Mitä tämä nyt on kun tuota valkovuotoa tulee ihan sikana siis oikeasti...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ällöä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ällöä

Vieras
Niin, mulla ei ikinä ole tullu näin paljon tuota valkovuotoa niin että housut kastuu oikeasti, ällöä :( siis en tiiä miten tätä kuvailis mutta yhtäkkiä huomasin että pari päivää sitte sitä on alkanut tulla todella paljon, mihin tämä sitten viittaa? Onko ihan normaalia?

Raskaus tai ovulaatio.
Mulla on ollut raskauksien aikana tuollaista ja luulinkin viime kuussa olevani raskaana kun oli sama juttu, mutta se osoittautuikin ovulaatioksi. Kaksi viikkoa tuosta vuodosta (joka loppui kyllä jossain vaiheessa) alkoivat kuukautiset ekaa kertaa synnytyksen jälkeen.

no syön pillereitä, ja ens viikolla pitäs alkaa menkat, en kyllä ole unohtanut ottaa pillereitä. mikä tulehdus? tämä vuoto ei kuitenkaan haise pahalle mutta on todella limaista, sitkeää ja sitä tulee koko ajan että joutuu kyllä pitään suojia kun muuten pitäs 10 kertaa päivässä vaihtaa pikkarit... hyi millä tämän saa loppumaan...! menee järki!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no syön pillereitä, ja ens viikolla pitäs alkaa menkat, en kyllä ole unohtanut ottaa pillereitä. mikä tulehdus? tämä vuoto ei kuitenkaan haise pahalle mutta on todella limaista, sitkeää ja sitä tulee koko ajan että joutuu kyllä pitään suojia kun muuten pitäs 10 kertaa päivässä vaihtaa pikkarit... hyi millä tämän saa loppumaan...! menee järki!

ei se aina haise pahalle vaikka ois tulehdus. mulla oli joskus flagyl ja silloin mulla ainoot oireet oli paksu, melko kirkas limainen vuoto..

Mä kärsin valkovuodosta. Mulla on hormonikierukka ja vaikka suurimmalla osalla loppuu kuukautiset niin mulla ei, pikemminkin reihaantuivat. Kuukausi menee suurinpiirtein 14 pv runsasta valkovuotoa ja 14 pv punaista vuotoa. Pari päivää ihan jees.
Gyne totesi tosta valkovuodosta, että se on hedelmällisyyden merkki!! Joo-o, kiinnostaa hedelmällisyys nyt kun yrittää samalla ehkäistä raskauksia. Ei antanut mitään auttavaa neuvoa, jotenkin tuntuu että olen ainoa maailmassa joka kärsii tällaisesta!!

Mullakin on voimakasta valkovuotoa, en tulisi toimeen ilman pikkuhousun suojia..housut olisivat hetkessä märät. Kuukautisia ennen ja ovulaation aikaan on kovimmillaan.

ovislimaa mulla ainakin tulee muutaman päivän ennen ja jälkeen oviksen. se on todella sitkeää ja kirkasta. saa pyyhkiä monta kertaa alapään vessassa. sitten on vaihe kun ei tule valkovuotoa ollenkaan (kuukautisten jälkeen ja juuri ennen)

Mulla tuli tosi paljon valkovuotoa kuparikierukan kanssa, jouduin käyttämään aina pikkuhousunsuojia. Nyt otatin kierukan pois ja loppui tuo valkovuotokin samantien.

joo, oon 11v, ja mulla tulee tosi paljon ja runsaasti valkovuotoa joka päivä. Mulla ei oo alkanut kuukautiset, ja mua ällöttää, kun housut on aina märät. :( vaihdoin äskenkin alkkarit nukuttuani yön, ne on taas vähän märät.. haluaisin tietää, että onko mulla jokin tulehdus, vai onko tää ollenkaan normaalia mun ikäsellä? oon kysyny kavereiltaki, niillä ei ole. en ole kertonut tästä äidille, mutta en sitten tiedä että onko se nähnyt pyykkien seassa mun valkolänttiset alushousut.. tätä on jatkunut ehkä vuoden !
olen vain yrittänyt olla piittaamatta. se on sellaista tahmeaa, ällöttävää, sitkeää ja kirkasta, vaikka se alushousuissa onkin toisinaan aivan vitivalkoista. jeesausta? jos kyseessä on tulehdus, mun on varmaan pakko kertoa äidille...

Hei 11-vuotias, kerro vaan rohkeasti äidillesi. Hän osaa neuvoa eikä sinun tarvitse hävetä, koska äitisi on nainen ja hänellä on voinut myös joskus olla vastaavia vaivoja. Varmasti hän on jotain jo sinussakin huomannut. Ehkä ei vaan ole halunnut nolostuttaa sinua. Nyt kun rohkeasti juttelet äidillesi tästä asiasta, niin on sitten helpompi jatkossa ottaa puheeksi uusia asioita. Myös koulun terveydenhoitajalta voit käydä kysymässä.
Esim. Hiivatulehdus on tavallinen monilla naisilla ja se voi tulla vaikka kuukautisia ei vielä olisikaan ollut. Myös heräilevä hormonitoiminta voi aiheuttaa joskus runsastakin valkovuotoa ja jatkossa myös kuukautiskierron eri vaiheissa voi tulla erilaista valkovuotoa. Eihän se miellyttävää ole ja aina on tärkeä selvittää, ettei ole kyse jostain tulehduksesta. Ajan myötä, kun opit tuntemaan oman kropan toimintaa tiedät myös millainen vuoto on sinulle normaalia ja totut siihen.

Yhteistyössä