Mitä tarjoat jos kaverisi tulee lapsensa kanssa teille "kahville"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ole koskaan tarjonnut suolaista kahvin kanssa, tai siis tietty jos tulisivat pitkän matkan takaa ja oisivat koko päivän, niin sitten tietysti normaalit ruuat yms. Jotenkin itse on tottunut aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala -settiin, etten itse osaa ajatella syöväni leipää noiden lisäksi. Ehkä tarttee jatkossa kysyä maistuuko leipä, meillä vaan ei ole voita tahi juustoa leivän päälle kun ollaan maitoallergisia...

tällä hetkellä pakastimessa mm. suklaapiirakkaa, toscapiirakkaa, munkkeja, porkkanapiirakkaa, jäätelöä ja tietysti leipää. Niistä jotain sekä eilisiä muffineja tarjoaisin tällä hetkellä jos joku tulisi.

Pullaa joka itse tehty.
Jotain piirakkaa taikka kakkua.
Saatan leipoa jonkun pyöreä pienen vuokapiirakan.
Pakkasesta otan pikkupitsoja.
Jos aineksia niin teen lämpöisiä leipiä.

Meillä siis tarjotaan aina kahvilla jotain.

[QUOTE="vieras";28416681]Mä en ole koskaan tarjonnut suolaista kahvin kanssa, tai siis tietty jos tulisivat pitkän matkan takaa ja oisivat koko päivän, niin sitten tietysti normaalit ruuat yms. Jotenkin itse on tottunut aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala -settiin, etten itse osaa ajatella syöväni leipää noiden lisäksi. Ehkä tarttee jatkossa kysyä maistuuko leipä, meillä vaan ei ole voita tahi juustoa leivän päälle kun ollaan maitoallergisia...[/QUOTE]

Kinkku ja lehtisalaatti ja kurkkukin käy leivälle.

Kahvia ja keksiä yleensä. Siis jos on tällainen puhelimessa pikana sovittu kahvittelu. Jos "asumaan" jäävät niin tarjoan päivällisen tai muutkin ruoat joita osuu vierailulle.

Jos taas on etukäteen sovittu niin teen usein jotain piirakkaa tai kakkua, perus voileipiä tai croissantteja.

Vähän riippuu mitä tarjoan. Yhden kaverin kanssa nähdään melkein aina aamusta niin silloin syödään aamupala yhdessä ja sitten jotain pullaa tms. jälkkäriksi. Jos välipala-aikaan joku tulee niin tapaan laittaa jotain suolaista ennen herkkuja.

Meille jos tulee, niin ovat koko päivän, joten siinä ehtii käymään kaiken läpi aamukahvista välipalaan.

Mutta jos siis joku äkkiä pyörähtäis tohon, kuten silloin kun asuttiin ihmisten ilmoilla, niin mulla oli yleensä pakastimessa jätskiä valmiina. Ja sit jotain marjoja/ kastikkeita.
Ja yleensä löytyy myös jotain pakastepiirakoita, karjalanpiirakoita tai sit perunapiirakoita.

Nyt on pakkanen huonolla jamalla. Pitääkin viikonloppuna panostaa ja ottaa toi isompi pakastin taas käyttöön.

Yhteistyössä