mitä tarvikkeita ostit ja millä rv

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SatuKa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SatuKa

Jäsen
15.05.2007
364
0
16
Itsellä odotus vasta aika alussa (rv 13+3) mutta nyt jo mietityttää milloin uskaltaa alkaa ostaa vauvantarvikkeita. Nyt saisi viimevuoden vaunumalleja mukavaan hintaan, mutta uskaltaako vaunut ostaa jo näin aikaisessa vaiheessa?

Milloin te olette ostaneet näitä isompia tarvikkeita, kuten vaunut, hoitopöydän, pinnasängyt? Entä oletteko ostaneet käytettynä vai uutena? Itse ajattelin ostaa mahdollisimman pitkälle käytettyinä mutta vaunuista pyydetään käytettynä tosi kovia hintoja, nyt saisi uudet tarjouksessa melkein samalla summalla.

SatuKa ja Tiuhti&Viuhti 13+3

En nyt tarkalleen muista, kun tuosta on jo aikaa, mutta kyllä mä taisin pikkuhiljaa pitkin raskautta ostella. Tosin kaksoset huomattiin joskus 19 viikolla vasta ja olin sitten jo vaunut ostanut :whistle: no ne piti sit myydä ja ostaakkin tuplat. Käytettynä ostin kaiken.

Nyt tälle kolmannelle taas ostin uutena kaiken muun paitsi sitterin, kun ei ollut mitään entistä tavaraa tallessa :) ja pitkin raskautta pikku hiljaa hankkinut, että ei jää viime tippaan.

Niin ja onnea tuplista ja hyvää raskaus aikaa :flower:

Meillä pysty varaamaan kärryt liikkeeseen,josta ne ostettiin niin tein tämän varauksen n.4kk aiemmin laskettua aikaa.haettiin kärryt sit sieltä helmikuussa kun neitit olivat tammikuussa syntyneet. sängyt laitettiin joulun aikaan-aiemmin oltiin kyllä käyty katsomassa millaiset halutaan ja hoitopöytä piti tilata ja ensimmäinen versio oli rikki niin sen mies kokosi sitten sillä aikaa kun olin laitoksella=) Meillä kaikki ostettiin uutena..niin paitsi turvakaukalot olivat lainassa..

Onnellista odotusta=) meilläkin neitejä aluksi kutsuttiin "tiuhtiksi ja viuhtiksi"=)

Minäkin ostelin pikkuhiljaa tavaroita, mutta vaunut (käytetyt) taisin hommata jo 3-4 kk etukäteen kun löysin netistä sopivat ja päästiin ne vielä hakemaan. Itse kun olin sitten koko loppuajan vähänväliä sairaalassa ja kesällä jopa 3 viikkoa putkeen. Kannattaa hommata vielä kun pystyy kulkemaan ja katselemaan, lopussa liikkuminen ainakin minulla meni hankalaksi. Tytöt siis syntyi 09/07. Sängyt pystyy ostamaan syntymän jälkeenkin, sillä meillä mahduttiin nukkumaan samassa äitiyspakk.laatikossa aluksi. Oli tytöilläkin turvallista olla kun olivathan jo masussa yhdessä. =)

Oikein paljon onnea odotuksellesi.

Pinniksellä ei ole muutenkaan kiire, koska vauvat on tosi pieniä, ja useimmat laittaa äitiyskopan laatikkoon ensivuoteen, tuntevat siten olonsa turvallisemmaksi ennen kun isossa pinniksessä. Siinä menee kuitenkin ekat kk hyvinkin.

Myö ollaan hommattu aika paljon jo kaikkea ja viikkoja takana 25. Ajatuksena on ollut, et jos tulee jotain sopivaa vastaan, niin sit hommataan. Esim. viikkoja oli takana vasta 12, kun hommasimme pinnikset, mutta kun sattui sopivasti löytymään hmp:n nettikirpparilta hyvännäköset Kaxholmen-pinnasängyt kaks kpl / 50 ?, niin mitäpä sitä lykkäämään. Samoin vaunut & turvakaukalot löysimme marras-joulukuun vaihteessa (uutena) ja kun alennuksessa oli jo ennestään ja lisää alea sai monikkoyhdistyksen kortilla, niin hommattiin nekin. Vaunut on silleen varattuna, et voidaan käydä helmikuussa ne hakemassa. Hoitopöytä hommattiin (myös uutena) samoihin aikoihin, kun tuli veronpalautukset. Vaatteita on sadellut tutuilta ja sukulaisilta riesaksi asti pitkin raskautta, oikeastaan vähän harmittaa, kun tunkevat niin paljon meille vaatteita, ettei ite päästä yhtään mitään oman maun mukasta ostamaan :'( . No, näyttäs siltä, et päästään sit jossain vaiheessa palauttamaan niitä monin verroin takasin...

Yhteistyössä