Mitä tarjoat jos kaverisi tulee lapsensa kanssa teille "kahville"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juuri tällä hetkellä tekisin niin että nappaisin kaupasta kolme boksia pirkan valmiita tuulihattuja, hyvää jäätelöä, levyn suklaata ja suklaakarkkeja.

Kasaisin sulaneet tuulihatut vadille kekoon, sulattaisin suklaasta kastiketta jonka valuttaisin keon päälle, koristeeksi heittelisin niitä suklaakarkkeja joukkoon.
Tarjoaisin jäätelön kera.

No jos tänään joku tulisi, olisi pakkasessa kahta erilaista suolaista piirakkaa, jäätelöä ja marjoja. Niitä tarjoaisin.

Jos pitäisi tänään leipoa jotain, niin tekisin nopsaan kääretortun, mihin laittaisin väliin niitä marjoja ja kermaa. Ja suolaiseksi saisi kelvata voileivät.

mulla on aina jemmassa ite tehtyä sen verran että eiköhän jotain löytys. mm. erilaisia pikkuleipiä, piirakoita( makeita ja suolasia), pullaa useampaa sorttia. kakkuja

Siis kaikki tarjoaa jotain sokerimössöjä ja pelkkää makeaa???
Itse tarjoaisin ruisleipää tai näkkäriä, jossa kasviksia päällä. Tai sitten hedelmiä tai rahkaa. Lapselle juomaksi maitoa.

Enkä itsekään tykkäisi käydä kahvilla paikassa, jossa aina olisi keksiä, kääretorttua, suklaata...
Aina ei tarvitse olla mitään tarjottavaa. Jos jotain tarjoaa, niin mielummin jotain terveellistä. Onhan kyse kuitenkin lapsista.

[QUOTE="Kirsi";28416120]Siis kaikki tarjoaa jotain sokerimössöjä ja pelkkää makeaa???
Itse tarjoaisin ruisleipää tai näkkäriä, jossa kasviksia päällä. Tai sitten hedelmiä tai rahkaa. Lapselle juomaksi maitoa.

Enkä itsekään tykkäisi käydä kahvilla paikassa, jossa aina olisi keksiä, kääretorttua, suklaata...
Aina ei tarvitse olla mitään tarjottavaa. Jos jotain tarjoaa, niin mielummin jotain terveellistä. Onhan kyse kuitenkin lapsista.[/QUOTE]lueppa uudelleen, meillä on myös aina suolaista jemmassa tarjottaviksi

[QUOTE="Kirsi";28416120]Siis kaikki tarjoaa jotain sokerimössöjä ja pelkkää makeaa???

Aina ei tarvitse olla mitään tarjottavaa. Jos jotain tarjoaa, niin mielummin jotain terveellistä. Onhan kyse kuitenkin lapsista.[/QUOTE]

Suurin osa varmaan ottaa kahvin kanssa mieluiten jotain makeaa. Lapsille vaan yhet keksit tai jätskit, niin ruoka maistuu sit kotona.

Kävisin Lidlistä hakemassa sen ihanan ruislimpun ja lisäksi vaikka korvapuusteja. Leivän päälle tajoaisin voita ja vaikka juustoa, ehkä myös sitä suippopaprikaa.
Ja kahvia tietysti.

Voisin leipoa tavallisia tai juustoisia teeleipiä,jotka tarjoaisin kuumina, niiden kanssa voita (ehkä myös juustoa) ja makeisiin marmeladia tai hilloa. Vaihtoehtoisesti teksin pappilan hätävaraa valmiisiin laseihin ja kaataisin jokaiseen annokseen päälle lorauksen tavallista kermaa (en siis tekisi kermavaahtoa) ovat hyviä. Juomaksi tarjoaisin kahvia tai teetä, lapsille mahdollisesti mehua tai maitoa. Kun et itse ehdi kauppaan voisiko lapsesi käydä hakemassa kahvileipää?

Suurin osa minun tuntemistani henkilöistä eivät ota kahvin kanssa mieluiten jotain makeaa. Suolainen maistuu paljon paremmin, ja se voi olla vaikka voileipä. Jotain pientä makeaa sitten lisäksi, ehkä.

Nyt kun talossa on taas uusi vauva, niin kavereita ja sukulaisia lapsineen ramppaa kylässä tiuhaan tahtiin. Koska useimmiten nämä kahvittelijat tulevat iltapäiväkahviaikaan, joka on lasten välipala-aika, niin meillä löytyy pakastimesta jatkuvasti jotain pientä suolaista (coctail piirakoita, pieniä lihapasteijoita tms) sekä makeaa (korvapuusteja, voisilmapullia, moccapaloja tms).

Yleensä sulatan sekä suolaista että makeaa.

Juuri tänään kävi yksi kaveri lapsensa kanssa "piipahtamassa" (klo 14-16) ja otettiin sellaiset pienet pizzahyrrät niin lapsille kuin aikuisille ja jälkkäriksi moccapalat.

Hyvin maistui niin suolaiset kuin makeat niin lapsille kuin aikuisille :)

Myös pannarai on aika usein meillä kahvipöydässä. Helppo ja nopea tehdä ja maistuu yleensä kaikilla.

Yhteistyössä