Päänäsrky aina samassa kohtaa :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas

Vieras
Olen miettinyt pitkään mistä voi johtua,että päänsärky sijoittuu aina samaan kohtaan ja tämä on melkein päivittäistä. Aika minulla on neurologille mikä pelottaa aivan vietävästi sillä olen tullut siihen tulokseen,että muuta mahdollisuutta ei enää ole muuta kuin aivokasvain.

Minulla on ajoittain vasemman jalan heikkoutta. Se voi olla muutaman päivän ja olla muutaman viikon pois ja tulla uudestaan. Vasen silmä särkee ja näkee huonommin. Päänsärky sijoittuu myös yllätys yllätys,aina vasemmalle puolelle ja tuntuu kuin se kohta päästä olisi tunnoton. Kipu on siis täysin keskellä päätä vasemmalla puolella. Kasvot tuntuvat välillä myös tunnottomilta. Mitä tämä oikein voi olla? :(

Maailmani romahtaa,jos saan kuulla että mulla on aivokasvain. En jaksaisi odottaa sitä neurologia enää :/

Migreeni? Siinähän kipu on usein toispuoleista ja ainakin minulla silmää särkee samalla, tuntuu kuin koko silmä kipunoisi. ( siis kun migreenikohtaus päällä ) Ainakin minulla tulee ensimmäisenä mieleen migreeni. :hug: On hyvä kuitenkin että tutkitaan ettei tartte murehtia jua miettiä. Ja saat avun vaivoihisi kun tiedetään mikä on. ( jos jotain on )

Kuulostaa samalta kuin minulla. Minun syyni oli jumiutuneet hartiat. Kipupiikki ja lihaksiarentouttava piikki ja helpotti. Lähetteen sain fysioterapeutille, josta toivottavasti on apua. Ja kaikenlaista ehdin tosiaan jo kuvittelemaan vaivan syyksi. En ollut edes ajatellut, että hartia jumi voi aiheuttaa näin pahat ja moninaiset oireet.

Juu mä kävin tossa hierojalla kuukausi sitten suunnillee ja se sanoi että on kyllä todella jumissa selkä,että täytys käydä hierojalla semmonen pari kertaa viikossakin hyvin! Mutta kauhean kallista se on :/

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Kuulostaa samalta kuin minulla. Minun syyni oli jumiutuneet hartiat. Kipupiikki ja lihaksiarentouttava piikki ja helpotti. Lähetteen sain fysioterapeutille, josta toivottavasti on apua. Ja kaikenlaista ehdin tosiaan jo kuvittelemaan vaivan syyksi. En ollut edes ajatellut, että hartia jumi voi aiheuttaa näin pahat ja moninaiset oireet.

Voi, kyllä tuntuu vaan aiheuttavan! Omalla kohdalla oireita on mm. huimaus, rytmihäiriöt (enemmän ja pahemman tuntuiset), sormien siristely, rintakipu ja tietty päänsärky ja näköhäiriöt. Jotain saattaa listasta puuttua, mutta kyllä ne oireet tunnistaa jo, että mikä johtuu jumituksesta, mikä jostain muusta.

Kyllä mä sanoisin, että kyse on jumituksesta. Kun on paha jumi jossain tietyssä kohtaa niin kyllä se särkykin helposti on samassa kohtaa. Mulla on myös silmäoireita tullut jumituksen takia, ja korvasärkyä ja kaikkea mahdollista. Aina päässä pistää samaan kohtaan. Kummasti helpottaa kun on käynyt hierojalla, tosin tarvitsisin kyllä lisäksi varmaan fysioterapiaa, sillä hieronnan vaikutus on melko lyhytaikainen.

Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
Juu mä kävin tossa hierojalla kuukausi sitten suunnillee ja se sanoi että on kyllä todella jumissa selkä,että täytys käydä hierojalla semmonen pari kertaa viikossakin hyvin! Mutta kauhean kallista se on :/

Olen onnekas ja omista Wiin. Säännöllinen jooga (vähintään joka toinen päivä) auttaa ihan hirveän paljon! Nyt on viikko taukoa, kun en pystynyt tekemään ja huomaa olossa! Ehkä netistäkin löytyisi ohjeita tai videoita, nehän on tärkeä tehdä oikealla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Voi, kyllä tuntuu vaan aiheuttavan! Omalla kohdalla oireita on mm. huimaus, rytmihäiriöt (enemmän ja pahemman tuntuiset), sormien siristely, rintakipu ja tietty päänsärky ja näköhäiriöt. Jotain saattaa listasta puuttua, mutta kyllä ne oireet tunnistaa jo, että mikä johtuu jumituksesta, mikä jostain muusta.

Mulla on pahojen jumitusten aikaan tuntunut syke sellaisena muljahtelevana tykytyksenä tuossa lähempänä kurkkua, siis melko ylhäällä. Onko se rytmihäiriötä? Kun en oikein tiedä, miltä sen pitäisi tuntua.

Mulla myös tulee jumituksesta huimausta, näköhäiriöitä, rintakipua, vihlovaa päänsärkyä, käsien puutumista, korvasärkyä ja vaikka mitä. Tosiaan onneksi sen tunnistaa, että kyse on siitä.

Mulla on pahojen jumitusten aikaan tuntunut syke sellaisena muljahtelevana tykytyksenä tuossa lähempänä kurkkua, siis melko ylhäällä. Onko se rytmihäiriötä? Kun en oikein tiedä, miltä sen pitäisi tuntua.

Mulla myös tulee jumituksesta huimausta, näköhäiriöitä, rintakipua, vihlovaa päänsärkyä, käsien puutumista, korvasärkyä ja vaikka mitä. Tosiaan onneksi sen tunnistaa, että kyse on siitä.

Ehdottomasti sinäkin vaan joogaamaan! :) Kuulostaa rytmihäiriöiltä tosiaan, niitäkin on monenlaisia. Rintakipu taas tulee tiukasta rintarangasta, joten tuo jooga on valtavan hyvä siihenkin. Syväänhengitys venyttää hyvin rintaa. Huomasin myös, että tämän sorttisiin rytmihäiriöihin auttaa liikunta eli juokse vaikka paikallasi viisi minuuttia, niin jopas helpottaa. Itse teen päätteellä töitä, joten nuo vaivat on todella tulleet tutuiksi, sillä jatkuvasti on ollut jotakin! Onneksi älysin tuota wiitä alkaa käyttämään muuhunkin kuin pelaamiseen. Ehdottoman tärkeä on muistaa juoda runsaasti vettä, kun venyttelee tai joogaa. Kuona-aineet lähtevät liikkeelle samalla tavoin kuin esimerkiksi fysioterapiassa ja jos ei juo vettä, tulee vielä kovempi päänsärky! Itse olen molemmissa tapauksissa (venyttelyssä ja fysion jälkeen) tehnyt juurikin tuon virheen ja voi että sitä kipua! Joogan jälkeen päänsärky kesti jopa viikon ennen kuin huomasin, missä vika. :ashamed:

Yhteistyössä