että vauva esim. pukee tai syö itse ja mieltää itse olevansa kuin isommat lapset.

Muuten on teidän ehdotukset hyviä, mutta nuo jutut on "Ensimmäinen vuotesi" -otsikon alla. Joten miten alle vuoden ikäinen "osaa näyttää, miten iso on"? On varmaan käännöksessä tosiaan mennyt vähän vinksalleen tuo.

Tarkoittaisiko se ihan mittausta/punnitusta, ekaa sellaista sitten synnytysosaston? Kaikissa maissa ei ole "neuvolaa" eli vauvaa ei välttämättä käytetä jatkuvasti mitattavana.

Tuli mieleen se liike kun lapsi nousee hieman varpailleen ja nostaa kätensä mahdollisimman korkealle, tai ei välttämättä nouse varpailleen mutta näyttää käsillään kuinka iso ego hänellä on.

Tähän ei varmastikaan ole mitään oikeaa
vastausta. Jos kysymys siis oli "ensimmäisen vuoden"-kohdalla niin minä
varmaan laittaisin siihen jonkun seuraavan tyyppisen asian:

nostit pääsi ihan pystyyn 2kk

nukuit yön heräämättä kertaakaan 3kk

heilutit ensimmäisen kerran lelua 4kk

halusit hauskuttaa kaikkia tekoyskällä 6kk

olit mummolla hoidossa illan 8kk

aloit käydä potalla 10kk

Uusimmat

Yhteistyössä