Mitä tarjoan vieraille (allergioita ja ruokarajoitteita) APUA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siksi mä tätä täällä yritinkin kysellä, että minkälaisella yhdistelmällä nämä rajoitteet tulisivat huomioiduiksi. Tuo maitoproteiini mielestäni rajoittaa eniten, ja sen jälkeen sitten tää vähähiilarisuus.

Olen jopa tullut sellaiseen ajatukseen, että entä jos tekisi marjapiirakan lisäksi salaattia, johon feta, oliivit, jne jne olisi erikseen lohkovadissa niin että jokainen voi ne ottaa siitä? Ja jotain patonkia kaveriksi, jota karppaajan ei ole sitten pakko ottaa?

Toi maitoproteiini ei rajoita oikeasti juurikaan, jos on asiaan perehtynyt, mutta harvempi on, enkä edes oleta ihmisten olevan. Lähes kaikille maitotuotteille löytyy maidoton vastine. Sen marjapiirakan kanssa voit esimerkiksi laittaa tarjolle oatlyn kauravanilija kastiketta. Käytä leivontaan sinistä keijua.

Toi salaatti idea on tosi hyvä ja itse allergisena olisin todella otettu siitä että minua on ajateltu tarjoilöua mietittäessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mae harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja esmes:
Maitoproteiinittomalle esim. kaikki Carneval -keksit käy ja Pirkan vehnäpulla on maidoton/munaton (pakaste).

ainakin pari vuotta sitten carneval aakkosissa oli maitoproteiinia...

No ei varmasti ole! Minulla on kokemusta asiasta viimeiset 6v.

Lähes kaikki leivonnaiset voi tehdä maidottomana. Pullaan, marjapiirakkaan, toskakakkuun mokkikseen ym maidon tilalta vettä ja rasvaksi laktoositon sunnuntai tai flora margariini. Itse olen tehnyt näitä kaikkia ja paljon muuta ja on kyl ihan yhtä hyviä. Mulle toi ei ois mikään ongelma, ei millään pahalla:) Kysele jos haluat ohjeita johonkin mihin tulisi maitoa ja haluat tehdä ilman, kokemusta näistä on PALJON!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siksi mä tätä täällä yritinkin kysellä, että minkälaisella yhdistelmällä nämä rajoitteet tulisivat huomioiduiksi. Tuo maitoproteiini mielestäni rajoittaa eniten, ja sen jälkeen sitten tää vähähiilarisuus.

Olen jopa tullut sellaiseen ajatukseen, että entä jos tekisi marjapiirakan lisäksi salaattia, johon feta, oliivit, jne jne olisi erikseen lohkovadissa niin että jokainen voi ne ottaa siitä? Ja jotain patonkia kaveriksi, jota karppaajan ei ole sitten pakko ottaa?

No toi salaatti olis hyvä tai sitten tuo Ninan ehdottama kasvikset ja hummus. Hummuksen lisäksi vois olla valkosipulidippiä soijajugurtista(maustamatonta soijajugea, valkosipulia ja pippuria..ehkä kurkumaa väriksi). Ja vaikka lämmintä patonkia ohuina viipaleina.. Nam :p

Hyvä menu kun lisäät vielä hummuksen ohelle kermaviilidipin niin ne raskaana olevatkin uskaltaa syödä. :) Salaatin lisukkeet tosiaan kannattaa laittaa pikku kulhoihin, niin jokainen voi valita mieleisensä.

NO NIIN
MULLE EI KÄY MAITOTUOTTEET, PAITSI KOVAT JUUSTOT. NYT OLEN YRITTÄNYT LAKTOOSITONTA JA RASVATONTA JOGORTTIA... EI SOYA VAIN SOYA-ROUHE KÄY...EI KYPSENTÄMÄTTÖMIÄ
KASVIKSIA, PAITSI KUORITTUA HYVINPESTYÄ KURKKUA. EI LIIKAA RASVAA, EI PARSAA TAI MUUTA PITKÄKUITUISTA, GLUTEENITON, MUNATON MAIDOTON.....SILTI SYÖN HYVIN: AAMULLA GLUTEENITONTA PAAHTOLEIPÄÄ, JUUSTOA, KINKKUA, KURKKUA JA KAHVIA (ESPRESSOA KAHVINKEITTIMESSÄ=PITKÄNÄ) JA RUOKANA JOKO LIHAA, KALAA, KYPSÄT KASVIKSET, HYYTELÖT, UUNITOMAATTI JA ESIM. PERUNAT, RIISI, RIISIPASTA...AVOCADO JA HEDELMIÄ.
SORBETTIA (MAIDOTON) JA HEDELMÄCOCTAIL, GLUTEENITTOMAT JA MUNATTOMAT (VAIN JAUHO JA VESI ) LETUT JA HILLO...RASVAT ÖLJYT JA KIRKAAN SININEN KEIJU...EI RIISIKAKKUA JA GLUTEENITONTA NÄKKILEIPÄÄ...JÄ HAMPAISIIN...PAKASTEESTA JOSKUS GLUTEENITON, MAIDOTON, MUNATON PULLA, JOTKUT GLUTEENITTOMAT KEKSIT...EI KAURA (JOILLEKIN KÄY)
AI NIIN JA RIISIJÄÄTELÖ KÄY!

Laita kauniisti tarjottimelle jotakin kivaa vihannesta ja dippiä :) ja toiseen kulhoon vaikka hedelmiä ja paksu marja smoothie jossa voi dipata jos haluaa
jokainen voi tästä siis itse päättää mitä ottaa

Yhteistyössä