Mitä tapahtuu vauvan värikylvyssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Värikylvyssä sotketaan vauvoille turvallisilla aineilla -soseilla, marjoilla tms. eli sellaisilla aineilla joita voi hyvillä mielin vaikka syödä.

Sellaiset vaatteet kummallekin että ei haittaa sotkut ja varavaatteet jotka voi vaihtaa sen jälkeen päälle.

me ollaan oltu sellaisessa värikylvyssä missä lattialla oli suojapaperit ja niiden päällä sitten paperit mille "maalattiin" eli käytettiin jotain sormivärejä ja annoin vauvan "kävellä" paperin päältä + sotkea käsillään siihen paperiin taidetta. Hienoja tuli! Kannattaa varata vaihtovaatteet sekä itselle että vauvalle. Me käytiin leikkipuistossa värikylvyssä niin siellä päästiin pesulle ja vaatteiden vaihtoon. Ota pyyhe myös mukaan. Aikuiset sai sellaiset muoviesiliinat mutta kyllä mulla ainankin paita sotkeentui.

Kannattaa mennä, värikylpy on aika kiva juttu ja niistä jää hauskat muistot!

Vauvalle suosittelen potkareita, missä paljaat varpaat. Sellainen minkä voi heittää pois tai ei haittaa kun tahraantuu. Ei kannata olla vaippasillaan kun sitten joutuu pesemään koko lapsen ennen pukemista.
Itselle sellaiset vaatteet mitkä saattaa tahraantua.

Iso paperi mihin laitetaan lusikallinen hedelmäsosetta millä lapsi saa maalata :D

Sotkua tulee, mutta lapsi tykkää ja äidilläkin on hauskaa!

Kannattaa laittaa ne lapsen varpaat sinne soseeseen kans, ainakin meidä poika tykkäsi!

Meillä lapsen taideteos on kehystettynä olohuoneen seinällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gwenhwyfar:
Mikä tän värikylpy-homman funktio on? Siis joo, sotkeminen on kivaa, mutta mitä sillä on tarkoitus saavuttaa muutakin kuin sotkua?

Vauvasta on ihana kokeilla erituntuisia aineita, levittää niitä, haistella ja maistella. Mulla oli puolivuotias ekan kerran kun oltiin ja se tykkäs ihan älyttömästi. Siellä saa sotkea :)

Nyt oltiin tokan kerran kurssilla kun oli vajaa kaksivuotias ja meillä on kaksi hienoa taulua seinällä pikku taiteilijan ihan itse tekemiä. Nyt näin taaperoille tarkoitetussa oli keitettyjä punajuuria, kaakaomöhnää, värjättyä kermaviilia, kiisseliä ja kaikkee muuta. Vauvoilla on vähän rajallisemmat materiaalit.

Mut ihanaa se on joka kerta ollu, mut kaikki lapset ei diggaile mut ehdottomasti suosittelen et kannattaa käydä kokeilemassa :)

Yhteistyössä