Mitä tarkoittaa? -asuntoasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuukkoSuulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Ahaa.. hmm.. Eli siis mitenkä se on sit rasite? Vai tuleeko sen verran lisää kauppahintaan? Ei kai?

Ei tule, siinähän on teille kiinnityksiä sitten sen verran jo valmiina, mikäli te itse tarvitsette lainaa ja laitatte talon pantiksi, tässä yhteydessä sitä sanotaan "rasitteeksi".

Okei.. Mä melkei tajuan :D:D Eli siis jos me otettas lainaa tuota taloa varten (no joo, ei olla ostamas, mut tulevaisuutta varten vaa, et tajuais miten tää homma menee), ni sit tää 37 000? :n osa talosta olis panttina eikä tarvis takaajan taata nii isoa summaa lainasta sitten? ymmärsinks mä ny oikein? :saint:

Okei.. Mä melkei tajuan :D:D Eli siis jos me otettas lainaa tuota taloa varten (no joo, ei olla ostamas, mut tulevaisuutta varten vaa, et tajuais miten tää homma menee), ni sit tää 37 000? :n osa talosta olis panttina eikä tarvis takaajan taata nii isoa summaa lainasta sitten? ymmärsinks mä ny oikein? :saint:

Yleensä talo käy 70% panttina, lopuille sit muuta takausta tai omaa pääomaa pitää käyttää.
Mutta yleensä talon 70%:n arvo on enenpi mitä tuo 37000e niin joudutte vaan hakemaan lisää sitä kiinnitystä eli rasitteita itellenne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä talo käy 70% panttina, lopuille sit muuta takausta tai omaa pääomaa pitää käyttää.
Mutta yleensä talon 70%:n arvo on enenpi mitä tuo 37000e niin joudutte vaan hakemaan lisää sitä kiinnitystä eli rasitteita itellenne.

Okei, luovutan.. Mä olen tyhmä! :D Ko en ny tajunnu siltikään :ashamed: Eli tuo 37 000 ois talosta vakuutena. Ni miksei siis se loppukin käy talosta vakuutena jos usein on sen 70%? Ja sittenkö vain hankkia sille (siis koko 37 000 ylimenevälle osuudelle??) loppusummalle takaaja?

Ja kyllä! Mä olen vähä yksinkertanen! :D Eli ei, en iha het aina ymmärrä tämmösiä juttuja :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Okei, luovutan.. Mä olen tyhmä! :D Ko en ny tajunnu siltikään :ashamed: Eli tuo 37 000 ois talosta vakuutena. Ni miksei siis se loppukin käy talosta vakuutena jos usein on sen 70%? Ja sittenkö vain hankkia sille (siis koko 37 000 ylimenevälle osuudelle??) loppusummalle takaaja?

Ja kyllä! Mä olen vähä yksinkertanen! :D Eli ei, en iha het aina ymmärrä tämmösiä juttuja :kieh:

Ehkä en ite vaan osaa selittää tarpeeksi selvästi, mutta ajatellaan, että tuo 37.000 e ois vaikka 20% talon arvosta niin teidän pitää vielä niitä kiinnityksiä hankkia 50% arvoista, sitten tulee se 70% täyteen. Ja lopulle sitten tarvittavat vakuudet tai sitte sitä silkkaa rahaa.

Öö... Siis mistä ne muut kiinnitykset sit voi hankkia? Jos siis ei oo kuin vaik auto, jonka arvo on enintään kymppitonni? Eiks sit millää käy et esim. joku sukulainen takais sen koko loppusumman?

Auto ei käy vakuutena, mutta henkilö- tai muu realivakuus käy. Pankissa neuvottelemalla ne selviää.
Loput kiinnitykset voi hakea oikeustalolta, ainakin meillä päin....

Yhteistyössä