Mitä tänään syödään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muurikkalettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="harmaa";30153927]Anna mä arvaan, olet niin yksinkertainen urpo, ettet tiedä mitä kvinoa on?[/QUOTE]

Mie nyt myönnän, että miun oli pakko vilkasta googlesta, että mitä hittoa on kvinoa ;)
Yksinkertainen en ole, mutta ei tule harrastettua niin etnisiä ruokia, eikä näissä kaikissa jutuissa vaan pysy mukana, kun ei tule seurattua kaikenmaailman ruokalehtiä, ohjelmia sun muita, kun ei kiinnosta niin kovin ;)

Mutta, miulla on eilen tehtyä porkkanakastiketta, sen kaveriksi sitten keitän pari pottua ja muutaman nakin. Sopivaa kesäruokaa.

Mie nyt myönnän, että miun oli pakko vilkasta googlesta, että mitä hittoa on kvinoa ;)
Yksinkertainen en ole, mutta ei tule harrastettua niin etnisiä ruokia, eikä näissä kaikissa jutuissa vaan pysy mukana, kun ei tule seurattua kaikenmaailman ruokalehtiä, ohjelmia sun muita, kun ei kiinnosta niin kovin ;)

Mutta, miulla on eilen tehtyä porkkanakastiketta, sen kaveriksi sitten keitän pari pottua ja muutaman nakin. Sopivaa kesäruokaa.

Miten teet porkkanakastikkeen? Kuulostaa tosiaan kesäruualta. Mulla vaan tulee ainoastaan koulun porkkanakastike mieleen, mikä ei ollut mitään herkkua.

Miten teet porkkanakastikkeen? Kuulostaa tosiaan kesäruualta. Mulla vaan tulee ainoastaan koulun porkkanakastike mieleen, mikä ei ollut mitään herkkua.

Kuoritaan & pilkotaan porkkanat (kesäporkkanoille riittää miulla ainakin vaan pesu), kattilaan ja yksi pala sokeria, suolaa ja kuumaa vettä. Annetaan porkkanoiden kiehuskella rauhassa melkein kypsiksi. Kaadetaan porkkanat keitinliemineen johonkin kulhoon, ja kattilaan kökkö voita, joka sulatetaan. Sulaneen voin joukkoon vehnäjauhoa ja nopeasti sekoitetaan vaan keskenään, ja aletaan sitten lisäämään sitä porkkanoiden keitinlientä (voi-jauhoseosta siis EI ruskisteta). Jos keitinliemen lisäyksen jälkeen kastikepohja jää liian paksuksi, niin minä olen laittanut jatkoksi maitoa.
Heitetään porkkanan palat joukkoon ja annetaan hiljalleen kypsyä sen aikaa, että vehnäjauhot on kypsynyt (eli se n. 15min). Tarkistetaan maku, ja lisätään sitten suolaa tarpeen mukaan. Miulla tosin riittää se, että keitinvedessä on se suola (ja sokeripala), muuten ei ole koskaan tarvinnut maustaa :)

Ja äitini vinkillä, eli kesäporkkanoista ei ihan niin vahvaa makua kastikkeeseen lähde, eli mieluummin 'vanhoja' porkkanoita, vaikka ei niistä kesäporkkanoistakaan pahaa tule ;)

Lounaalla söin kanasalaatin ja sit juotavan jugurtin, mies pari pizzapalaa.
Päivälliseksi oli Saarioisten jauhelihaperunasoselaatikkoa :ashamed: kurkkua,tomaattia ja paprikaa,tummaa reissumiestä.

Ei huvita syödä yhtään mitään kun on niin saamarin kuuma. Voisi kyllä väkisin syödä hedelmiä, ostaa ehkä suolapähkinöitä. Juoda piimää.

Jos kiinnostaisi niin tekisin kana- tai jauhelihawokkia mutta nyt ei lähde.

Lounaalla minä söin 2 Kivikylän nakkia ja 3dl punaherukoita, muu perhe söi siikakeittoa.
Päivälllisellä söin 2dl mustikoita ja 4 palaa ranskalaista juustoa, muu perhe söi tattirisottoa.

[QUOTE="harmaa";30153927]Anna mä arvaan, olet niin yksinkertainen urpo, ettet tiedä mitä kvinoa on?[/QUOTE]

Meillä on illallisella kuminaamoja.

Anna mä arvaan, olet niin yksinkertainen urpo, ettet tiedä mitä kuminaamat on?

Alkuperäinen kirjoittaja Häh??;30154508:
Eikö aikuiset ihmiset oikeesti tiedä mikä on kvinoa???!! :D :O
Mun 3-vuotiaskin tietää. Entä teidän lapset??

Heh, kyllä meillä ainakin kaikki tietää. Outoa olis, jos ei tietäisi? Lapset kutsuvat sitä kylläkin useammin palloriisiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Häh??;30154508:
Eikö aikuiset ihmiset oikeesti tiedä mikä on kvinoa???!! :D :O
Mun 3-vuotiaskin tietää. Entä teidän lapset??

Juu en todellakaan tiennyt. Ja ei, ei ole lapsia jolta asiaa tiedustella :p

Kvinoa on tuttu jo omasta lapsuudesta, siinä missä linssit ym.

Totajoo, ei meillä vaan mitään kvinoaa syöty, eikä kyllä linssejäkään. :rolleyes:

Yhteistyössä