Mitä tarjota leivonnaisten korvikkeena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heiheidi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Heiheidi";26561293]Hedelmätki menee vaan niin nopeesti huonoks. Jos niitä ostaa kaupasta tarjottavaks ja sit satu ketään käymäänkään. Mut hyvä vaihtoehto, jos tietää ajoissa, et joku on tulossa.[/QUOTE]

Kuivatut hedelmät on hyviä ja melko terveellisiä - ja säilyvät! Ihan kesähelteellä ei niin kivoja, mutta heti syksystä sitten.
Ja pähkinät.

On aika ankeaa jos ei kahvin kanssa tarjoa mitään! Meilläkin käy paljon vieraita, mutta en kehtaisi tarjota pelkkää kahvia. Itsekin miettinyt jotain terveellisempää kuin ainaista pullaa tarjolle.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26561354:
Kannattaa myös kysyä niiltä tulijoilta. Itse en tosiaan kaipaa mitään kahvin kanssa. Koen pakkopullan... hmm... pakkopullana.

No nää tulijat kyllä tunnetaan. :D Ne syö kotonaki joka päivä kahvin kanssa pullaa ym. Meillä itellä taas ei oo tapana juoda päiväkahvia ja mun mielestä piirakat kuuluu juhlaan tai sit jos tulee harvinaisia vieraita, ni niitä varten voi panostaa vähä enemmän.

[QUOTE="Heiheidi";26561373]No nää tulijat kyllä tunnetaan. :D Ne syö kotonaki joka päivä kahvin kanssa pullaa ym. Meillä itellä taas ei oo tapana juoda päiväkahvia ja mun mielestä piirakat kuuluu juhlaan tai sit jos tulee harvinaisia vieraita, ni niitä varten voi panostaa vähä enemmän.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Kenen tapoja teillä nyt sitten noudatettaisiin... Minä en kyllä ryhtyisi sellaisille "arkivieraille" tai jokatoinenpäivä-kahvittelijoille leipomaan mitään. Kahvi kahvina. Sori. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26561401:
Samaa mieltä. Kenen tapoja teillä nyt sitten noudatettaisiin... Minä en kyllä ryhtyisi sellaisille "arkivieraille" tai jokatoinenpäivä-kahvittelijoille leipomaan mitään. Kahvi kahvina. Sori. :xmas:

Nyt loppu munki panostaminen! Ens kerralla hedelmiä, seuraavalla karjalanpiirakoita, sitä seuraavalla voileipäkeksejä.

voileipäkeksit ei ole yhtään sen terveellisempiä kuin pulla. ja niitä vetelee huomaamattaan aika monta. hedelmäsalaatti passaa kyllä kahvin kanssa. sen kaveriksi voi laittaa vaniljakastiketta tai joskus jäätelöä. nyt alkaa kohta marjat kypsymään, niin niitä aina pöytään...siis jos teillä on puskia jne.

Mieluummin otan kahvin kanssa leivonnaisten sijaan voileipää, hapankorppua tai voileipäkeksejä päällisineen kuin jotain hedelmäsalaattia?! Ymmärrän sen kahvipöydässä vain jos pöydällä on sitten tarjolla myös jäätelöä.

Yhteistyössä