Mitä tässä oikein pitäisi tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaikki alkoi polttareista jotka katkaisi kamelin selän kun morsian lateli kaikkien kuulen kaikki ikävät asiat minusta sen jälkeen kun oli ensin kehunut muut ystävät maasta taivaisiin. Häissä olin toinen kaasoista, se lattialuutu jolle jäi passoottaminen, minua ei edes esitelty kaasona alkupuheen aikana vaikka kaikki muut esiteltiin. Koko prosessin ajan on ollut jyrätty olo ns. toinen kaaso oli koko auktoriteetti. Lisäksi opiskelijana ylleni pistettiin liian suuret rahalliset panostukset vaikka molemmat tiesivät että olin kesällä käytänössä pa. Sitä ennenkin kaikki kommunikointi on tapahtunut pääasiassa minun toimesta, viimeiset kolme vuotta. Nyt vain mietin että pitäisikö minun avautua asiasta jolloin ystävyys ehkä jatkuisi puhtaalta pöydältä vai vain lopettaa yhteydenpito kokonaan ja haudata ystävyys menneisyyteen. Asian tekee vaikeaksi se että olen ystävän lapsen kummitäti, haluaisin kuitenkin olla "hyvä" kummi. Huoh.. vai onko tämä liian lapsellista/ itsekästä ajattelua.

Mulla on vain kokemusta huonosta kaasosta joka haukku mut ja mun miehen alinpaan helvettiin viikko mun polttareiden jälkeen. Oli aika teennäistä kaikki kanssa käyminen sen jälkeen, mutta asia jonka takia hän mut haukku käytiin läpi ja muuten, mutta silti jäi siitä paska maku suuhun. Nykyään ei pidetä mitään yhteyttä. Se jäi pois kuin itestään... Kummi se ei ollu kummallekkaan lapselle että sekänn ei vetäny yhteen. Se oli miehen lapsuudesta ihminen jonka kans mulla osu kemiat yhteen heti ku tavattiin, mutta ilmeisesti mä en kokonaan sitä tuntenu....

Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:
Mulla on vain kokemusta huonosta kaasosta joka haukku mut ja mun miehen alinpaan helvettiin viikko mun polttareiden jälkeen. Oli aika teennäistä kaikki kanssa käyminen sen jälkeen, mutta asia jonka takia hän mut haukku käytiin läpi ja muuten, mutta silti jäi siitä paska maku suuhun. Nykyään ei pidetä mitään yhteyttä. Se jäi pois kuin itestään... Kummi se ei ollu kummallekkaan lapselle että sekänn ei vetäny yhteen. Se oli miehen lapsuudesta ihminen jonka kans mulla osu kemiat yhteen heti ku tavattiin, mutta ilmeisesti mä en kokonaan sitä tuntenu....

Ikävää tuokin. Mä en ole kertonut omista kokemuksista kenellekkään, en edes miehelle vaikka luulen että hän huomasi olemuksestani miten huonosti voin kyseisenä ajanjaksona.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Inhottavaa käytöstä morsiamelta.
Avaudu vain, muuten voit jatkossakin huomata olevasi itsestäänselvyys hänelle.

Niin, olen kyllä ajatellut että asiasta voisi keskustella mutta sitten taas ajattelen että mitä jos hän suuttuu siitä ja joudun vielä ikävämpään tilanteeseen. Helpointa olisi vain lopettaa yhteydenpito. Ajattelin jo ennen häitä että tämä ystävyys loppuu sitten kun häät on ohi, mutta vähän ennen h-hetkeä silloin kun olin avustamassa siivouksessa ja järjestelyissä, niin yhtäkkiä ystävän äiti vuodatti että " voi kun sä oot ollut piipille aina niin hyvä ystävä, että mä oon aina tykännyt susta" niin silloin kyllä vähän riipaisi rintaa et miten hyvä ystävä on valmis lopettamaan 16-vuotta kestäneen ystävyyden tuosta noin vaan.

siis miten sinun yllesi laitettiinrahalliset panostukset? eikös morsmaikku itse maksa häänsä?
mä olin ns. ykköskaaso, mutta kakkonen päsmäröi häitä ja morsiamen mieltä kaiken aikaa. surkeaa kateltavaa kun oikein kukaan ei tiennyt loppupeleissä minkälaiset häät ko. pari haluaa.

Suuttukoon. Hän on loukannut sinua aika törkeästi koko lähimmän ystäväpiirinsä kuullen. Ehkä hän ei olet tottunut siihen, että joku uskaltaa pistää hänet vastuuseen sanomisistaan/ tekemisistään? Reilumpaa olisi minusta kertoa hänelle todellisista tuntemuksistasi, eikä vain häipyä paikalta. Avaudu ennen häitä, niin ystäväsi ei ehkä suutu niin paljon, kun on vielä avustasi riippuvainen.
Tunnen tuontyyppiset ihmiset ja yritän pysyä nykyään mahdollisimman kaukana heistä.

Alkuperäinen kirjoittaja kaasona minäkin:
siis miten sinun yllesi laitettiinrahalliset panostukset? eikös morsmaikku itse maksa häänsä?
mä olin ns. ykköskaaso, mutta kakkonen päsmäröi häitä ja morsiamen mieltä kaiken aikaa. surkeaa kateltavaa kun oikein kukaan ei tiennyt loppupeleissä minkälaiset häät ko. pari haluaa.

No siis kyllä he tietysti itse häänsä maksoivat :) Mutta esimerkiksi mulla ei olisi ollut varaa maksaa hääyön tarjoiluja sekä leikkien rekvisiittoja yms. muita oheisjuttuja, polttarikulujen, kaason kampauksen ja puvun lisäksi.. laskeskelin että koko pottiin upposi lähemmäs 400 ? rahaa, mikä on paljon kesätyöttömälle opiskelijalle. Meille ei käsittääkseni jaettu ykkös- ja kakkoskaason titteleitä.

Suuttukoon. Hän on loukannut sinua aika törkeästi koko lähimmän ystäväpiirinsä kuullen. Ehkä hän ei olet tottunut siihen, että joku uskaltaa pistää hänet vastuuseen sanomisistaan/ tekemisistään? Reilumpaa olisi minusta kertoa hänelle todellisista tuntemuksistasi, eikä vain häipyä paikalta. Avaudu ennen häitä, niin ystäväsi ei ehkä suutu niin paljon, kun on vielä avustasi riippuvainen.
Tunnen tuontyyppiset ihmiset ja yritän pysyä nykyään mahdollisimman kaukana heistä.

Häät on olleet jo 3 viikkoa sitten. Sen jälkeen en ole kyseistä parista kuullut mitään, saati toisesta kaasosta jonka pitäisi tilittää mulle 60 ? kyseisen päivän kuluista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Häät on olleet jo 3 viikkoa sitten. Sen jälkeen en ole kyseistä parista kuullut mitään, saati toisesta kaasosta jonka pitäisi tilittää mulle 60 ? kyseisen päivän kuluista.

Kappas. Sisälukutaito ei minulla ole näköjään niitä parhaimpia tähän aikaan yöstä. Anteeksi.
Ota yhteyttä siihen toiseen kaasoon ja pyydä niitä rahoja.
Harmi, ettet avautunut ennen häitä... Sinuna kyllä kertoisin tuntemukseni tuolle morsiamelle.
En ehkä katkaisisi kummilapsen vuoksi välejä heihin kokonaan. Äidin käytös ei ole lapsen vika.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kaasona minäkin:

No siis kyllä he tietysti itse häänsä maksoivat :) Mutta esimerkiksi mulla ei olisi ollut varaa maksaa hääyön tarjoiluja sekä leikkien rekvisiittoja yms. muita oheisjuttuja, polttarikulujen, kaason kampauksen ja puvun lisäksi.. laskeskelin että koko pottiin upposi lähemmäs 400 ? rahaa, mikä on paljon kesätyöttömälle opiskelijalle. Meille ei käsittääkseni jaettu ykkös- ja kakkoskaason titteleitä.

No huh - mitä ihmettä heille tarjoilitte ja ei kai se kaason maksettavaa oo? Polttarikulutki yleensä jaetaan kaikkien osallistujen kesken jne.

Joo täytyy soitella toisen kaason kanssa että saa rahansa.. No hääyöksi ostettiin mm. kuohuviiniä, viinirypäleitä, mansikoita, suklaatikkuja, suolakeksejä, tuorejuustoa, vuoteeseen ruusunterälehtiä, huoneeseen kynttilöitä, lisäksi polttareiden alusvaatekutsuilta ostettu alusasusetti. Joo polttarikulut toki jaettiin osallistujien kesken kaikille tuli maksettavaa 30?+ sitten mä jouduin kustantamaan saunanvuokran+ aamupalan yöksi jääneille polttarit kun tapahtui täällä mun ja morsion kotikaupungissa muut joutu matkaamaan vähän pidempää. No ei varmaan onneksi tuu enää samaa pestiä omalle kohdalle uudestaan.

Yhteistyössä