Mitä tämä voi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa

Vieras
Mulla on ollut n. pari viikkoasydämen tykytyksiä,sitten alkoi tulla muljahduksia,tunne että lyö epätasaisesti, myös kun kuuntelen itse niin tuntuu että välillä lyö kovempaa ja sitten hitaampaa.
Sitten esim.eilen kun menin vuoteeseen niin tuli sellainen outo olo, tosi vaikea kuvailla.
Yritän kuitenkin.. Eli rintaan tulee sellainen olo, lepattava tunne, jotenkin tuskainen olo,
Ja sellainen kuumotus menee läpi kehon. Ja tunne ettei oikein saa henkeä.
Eilen noita tuli niin, että olin kerennyt nukahtaa n. vartin ja heräsin tuohon oloon.
Tunne on erittäin epämiellyttävä ja pelottava.
Mitä voi olla. Minulla on ahdistuneisuushäiriö, mutta vastaavaa en muista kokeneeni aiemmin.
Kuoleman pelko on voimakas!!

Jos sinua ahdistaa nuo sydämen muljahtelut, niin MENE LÄÄKÄRIIN! Se on oikea osoite. Soita aluksi vaikka valtakunnalliseen terveysneuvontaan, on ilmaista terveysneuvontaa. Sairaanhoitajat vastaavat. Samoin terveyskeskuksessa on sairaanhoitajia, voisit jutella heille ensiksi. Sitten lääkäriin.

Kävin viimeviikolla syd.filmissä.
Siinä ei kuitenkaan näkyny noita muljahduksia, en tuntenut niitä siinä, vaikka olin tarkkailussa n. puoli tuntia. Olo on nytkin outo, mulla on lääkitys tähän ahdistuneisuus häiriöön,
mutta tämä sydän ym. oireilu alkoi nyt n. pari viikkoa sitten.

Kilpirauhasen liikatoiminta (joka aiheuttaa myös paniikkituntemuksia ja ahdistuneisuutta) voi oireilla noin. Juuri sydänmuljahdukset, korkea syke, rytmihäiriöt jne. yleisiä siinä.

No minkä diagnoosin sä haluut... syöpä? aivokasvain? sydäri huomenna ? Sulle on aika realistisia vaihtoehtoja jo tarjottu. Paniikkikohtauksessa juurikin kuvaamasi oireet, mut ei sydäri sen täytyy olla, vähintään :D Mee lääkäriin.

Mulla oli samankaltainen olotila, kun olin liian stressaantunut ja yliväsynyt.

Mä odotin silloin meidän toista lasta, samaan ajankohtaan tuli uuden asunnon remontointi, muutto ja erittäin vähäuniset yöt. Lääkäri määräsi mut pariksi viikoksi lepoon ja sillä se olo helpottikin ja pompottelut + paniikkifiilikset jäi pois.

Mun miehellä oli tuollaisia oireita, silloin kun kärsi ahdistuneisuushäiriöstä...lääkärin mukaan ne on vaarattomia ja johtuu siitä paniikkikohtauksesta, vaikka tuntuukin siltä kuin kuolisi siihen paikkaan.

Kyllä mä silti sinuna vaermuuden vuoksi kävisin tohtorilla, ettei ole jotain muuta.

Minähän kävin siis viime viikolla sydänfilmissä ja olin piuhoissa n, puoli tuntia.
Silloin vain noita tuntemuksia ei ollut, siis muljahduksia tai noita outoja oloja.
Sairaanhoitajan mielestä filmissä ja tarkkailussa ei näkynyt mitään mistä huolestua. Varmistin asian monta kertaa..

[QUOTE="Aloittaja";23078109]Minähän kävin siis viime viikolla sydänfilmissä ja olin piuhoissa n, puoli tuntia.
Silloin vain noita tuntemuksia ei ollut, siis muljahduksia tai noita outoja oloja.
Sairaanhoitajan mielestä filmissä ja tarkkailussa ei näkynyt mitään mistä huolestua. Varmistin asian monta kertaa..[/QUOTE]

Sitten ne on aika varmasti olleet paniikkikohtauksia. Kerroinkin tuolla ylempänä, että mun mies oireili juuri noin. Emme silloin vielä tienneet että kyse oli ahdistuneisuushäiriöstä, aina kun mies sai kohtauksen, juostiin päivystykseen...ihmeteltiin vaan miksi ne oireet helpotti aina lääkäriin mentäessä...siksi juuri kun kyse oli paniikkikohtauksesta ja se lääkäriin meno kai rauhoitti ja teki olon turvalliseksi, jolloin paniikkikohatus alkoi menmä ohitse. Kyllä siinä lääkäri ihmetteli että mikäs teitä muka vaivaa, kun ei sitten omalla vuorolla ollutkaan enää kohtaus päällä...näytti aina kuin olisi menty sinne huvikseen.

[QUOTE="Aloittaja";23078109]Minähän kävin siis viime viikolla sydänfilmissä ja olin piuhoissa n, puoli tuntia.
Sairaanhoitajan mielestä filmissä ja tarkkailussa ei näkynyt mitään mistä huolestua. Varmistin asian monta kertaa..[/QUOTE]

Mene päivystykseen silloin, kun on kohtaus päällä. Silloin se kiohtaus voidaan saada sydänfilmille, ei muuten.

Lue nyt tämä ketju, siinä on paljon infoa. Linkitin jo kerran se sinulle.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1288231-svt-rytmihairio-sydamen-tihealyontisyyskohtaukset/sivu6.html#post22592021

Yhteistyössä