Mitä tarkoittaa kun sanotaan että ei osta uusia vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä kaverin kanssa vähän eri näkemykset. Oli puhetta et en raski uutena ostaa jos ei ihan pakko ole. Ja kaveri oli samaa mieltä.

Hän ei mielestään osta koskaan lapsille vaatteita vaikka tilaa säännöllisesti (3-5 krt vuodessa) hm:ltä lapsille ja itelleenkin. Ei muista millon on käyny kirpparilla.

Ite taas sanoin et en muista millon oon tilannu hm:ltä. Kaveri siihen että mistä sitte tilaat et hm.llä halvinta jne. Sanoin et en tilaa mistään kun en raski.
ostan kirpparilta aina kun vastaan tulee. Ja en esim muista milloin olisin paitoja joutunu ostamaan uutena. Housuja joudun välillä ostamaan uutena kun niitä vähemmän löytyy kirpparilta noille pojille.

Tyylinsä ja tapansa kullakin mut miksi väittää et ei osta uusia jos kerran ei muuta edes osta? Ja myönnän olisi minustakin kiva tilata lapsille aina uus vaatevarasto kun koko vaihtuu, mutta on paljon muuta oleellisempaa mihin vähät rahat laittaa.

En ymmärrä kyllä. Meillä hmltä mä ostan ittelleni lahjakorteilla joita saan synttäri lahjaksi ja joskus ostetaan ale tuotteita. Hm on halvin mistä saa uusia, mutta kirppari on kaikkein halvin. Aina tarttuu jotain pikkusisaruksille mukaan viimeksi 3v siskolle ihanat nahkakengät 2,5 euroa, Bamse trikoo paita 1 euro ja samettihousut 2 euroa. Tosi halpaa ja usein myös hyvää. Lähes kaikki ostetaan siis käytettynä. Jos jokku farkut maksaa 20 euroa uutena, ni samalla hinnalla saa kirpparilta normifarkkuja 5-15, riippuen hinnasta. Niken luistimetki löydettiin 9 veelle tytölle ihan uuden näköset 6 euroo! Voiko olla halvempaa ku kirpputori?

No en ymmärrä ystäväsi pointtia. Itse ostan netistä käytettynä suurimman osan, ja jotain kalliimpaa sitten uutena, muutaman. Mutta omat vaatteeni hoidan aina niin että myyn paketin huuto.netissä ja ostan paketin =) ja lapsille samaan tyyliin. Meillä lähin esim.H&M 150 km päässä, lähin kirppari 50 km päässä =/ . Että netti on mun työkaluni tässä =) . Ja ompelen itse paljon, netissä kun on niin ihania kangaskauppoja, mutta nekin vaatteet ovat uusia sitten. Olisi se niin ihanaa ku ois kirppari alle 20 km säteellä.

Piti lähteä eilen koneelta.
Mutta siis tuon kaverin kanssa aina vähän samanlaista. Jos ostetaan jotain isompaa niin suurinpiirtein pitää tiliote näyttää et millä rahalla ollaan laitettu. Ite sit todella vaativa monissa jutuissa. Mutta toisaalta lapsilla ei sit ole kuin se ihan pakollinen kun pitää olla kaikki jotain kalliimpaa tai ainakin tietynlaista. Esim heidän pojilla en ole montaa kertaa nähnyt muuta kuin joko raitaisen paidan tai neulepaidan.

Ite taas ostan kirpparilta aina kun oikean kokoista löytyy. Poikien kanssa sujuukin mutta tytön kanssa tulee väliin ongelmia kun kaikki eriparia mut siitäkin sit yleensä selviää kun ostaa yhden paidan tai housut millä saa sit niitä yhdistelmiä tehtyä.

Kait tässä on takana että heilläkin sitä rahaa suht vähän ja käyttää siihen nähden aika paljon rahaa vaatteisiin. Kun taas minä selviän vähemmällä kun on matalammat kriteerit noiden vaatteiden suhteen.

Yhteistyössä