Mitä tämä voi olla?=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö90
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö90

Vieras
Viime jouluna aloin tuntemaan,ettei terveyteni ollut kunnossa. Minua huimasi ja pääkipua oli joka päivä.

Huimaus lähti parin viikon jälkeen,mutta pää oli kipeä. Pääkipu oli AINA vasemmalla puolell ja aina samalla kohtaa. Se kesti melkein kuukauden putkeen,oli viikon verran pois ja tuli takaisin. Helmikuussa tuli mukaan jalan heikkous,sekin vasemmalla puolella. Silmän näkö on alkanut ajoittain menemään huonoksi,sekin vasemmalla puolella.

Oireet ovat olleen noin kuukauden pois. Olen ollut täysin terve eikä ole ollut mitään oireita. Nyt jalan heikkous ja särky tuli tänään taas mukana kuvioihin. Eilen olin silmälääkärillä ja kaikki olivat ok,menen kuitenkin kuukauden päästä vielä johonkin näköhermokokeeseen.

Neurologille aika on vasta puolen vuoden kuluttua. Mietin mikä tämmöinen voi olla,että oireet ovat oleet minulla jopa kuukauden ajan,ja sitten ne vain häviävät? Tämä jalan kipu ja heikkoden tunnekin tuli nyt takaisin vaikka se oli pitkään pois. Pääkipu ei kyllä ole vielä ainakaan tullut takaisin.

Mitä ihmettä tämä voi olla?

Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö90:
Mulla on hb kyl ihan okei...mä en oikein usko tohon niskan ja selän jumituksee kun mulla ei kuitenkaa ole mitää kipuja seläs tai niskas.... :/

Sepäs se, kun sitä ei aina itse lainkaan huomaa. Nimimerkillä Kokemusta On.

En huomannut hartia jumiutta kuin vasta hierojalla. :( Ja se sattui. Sekä auttoi :).

mä niin toivon että tässä ei olis sen vakavammasta kyse kun vaan selästä..mut vaikea silti kuvitella näillä oireilla..

Tuskinpa siinä on kysymys ainakaan mistään sen vakavammasta, kuin että sun selässäs on jotain sökönä, joku painaa siellä johonkin hermoon - ellei mistään jumitteluista ole kyse.

Ja mietis nyt kuule, sut olisi kuvattu jo aika päiviä sitten jos toi olisi jotain vakavankuuloista. Jotkut välilevyongelmat esim. saattaa tehdä noita hermoihin liittyviä ongelmia - painavat sen verran pahasti tiettyjä hermoja. Juurikin semmonen "voimaton" tunne on hyvin tyypillinen oire.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta myös:
Mulla on hb kyl ihan okei...mä en oikein usko tohon niskan ja selän jumituksee kun mulla ei kuitenkaa ole mitää kipuja seläs tai niskas.... :/

Sepäs se, kun sitä ei aina itse lainkaan huomaa. Nimimerkillä Kokemusta On.

En huomannut hartia jumiutta kuin vasta hierojalla. :( Ja se sattui. Sekä auttoi :).

Mä en myöskään tiennyt että niska- hartiajumit voi aiheuttaa helvetillistä huimausta ja semmosta oloa että oikeesti sumenee ja pimenee päässä, hyi.

ms-tautii mäkin oon miettinyt! tää olis ihan järkeen käyvää jos nää oireet olis jatkuvat mut nyttenki oli kuukauden pois ja tuli takas...En vaan jaksaisi millään odottaa sinne neurologille ja en tiedä pääsenkö edes tolle neurologille sitten puolen vuoden päästä koska en ole tässä kaupungissa enää silloin kirjoilla. Mikä olis hyvä paikka,missä joku tietäisi noista välilevyn ongelmista?

ms-tautii mäkin oon miettinyt! tää olis ihan järkeen käyvää jos nää oireet olis jatkuvat mut nyttenki oli kuukauden pois ja tuli takas...En vaan jaksaisi millään odottaa sinne neurologille ja en tiedä pääsenkö edes tolle neurologille sitten puolen vuoden päästä koska en ole tässä kaupungissa enää silloin kirjoilla. Mikä olis hyvä paikka,missä joku tietäisi noista välilevyn ongelmista?

Tommonen aaltoileva oireilu on ihan tyypillistä kovin monelle vaivalle, ei siihen ole tarpeen tarttua. Mutta jos nyt kovasti vaivaa, niin kyllähän sinä voit varata vaikka yksityiselle puolelle ajan jollekin neurolle.

Mene ihmeessä ap yksityisen kautta neurologille!
Jos olet nimimerkkisi perusteella parikymppinen tyttö, niin tuskin sinun ikäiselle olisi ilman tapaturmaa tms voinut tulla mitään semmoista selkään, joka aiheuttaisi tuommoiset oireet.
Ms-tautihan nimenomaan aaltoilee kuten sinullakin, oireet tulee ja menee...
Mun mies sairastui 9 vuotta sitten 26-vuotiaana ms-tautiin...

http://fi.wikipedia.org/wiki/MS-tauti#Oireet

lue sieltä ja mieti uudestaan onko muka joku ms-tauti! mene hierojalle se auttaa oikeasti! turhaa siellä mietit menetkö vai et vaan kyllä sinne mennää ku hieroja ei ole edes kallista ku löytää oikeen paikan!

Mä kans kallistun pitkälle tuon niskajumin kannalle... Mulla alkaa aina kun harrastan jotain liikuntaa, vaikka vaan reipasta kävelyä ja kädet kulkee rentoina vieressä. Tai jos kannan lasta tai nukun liian paksulla tyynyllä. Tosi rasittavaa kun mitään ei voi tehdä etteikö iske hirveä kipu ja huimaus sun muut kivat liitännäiset.

Alkuperäinen kirjoittaja jk:

Jos olet nimimerkkisi perusteella parikymppinen tyttö, niin tuskin sinun ikäiselle olisi ilman tapaturmaa tms voinut tulla mitään semmoista selkään, joka aiheuttaisi tuommoiset oireet.

Näin tekee moni muukin vaiva, ja ap:n oireiden perusteella on mahdotonta sanoa yhtään mitään eksaktia, älä viitsi maalata piruja seinille. Noi voivat johtua ihan jostain lihasjumituksista tai jostain hermoon osuvasta häiriötekijästä.

Joo jos tässä nyt vaan taas rauhottus eikä tosiaa maalais niitä piruja seinille ennen kuin on varmuus asioista! Ei aina pitäisi ajatella sitä pahinta vaikka mulla siihen taipumusta onkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja jk:

Näin tekee moni muukin vaiva, ja ap:n oireiden perusteella on mahdotonta sanoa yhtään mitään eksaktia, älä viitsi maalata piruja seinille. Noi voivat johtua ihan jostain lihasjumituksista tai jostain hermoon osuvasta häiriötekijästä.

En mä maalaa mitään piruja yhtään mihinkään. Nuo oireet vaan kuulostaa ms-taudille ja ap:han nimenomaan etsii täällä vastauksia mitä hänen vaivansa voi olla. Sä oot lihasjumin kannalla ja mun mielestä tuo voi olla ms-tautia. Ehkä ap:n kannattaa nyt mennä hierojalle ensin ja katsoa auttaako se. Jos ei niin sitten neurologille.
Mutta joka tapauksessa sulle ap tsemppiä ja toivottavasti saat avun vaivoihisi!

Yhteistyössä