Mitä tarkoittaa, että on ohuet hiukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tarkoittaako se, että:

1. Yksittäinen hius on ohut
2. Hiuksia ei kasva kovin tiheästi vaan harvakseltaan VAI
3. Henkilöllä on vähän hiuksia, ei siis mitään hiuspehkoa

Kaikista noista saa päällepäin saman vaikutelman, mutta jos alkaa erittelemään, niin
1.= ohuet hiukset
2.=harvat hiukset
3.=lyhyet hiukset/hiusraja korkealla (vai mitähän mahdoit tarkoittaa?)

Eikös ohuet hiukset ole sellaiset, että on vähän hiuksia? Esim. mulla yksi saparo on jo isompi kuin yhdellä kaverillani ponnari...hänellä siis puolet vähemmän hiuksia kuin mulla.

Paksuhiuksisilla ihmisillä yhdestä karvatupen kraaterista kasvaa useampia hiuksia jopa 4-5 kpl, kun taas niillä joilla on ohuet hiukset, kraaterista kasvaa vain 1-3 kpl. Myös hius saattaa olla ohut läpimitaltaan ja yleensä myös ns. lasimainen hius. Olipas vaikeasti kuvailtu, toivottavasti sai jotain selvää...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös ohuet hiukset ole sellaiset, että on vähän hiuksia? Esim. mulla yksi saparo on jo isompi kuin yhdellä kaverillani ponnari...hänellä siis puolet vähemmän hiuksia kuin mulla.

Miksei sulla vois olla vaan paksummat hiukset..siis yks hius aina niin paljon paksumpi, että kokonaisuudet näyttää aivan erilaisilta. :D

Voi olla ns. tuuheatukkainen, vaikka yksittäinen hius olisi ohut. Tällöin niitä ohuita hiuksia on paljon.

Itse ainakin käsitän ohuthiuksisen niin, että henkilöllä on lukumäärällisesti hiuksia niukasti.

Ja yleensä puhutaan hentohiuksisesta asiakkaasta..

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Voi olla ns. tuuheatukkainen, vaikka yksittäinen hius olisi ohut. Tällöin niitä ohuita hiuksia on paljon.

Itse ainakin käsitän ohuthiuksisen niin, että henkilöllä on lukumäärällisesti hiuksia niukasti.

Onko sillon siis paksutukkainen, jos yksittäinen hius on ohut, mutta niitä kasvaa tosi tiheään ja paljon?

Onko sillon siis paksutukkainen, jos yksittäinen hius on ohut, mutta niitä kasvaa tosi tiheään ja paljon?

Voi olla. Tuuheatukkainen.

Mulla yksittäinen hius on OHUT ja eivät kasva normaalia tiheämmässä
ELI mulla on OHUET HIUKSET.

Mun siskolla yksittäinen hius on OHUT, mutta hiukset ovat tosi tiheässä.
ELI siskollani on PAKSUT HIUKSET. (siis sen ponnari on puolet paksumpi entä mulla)

Näin se menee. :)

Mä en oikein tiedä, että olenko paksu-vai tuuheatukkainen...mistä sen näkee? Huomaako sen muuten aina ulkoapäin, jos ihmisellä on paksut hiukset? mulla esim. on suorat, liukkaat ja oikein paksut hiukset, mutta muut huomaavat sen yleensä vaan, jos laittavat hiuksiani tai mulla on joku kampaus, mistä sen näkee.

Kyllä se voi tarkoittaa molempia. syyt hiusten ohuuteen on monet, esim, juuri se, että niitä on harvassa ja toinen on, että yksittäinen hius on ohut.

Yleensä tummahiuksisilla hiusten yhteispaksuus on paksumpi, mutta hiuksia on määrällisesti vähemmän, kuin vaaleahiuksisilla.

Mä en oikein tiedä, että olenko paksu-vai tuuheatukkainen...mistä sen näkee? Huomaako sen muuten aina ulkoapäin, jos ihmisellä on paksut hiukset? mulla esim. on suorat, liukkaat ja oikein paksut hiukset, mutta muut huomaavat sen yleensä vaan, jos laittavat hiuksiani tai mulla on joku kampaus, mistä sen näkee.

vastaa jos tiiät =)

Noo, mun mielestä se on sama asia eri sanoin sanottuna. Että onko sulla paksut vai tuuheat hiukset?

Mutta voiko hiukset olla paksummat mitä ne ulkoapäin näyttää? Ainakaan mun hiuksista ei näe ulkopäin, että ne on tosi paksut...

Noo, mun mielestä se on sama asia eri sanoin sanottuna. Että onko sulla paksut vai tuuheat hiukset?

Mutta voiko hiukset olla paksummat mitä ne ulkoapäin näyttää? Ainakaan mun hiuksista ei näe ulkopäin, että ne on tosi paksut...

Ammattilainen kiinnittää tietysti erilailla huomiota hiuksiin, kun niitä päivittäin käsittelee.

Mut onkos sillä väliä ovatko ne paksut vai tuuheat, kunhan itse on määrään tyytyväinen ;)

Ammattilainen kiinnittää tietysti erilailla huomiota hiuksiin, kun niitä päivittäin käsittelee.

Mut onkos sillä väliä ovatko ne paksut vai tuuheat, kunhan itse on määrään tyytyväinen ;)

Onko sun mielestä paksut hiukset aina hienoimmat? ku mulla ei ole erityisen paksut hiukset, mutta ei ohuetkaan. silti niitä on kauniiksi sanottu.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:

Onko sun mielestä paksut hiukset aina hienoimmat? ku mulla ei ole erityisen paksut hiukset, mutta ei ohuetkaan. silti niitä on kauniiksi sanottu.

Ei läheskään aina ole "hienommat". Useimpiin hiusmalleihin sopii normaalit hiukset parhaiten. Liika on aina liikaa.

Ei sillä hiusten ohuudella ole väliä niin kovasti. mulla on aika ohuet, tämmöset suomalaiset hiukset, joita ei koskaan pidetä kahdella letillä, ettei ihmiset puhkee kyyneliin. Käyn hyvällä kampaajalla, joka saa mun hiukset näyttämään paksuilta ja kiiltäviltä. B) Sieltä kun astuu ulos, on tunne, että kaikki katsoo, kuinka ihana tukka mulla on ja muutenkin on mahtava olo. :D

Juu, kyllä se on ihan joissain kilpailuissa menestynyt. Sitäpaitsi sen kampaamossa saa kahvia ja suklaata. :D Ja se on siskon kaveri. Ja hirveän diplomaattinen, eikä ikinä sano, että mun tukka ois kamalassa kunnossa, vaikka se joskus onkin.

Yhteistyössä