mitä tarkoittaa vaatteissa ex-gymboree, ex-gap

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äimän käki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äimän käki

Vieras
Nettiputiikeissa ja Huutiksessa näkyy tuotteita jotka on merkkiä ex-gymboree tai ex-gap. Mä kyllä tunnen merkit Gymboree ja Gap mutta mitä suo ex siinä tarkoitaa? Entinen Gymboree? Vai onko kyse ihan piraatista tuotteesta?

Jos olen oikein ymmärtänyt niin kyse on kyseisen tuotemerkin tilaamasta ja teettämästä vaatteesta, jota merkki ei olekaan sitten ottanut valikoimiinsa. Näitä myydään sit exänä. Niistä pitää olla se tuotemerkki jotenkin poistettu, koska eivät virallisesti ole sen brändin alla vaikka ovatkin samaa tavaraa. Halvempia ovat kuin "oikeat", vaikka laadullisesti ovatkin sama asia. Korjatkaa jos olen väärässä.

Ihan oikeita tuotteita ovat mutta ovat aleista (siis poistuvia tuotteita) ja yleensä pesulappua on napsaistu tai sitten vedetty tussilla se merkki yli ettei voi enään palauttaa kauppaan. Ex-Monsoon nimellä varustetut ovat olleet laadullisesti paljon huonompia kuin Monsoonit yleensä joten en sitten tiedä voivatko olla myös niin sanottuja "maanantai-kopioita."

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen passikuvassa:
Jos olen oikein ymmärtänyt niin kyse on kyseisen tuotemerkin tilaamasta ja teettämästä vaatteesta, jota merkki ei olekaan sitten ottanut valikoimiinsa. Näitä myydään sit exänä. Niistä pitää olla se tuotemerkki jotenkin poistettu, koska eivät virallisesti ole sen brändin alla vaikka ovatkin samaa tavaraa. Halvempia ovat kuin "oikeat", vaikka laadullisesti ovatkin sama asia. Korjatkaa jos olen väärässä.

Ihan järkeenkäypä selitys, mutta olisiko wannabe-Gap parempi ilmaisu? :D

Esim ticket vetää tussilla ruksin logonsa päälle jos on kakkoslaatua. Jokseenkin epäilyttävää "ovat tästä huolimatta priimakuntoisia eikä tämä vaikuta mitenkään vaatteen ulkoasuun". Miksi ne ei sitten ole ihan oikeasti priimaa?

Epäilen että kyseessä tosiaan on jotain kakkoslaatueriä joita yritään myydä verukkein priimoina.

Alkuperäinen kirjoittaja UGH:
Esim ticket vetää tussilla ruksin logonsa päälle jos on kakkoslaatua. Jokseenkin epäilyttävää "ovat tästä huolimatta priimakuntoisia eikä tämä vaikuta mitenkään vaatteen ulkoasuun". Miksi ne ei sitten ole ihan oikeasti priimaa?

Epäilen että kyseessä tosiaan on jotain kakkoslaatueriä joita yritään myydä verukkein priimoina.

Ostamani Ex-Next vaatteet ovat aina olleet saman laatuisia kuin "ne oikeatkin", vain nuo muutamat ostamani Ex-Monsoon mekot ovat olleet laadullisesti suoraansanottuna hirveitä! Jo se kangas oli yhdessä mekossa sellanen halvan oloinen. Enään en osta ainakaan Ex-Monsoon vaatteita. Ex-Gymboreestä ei ole kokemusta, ostan vain niitä "oikeita" Gymboja.

Alkuperäinen kirjoittaja UGH:

Ticketistä en tiedä, mutta äitiyspakkauksen 2 laatuisia makuupusseja olen ostanut useamman kappaleen ja niissä ollut virhe oli pienen pieni valkoinen piste kankaassa.

http://www.thewholesaleforums.co.uk/forum/products-discussion/85098-cut-label-kids-clothing.html

...jottei alevaatetta voi palauttaa merkkiliikkeeseen ja saada normaalihinnan arvoista hyvitystä.