Mitä tarjota ihmiselle joka ei syö juuri mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26582308]Onko teillä grilliä? Esim. kana/ kasvisvartaita, jotka jokainen voi koota mieleisekseen erilaisista kasviksista (kesäkurpitsaa, herkkusieniä, paprikaa, maissia...)[/QUOTE]

Asutaan kerrostalossa ja ei ole grilliä.

Mä en kyllä uskaltais tehdä mitään kysymättä suoraan sopiiko tämä, koska kuulostaa sen verran rajoitteiselta, että en haluaisi turhaan tehdä hänelle erikseen jotain jota ei sitten syökään. Porkkanoissakin on sen verran hiilareita, että voi olla että ei söisi sitä porkkanakeittoakaan.

falafelit, kukkakaalimuusi ja salaatti, jälkkäriksi leipäjuustoa ja lakkoja tai vaikka kermavaahtoa ja mansikoita... Tai kasvischili olis ihan loistavaa tuon muusin kanssa myös. Tai kasviscurry.

Kesäkurpitsavuokaa: ladotaan vuorotellen siivutettua kesäkurpitsaa, tomaattia, paprikaa ja mozzarella juustoa. Sekaan kaadetaan kermaa ja murustellaan kasvisliemikuutio. Mausteiksi mustaapippuria ja basilikaa. 45min 175 asteisessa uunissa.

Jälkkäriksi uuniomena kanelilla, ja nokareella jäätelöä (mikäli se karpille sopii).

[QUOTE="vieras";26582821]
Jälkkäriksi uuniomena kanelilla, ja nokareella jäätelöä (mikäli se karpille sopii).[/QUOTE]
Tälle vieraalle ei käynyt hedelmät ja tuskin käy jäätelökään, koska siinä on sokeria. Jälkkäriksi kävisi esimerkiksi kerma-raejuustosekoitus, johon laitetaan hiukan marjoja.

jossain näin myytävän sokeritonta vaniljajäätelöä :) se vois kelvata jälkkäriksi, mut tosiaan, aika monimutkaiseksi menee kun ei syö marjoja tai hedelmiäkään. muuten oisin tehny sokeritonta marenkia ja sen kanssa tarjonnu kermavaahtoa ja mansikoita.

Itse kysyisin suoraan vinkkejä tarjoilujen suhteen. Tylsää valmistaa karppaajalle sapuskaa, joka ei sitten kelpaakaan.

Karppaaja ei ehkä tarvitse mitään jälkiruokaa, kun makea ei maistu? Ei-makeista jälkiruuista tulee mieleen vain juustotarjotin.

Tässä ketjussa on kyllä muutamia ohjeita, joita voisin itsekin kokeilla, hyvältä kuulostaa.

Minä tarjoan tuollaisessa tapauksessa, kun en oikein tunne ihmisen ruokarajoituksia, salaattia. Kaikki ainekset omissa kipoissaan, voi sitten kasata mieleisensä yhdistelmän.

Kysyisin suoraan, mikä kelpaa. En noista ruokavalioista ainakaan itse tiedä niin paljoa, että pystyisin valikoimaan oikeat ainekset. Vielä parempi, jos on antaa ohjekin ruokaan tai vaikka joltain sivustolta vaihtoehtoja. Minusta ei kannata ottaa mitään stressiä. Ruokarajoitteinen pärjää kyllä vähemmälläkin ja on tottunut ottamaan tarvittaessa omia pöperöitä (jos niin on sovittu eikä oleta saavansa kylässä omaa ruokaa). Oli syynä sitten allergia tai vapaaehtoinen ruokavalio.

Tekisin salaattia, lämpimän kasvislisäkkeen, kattaisin raejuustopurkin pöytään täyttämään vieraan proteiinintarvetta ja sitten omalle porukalle perunat/pastan ja lihan erikseen. Eiköhän siitä löytyisi kaikille mieleinen vaihtoehto.

Yhteistyössä