Mitä tarjolle vohvelikesteille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnetontyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnetontyttö

Vieras
Pidän tuttaville (lapsia ja aikuisia) vohvelikestit nyt viikonloppuna. Paistan vohveleita ja ajattelin laittaa tarjolle niiden kanssa kermavaahtoa, mansikka-, vadelma- ja kirsikkahilloa, vanilja+mansikkajäätelöä.

Laittaisinko myös pakastemarjoja, vai onko jo ihan liikaakin lisukkeita? Pitäisikö laittaa jotain muutakin tarjottavaksi, vai riittääkö vohvelit (kutsuin nimenomaan vohvelikesteille)?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei mitään vohveleita aikuisille vaan kunnon tarjottavaa hieman ns.parempaa

???????????

Kuulostaa kivoilta vohvelikutsunne ja mielestäni hillot riittää, ei tarvita enää tuoreita marjoja. Tai muutakaan tarjottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei mitään vohveleita aikuisille vaan kunnon tarjottavaa hieman ns.parempaa

No höpsis! Nehän on nimenomaan vohvelikestit. Eikö siitä mene vähän idea jos tarjolla onkin jotain muuta..? :snotty:

Mä ehkä laittaisin vaan yhtä tai korkeintaan kahta sokerihilloa ja sit niitä oikeita marjoja. Muuten kuulostaa kyllä herrrkulliselta :p

Jos on ihan vohvelikestit, niin ei siihen tarvi muita olla... Riittävästi vaan erilaisia täytteitä. Nyt kun tossa on vaan makeita täytteitä, lisäisin suolasia... Jauhelija, tonnikalahiutaleet, kanasuikaleet, juustot, kasviskuutiot / -raasteet, graavi- ja kylmäsavylohi yms on hyviä täytteitä. Leikkeileitäkin varmaan voi käyttää. Melkö öklö olo varmaan tulee, jos pelkästään makeiden täytteiden kanssa syö. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja En laittais:
En laittais kun yhtä hilloa/marjaa ja kermavaahdon/jäätelön

No mitäs sitten niille jotka ei siitä tykkäis?

Tarviiko oikeesti kaikesta tehdä näin vaikeeta? Nyt mä en enää yhtään ihmettele miks kaikki ketjut menee tappeluksi.
Jos kutsutaan vohvelikesteille niin jokainen varmaan ymmärtää että niillä tarjotaan vohveleita.
Musta idea menee pilalle jos tarjotaan jotain muutakin, sitten se on vaan "tavallinen kahvittelu"

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Jos on ihan vohvelikestit, niin ei siihen tarvi muita olla... Riittävästi vaan erilaisia täytteitä. Nyt kun tossa on vaan makeita täytteitä, lisäisin suolasia... Jauhelija, tonnikalahiutaleet, kanasuikaleet, juustot, kasviskuutiot / -raasteet, graavi- ja kylmäsavylohi yms on hyviä täytteitä. Leikkeileitäkin varmaan voi käyttää. Melkö öklö olo varmaan tulee, jos pelkästään makeiden täytteiden kanssa syö. :)

Eikö ole vähän outo yhdistelmä makean vohvelin kanssa vetää jotain tonnikalatäytettä..?

Musta tääkin menee jo liian hankalaksi.
Jos on tarkoitus että vieraat syövät ruuan kotona ja vohvelikestit on ikäänkuin jälkkäri tai välipala?

Korvaa vaikka yksi hillo marjoilla tai laita marjat lisäksi. Tosi kivalta kuulostaa. Meillä on joskus kesällä vietetty lettukestejä ja paistettu lettuja muurinpohjapannulla. Lisukkeita ei tainnut olla edes noin paljon :D Kyllä letut maistuivat aikuisillekin. Meillä idea oli olla hetki rennosti; ei viettää hienompaa juhlaa tms. Letut ja vohvelit sopii sellaiseen tosi hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja as:

Eikö ole vähän outo yhdistelmä makean vohvelin kanssa vetää jotain tonnikalatäytettä..?

No ei. Eihän niitä samaan aikaan syödä... Ite syön eka suolasilla täytteillä ja sit makeilla.

Pilkkua viilatakseni... Jos kyseessä on vohveliKESTIT, ite ainakin oletan jokaisen jaksavan monta vohvelia. Sillon ruokaa on syöty kotona vähemmän ja suolasillekin täytteille kysyntää.

*Muoks* Ei, ei mee vaikeeks. Eihän niitä täytteitä tarvii kymmentä olla sekä suolasta että makeeta. Pari vaihtoehtoo riittää molemmista. (paitsi jos haluu laittaa enempi)

No ei. Eihän niitä samaan aikaan syödä... Ite syön eka suolasilla täytteillä ja sit makeilla.

Pilkkua viilatakseni... Jos kyseessä on vohveliKESTIT, ite ainakin oletan jokaisen jaksavan monta vohvelia. Sillon ruokaa on syöty kotona vähemmän ja suolasillekin täytteille kysyntää.

*Muoks* Ei, ei mee vaikeeks. Eihän niitä täytteitä tarvii kymmentä olla sekä suolasta että makeeta. Pari vaihtoehtoo riittää molemmista. (paitsi jos haluu laittaa enempi)

Siis tarkoitan sitä, että vohvelitaikinahan on makea, eikä mikään lettutaikina. Itse en ainakaan makean vohvelin päälle laittaisi mitään suolaista!

Onpa vaativia ihmisiä.. Mun mielestä vohvelit syödään vohveleina ja lisukkeeksi riittää ihan perus hillo ja jätski. Onneks mun ei tartte kutsua kotiini noin vaativia vieraita, mitä osa teistä tuntuu olevan :$

Alkuperäinen kirjoittaja sa:

Siis tarkoitan sitä, että vohvelitaikinahan on makea, eikä mikään lettutaikina. Itse en ainakaan makean vohvelin päälle laittaisi mitään suolaista!

Toiset tekee vohveleista imeliä jo taikinavaiheessa, toiset ei. ;) Ja ihan perusohjeella ite teen... Sen kanssa sopii myös suolainen täyte.

Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Onpa vaativia ihmisiä.. Mun mielestä vohvelit syödään vohveleina ja lisukkeeksi riittää ihan perus hillo ja jätski. Onneks mun ei tartte kutsua kotiini noin vaativia vieraita, mitä osa teistä tuntuu olevan :$

No vohveleitahan ne on suolasenkin lisukkeen kanssa! :laugh: Onneks mun ei tarvi kuttua noin rajottuneita... :whistle:

Ok...kiitos vastuksistanne. Nyt tulin vaan entistä huolestuneemmaksi tarjottavista :/ Teen yleensä siis makean vohvelitaikinan. Ja nyt tuttavia tulee niin paljon, että joudun tekemään ainakin nelinkertaisen taikinan ja paistamaan varmaan osan etukäteen...

Luoja mitä idiootteja täällä on muutamat. MIKÄÄN ei kelpaa, mikään ei riitä. Jos te tulisitte mun vohvelikemuihin (josta luoja minua varjelkoon!) niin toivoisin teidän tukehtuvan vohveliin! Nih! :D

Mun mielestä vois hyvin tehdä myös suolaisen täytteen, esim. tonnikalatäytteen. Vohvelitaikinanhan ei tarvis olla mitenkään makea, itse ainakin teen ei-makean täytteen, jolloin voi laittaa sekä suolaista tai makeaa täytettä. Suolaiset vohvelit voi tehdä alkupalaksi vaikka niin, että laittaa pannulle taikinaa, fetamuruja ja kinkkusuikaleita (eli paistaa nuo suolaiset täytteet taikinan mukana), se on aika kiva vaihtoehto.

Yhteistyössä