Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? Ero ainoa mahdollisuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo on kierre, joka pitäis ensin katkaista. Eikös "seksiterapia-ohjelmissa" neuvottu, että homma pitää vaan unohtaa vaikkapa kuukaudeksi-kahdeksi. Että SOVITAAN yhdessä tauosta ja sitten pikkuhiljaa aloitetaan läheisyydellä, ei seksiä vielä silloinkaan.

Ota mies rauhalliseen keskusteluun, että selvitätte nyt solmun.

Minä taas olen aika pessimistinen sen suhteen ratkaisiko seksitön kausi meillä mitään (vaikka se vonkaaminen kieltämättä ahdistaakin). Mutta kun meillä niitä taukoja on ollut jatkuvasti (joskus menee kuukausikin rakastelukertojen välillä) ja minimissäänkin kahden viikon välit jatkuvasti ja silti KOSKAAN ei tee mieli.

Ehkä paremminkin yksi lukemani ohje, joka sanoi, että naisen pitää vaan pakottaa itsensä seksiin jonkin aikaa ja sitten se toivon mukaan jossain vaiheessa alkaa taas olemaan nautinnollistakin. Mutta kun ei millään viitsisi pakottaa itseään, kun ei kerta kaikkiaan tee mieli, ei halua, väsyttää…

En ymmärrä mikä on niin vastenmielistä harrastaa seksiä vaikkei itseä niin paljon haluttaisikaan?

En minäkään halua tiskata, siivota, luoda lumia, remontoida kämppää tai käydä töissä jne. Mutta kun ne vaan on (jonkun) pakko tehdä. Jos itseäni ei haluta, mutta rouvaa kyllä, niin olen kyllä valmis nuolemaan ja sormettamaan hänelle orgasmit. Eipä tuohon niin paljon aikaa tuhraannu.

Aikuisten nyt kannattaa tehdä kaikenlaisia juttuja vaikkei aina niin paljon kiinnostaisikaan...

Mielestäni nyt ollaan keskustelussa aika väärillä raiteilla osittain. Haluttomuus on vain oire, syy joka sen aiheuttaa täytyisi selvittää, eikä hallita oiretta.
En myöskään nyt ruotisi pelkästään miehesi käytöstä, koska muutoshan on tapahtunut sinun seksihaluissasi.

Kaipaisitko muilla elämänalueilla muutosta, jotta olisit tyytyväisempi elämääsi?
Löytyykö sinulta viikottainen harrastus, josta saat iloa?
Ystäviä joille purkaa ilot, huolet ja murheet?
Onko sinulla aikaa edes hiukan itsellesi, vai auttaisiko jos saisit viikottain pienen hetken vaikka lastenhoitoavun kautta?
Kaipaisitko lisää virikkeitä aivoillesi, lisäopiskelua?

Mullakin on tuollainen mies,joka missään tilanteessa ei pettäisi. Eikä sellaiseen olisi edes mahdollisuutta,kun on aina perheen kanssa kotona (ja tietysti töissä). Onneksi mulla on halut tallella,välillä on viikko väliä että ei sekstailla (menkkojen takia tms).
Ja miehelle seksi on tosi tärkeää!
Jos halut katoaisivat, lähtisin kyllä etsimään syytä yhdessä miehen kanssa. Meillä on paljon vaihtelua seksielämässä, ja uskon sen olevan iso osa toimivuutta.

Kokeilkaa nyt vaikka lukea eroottista kirjallisuutta, hakea vaihtelua,ja ennen kaikkea SOPIKAA NE RIITANNE! Eihän sitä silloin huvitakaan,jos ei tunne rakkautta ja kiintymystä toiseen.

Hyvä sentään että yritätte, ja ymmärrätte miten iso asia miehellekin on!

Meillä nimenomaan on ne riidat vain seksiin liittyen, ei muuten. Hankala niitä sopia kun aina tulee uusi.

No voi tauti. Kysy mitä hän sitten ehdottaa ratkaisuksi?! Jotainhan on selkeästi tehtävä.....pakko kuitata tuohon seksin määrään, että meillä harrastetaan ehkä 2-3krt/kk ja meillä menee hienosti ;-)
Tuollainen määrä ahdistais jo minutkin.......jos tarpeet ei kohtaa, pitää toisen sitten hoidella enemmän itse itseään. Ehkä meilläkin tahti tihenee kun päästään taas "spontaanin elämänvaiheeseen"... illalla väsyttää/ aamulla lapsi herää aikaisin. Päivällä olis haluja muttei tilaisuutta...

Kysyin mieheltä mitä pitäisi tehdä, ja ei osaa vastata. Hän on vain niin ahdistunut kun ei harrasteta seksiä. Hänestä kerran tai kaks viikossa on liian vähän! Ja olen sanonut että hoitaa itse itsensä, ja niin useasti tekeekin, mutta ei riitä eikä halua vain niin tehdä. Minä kans olen illalla väsynyt mutta ei mies sitäkään ymmärrä.

[QUOTE="Tintti";25005598]Minä taas olen aika pessimistinen sen suhteen ratkaisiko seksitön kausi meillä mitään (vaikka se vonkaaminen kieltämättä ahdistaakin). Mutta kun meillä niitä taukoja on ollut jatkuvasti (joskus menee kuukausikin rakastelukertojen välillä) ja minimissäänkin kahden viikon välit jatkuvasti ja silti KOSKAAN ei tee mieli.

Ehkä paremminkin yksi lukemani ohje, joka sanoi, että naisen pitää vaan pakottaa itsensä seksiin jonkin aikaa ja sitten se toivon mukaan jossain vaiheessa alkaa taas olemaan nautinnollistakin. Mutta kun ei millään viitsisi pakottaa itseään, kun ei kerta kaikkiaan tee mieli, ei halua, väsyttää…[/QUOTE]

Tämän ohjeen mieskin on minulle kertonut.. Että tehdä vaan sitä jonkin aikaa niin oppii taas tykkäämään tai tykkää siitä

En ymmärrä mikä on niin vastenmielistä harrastaa seksiä vaikkei itseä niin paljon haluttaisikaan?

En minäkään halua tiskata, siivota, luoda lumia, remontoida kämppää tai käydä töissä jne. Mutta kun ne vaan on (jonkun) pakko tehdä. Jos itseäni ei haluta, mutta rouvaa kyllä, niin olen kyllä valmis nuolemaan ja sormettamaan hänelle orgasmit. Eipä tuohon niin paljon aikaa tuhraannu.

Aikuisten nyt kannattaa tehdä kaikenlaisia juttuja vaikkei aina niin paljon kiinnostaisikaan...

Kyllä minunkin mies on valmis tekemään vaikka vain minulle, tykkää siitä, mutta kun minulla ei vain tee mieli! ENkä halua. Jotenkin ällöttää koko ajatuskin..

Ja minulle on tapahtunut aika traumaattisiakin asioita, joita terapiassa on puhuttu ja hän on sitä mieltä, että voisi haluttomuus johtua niistä puhumattomista asioista ja niistä mitä on tapahtunut. elimistö muistaa ym.
mutta mies on sitä mieltä että ei voi siitä johtua! Miksi vasta nyt tulisi ym ym.
Mies on sitä mieltä suoraan sanottuna että paskan marjat! Mikä taas loukkaa minua niiin suunnattomasti. Tuntuu etti hän ymmärrä minua ollenkaan.

Olen yrittänyt välillä suhtautua tähän asiaan juurikin ehdottamallasi tavalla. Ja jonkun kerran se meneekin. Ajattelen, että teen tämän mieheni takia…

Mutta kun sitä jatkuu pitkään, niin kyllä se rupeaa ahdistamaan. Miksi minä en halua? Miksi kaikista keskusteluista ja miehen yrityksistä korjata asioita huolimatta minua ei edelleenkään haluta? Sillä me olemme keskustelleen, me olemme yrittäneet antaa minulle joskus oman hetken rauhoittua kiireen keskellä, me olemme yrittäneet lisätä muuta läheisyyttä ja koskettelua arjen keskellä jne. Ja kaikesta tästä huolimatta minun EI EDELLEENKÄÄN ikinä tee mieli seksiä.

Ikään kuin minulla ei olisi minkäänlaisia seksuaalisia tarpeita olemassakaan. On aika outoa elää sellaisessa olotilassa, että on ikään kuin täysin haluton mihinkään sukupuolitoimintaan. On aika outoa huomata, että asia joka joskus on ollut erittäinkin tärkeä ja ihana osa parisuhdettamme, ei enää tunnu miltään.

En halua vain suostua seksiin mieheni takia, vaan haluan HALUTA seksiä uudestaan. Mutta miten ihmeessä minä teen sen????

[QUOTE="Tintti";25005842]Olen yrittänyt välillä suhtautua tähän asiaan juurikin ehdottamallasi tavalla. Ja jonkun kerran se meneekin. Ajattelen, että teen tämän mieheni takia…

Mutta kun sitä jatkuu pitkään, niin kyllä se rupeaa ahdistamaan. Miksi minä en halua? Miksi kaikista keskusteluista ja miehen yrityksistä korjata asioita huolimatta minua ei edelleenkään haluta? Sillä me olemme keskustelleen, me olemme yrittäneet antaa minulle joskus oman hetken rauhoittua kiireen keskellä, me olemme yrittäneet lisätä muuta läheisyyttä ja koskettelua arjen keskellä jne. Ja kaikesta tästä huolimatta minun EI EDELLEENKÄÄN ikinä tee mieli seksiä.

Ikään kuin minulla ei olisi minkäänlaisia seksuaalisia tarpeita olemassakaan. On aika outoa elää sellaisessa olotilassa, että on ikään kuin täysin haluton mihinkään sukupuolitoimintaan. On aika outoa huomata, että asia joka joskus on ollut erittäinkin tärkeä ja ihana osa parisuhdettamme, ei enää tunnu miltään.

En halua vain suostua seksiin mieheni takia, vaan haluan HALUTA seksiä uudestaan. Mutta miten ihmeessä minä teen sen????[/QUOTE]

Aivan.. Ja mies sanoo, ettei voi ymmärtää, miten joku ei voi haluta seksiä, mutta kun minä en vain halua enkä ymmärrä sitä itsekään. Ja mies on nykyäään valmis tekemään enemmän minun tyydyttämiseen, mutta en siltikään halua. On aika outoa tosiaan, että voisi elää ihan hyvin ilman seksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä tehdä?;25005926:
Aivan.. Ja mies sanoo, ettei voi ymmärtää, miten joku ei voi haluta seksiä, mutta kun minä en vain halua enkä ymmärrä sitä itsekään. Ja mies on nykyäään valmis tekemään enemmän minun tyydyttämiseen, mutta en siltikään halua. On aika outoa tosiaan, että voisi elää ihan hyvin ilman seksiä.

JUURI NÄIN!!! Voi kun tietäisinkin, miksi en halua seksiä.
Mutta kun en tiedä. MUTTA EN VAIN HALUA.
Tällä hetkellä ainakin tuntuu siltä, että voisin vallan hyvin elää koko loppu elämäni ilman seksiä.

No kyllä jos naisella halut kateissa ja mies haluaa vaikka 3-4 kertaa VIIKOSSA, alkaa olla raskasta.... Ymmärrän kyllä jos kerran kahteen viikkoon ei riitä,mutta tuo nyt on kuitenkin jo aika paljon..

No kyllä jos naisella halut kateissa ja mies haluaa vaikka 3-4 kertaa VIIKOSSA, alkaa olla raskasta.... Ymmärrän kyllä jos kerran kahteen viikkoon ei riitä,mutta tuo nyt on kuitenkin jo aika paljon..

Meillä kyllä helpotti niitä vonkaamisesta johtuvia riitoja se, kun kerran juteltiin siitä, mitä molemmat haluaa. Minä puhuin rehellisesti miehelle ja sanoin, että minulla haluja ei ole KOSKAAN.

Ja kysyin sitten, että mikä mieheni mielestä olisi hyvä tässä tilanteessa tyydyttävä määrä seksiä (ottaen huomioon sen, että minua ei haluta). Mies mietti hetken ja totesi, että tällä hetkellä hän olisi aivan HALTIOITUNEEN onnellinen jos kerran viikossa saisi... Ja että kerran kahdessa viikossakin on hyväksyttävää... Mutta sitä harvemmin syö jo miestä...

Ja ajateltuani asiaa, minun oli myönnettävä, että ei se mies hirveän paljon pyydä. Joten olen nyt yrittänyt tuon mukaisesti elää. Sitä pakkopullaa se kyllä ikävä kyllä on edelleenkin. Mutta on tuo pelisääntöjen sopiminen auttanut siihen, että molemmat ymmärtää toista paremmin. Ja vähän on vähentynyt se "turha" vonkaaminenkin. Mies esim ymmärtää nyt, että arkena minä en kertakaikkiaan jaksa, kun kello soi joka aamu kello 5.45.

Meillä on sama ongelma. Miehen halusta meinimme seksiterapeutille ns. korjaamaan minua. Käynnit loppuivat saman tien, kun terapeutti sanoi, että minulla ei kuulemma ole ongelmaa vaan miehelläni.

[QUOTE="Tintti";25005944]JUURI NÄIN!!! Voi kun tietäisinkin, miksi en halua seksiä.
Mutta kun en tiedä. MUTTA EN VAIN HALUA.
Tällä hetkellä ainakin tuntuu siltä, että voisin vallan hyvin elää koko loppu elämäni ilman seksiä.[/QUOTE]

Aivan kuin minun suustani.

[QUOTE="Tintti";25006037]Meillä kyllä helpotti niitä vonkaamisesta johtuvia riitoja se, kun kerran juteltiin siitä, mitä molemmat haluaa. Minä puhuin rehellisesti miehelle ja sanoin, että minulla haluja ei ole KOSKAAN.

Ja kysyin sitten, että mikä mieheni mielestä olisi hyvä tässä tilanteessa tyydyttävä määrä seksiä (ottaen huomioon sen, että minua ei haluta). Mies mietti hetken ja totesi, että tällä hetkellä hän olisi aivan HALTIOITUNEEN onnellinen jos kerran viikossa saisi... Ja että kerran kahdessa viikossakin on hyväksyttävää... Mutta sitä harvemmin syö jo miestä...

Ja ajateltuani asiaa, minun oli myönnettävä, että ei se mies hirveän paljon pyydä. Joten olen nyt yrittänyt tuon mukaisesti elää. Sitä pakkopullaa se kyllä ikävä kyllä on edelleenkin. Mutta on tuo pelisääntöjen sopiminen auttanut siihen, että molemmat ymmärtää toista paremmin. Ja vähän on vähentynyt se "turha" vonkaaminenkin. Mies esim ymmärtää nyt, että arkena minä en kertakaikkiaan jaksa, kun kello soi joka aamu kello 5.45.[/QUOTE]

Ei meillä mies tyytyisi noin vähään ja tuntuu ettei yhtään voi tulla asiassa vastaan. Hokee vaan ettei aio selibaattiin alkaa ja häntä niin ahistaa ja on onneton kun ei ole seksiä. Ei hänelle riitä kerta viikossa. Siksi niin raskasta onkin ja olen niin ahdistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä tehdä?;25006069:
Ei meillä mies tyytyisi noin vähään ja tuntuu ettei yhtään voi tulla asiassa vastaan. Hokee vaan ettei aio selibaattiin alkaa ja häntä niin ahistaa ja on onneton kun ei ole seksiä. Ei hänelle riitä kerta viikossa. Siksi niin raskasta onkin ja olen niin ahdistunut.

Kyllähän minunkin mies haluaisi sen kolmesti viikossa, mutta kun ahdistin nurkkaan... Kysyin, että kun TIEDÄT, että minun EI TEE mieli, vaan suostun vain sinun mieliksesi, niin mikä olisi sellainen määrä seksiä, mikä sinua TÄSSÄ TILANTEESSA tyydyttäisi. Ja silloin tuli tuo kerran viikossa tai jopa kahden viikon välein.

Aikaisemmin oli kanssa puhunut tyyliin joka toinen ilta jne.

[QUOTE="Tintti";25006090]Kyllähän minunkin mies haluaisi sen kolmesti viikossa, mutta kun ahdistin nurkkaan... Kysyin, että kun TIEDÄT, että minun EI TEE mieli, vaan suostun vain sinun mieliksesi, niin mikä olisi sellainen määrä seksiä, mikä sinua TÄSSÄ TILANTEESSA tyydyttäisi. Ja silloin tuli tuo kerran viikossa tai jopa kahden viikon välein.

Aikaisemmin oli kanssa puhunut tyyliin joka toinen ilta jne.[/QUOTE]

En ymmärrä miksei minun mies ymmärrä asiaa juurikin noin. Hän vain sanoo ettei ymmärrä etten halua ja häntä niin ahistaa se ja miten muka joku ei voi haluta ym. menee riitelyksi koko homma

Nää on jänniä nää vastaukset. Täällä on muutaman kerran ollut ketjuja, joissa mies on ollut se haluton osapuoli. Niihin monet palstan naiset ovat sanoneet, että miehelle pitää sanoa, että seksi on luonnollinen osa parisuhdetta ja ettei seksiä saa vaan "lopettaa". Että silloin naisella on kaikki oikeus hakea nautintonsa muualta jne.

Mutta joo, mä kysyisin teiltä haluttomuudesta kärsiviltä, että oletteko tyytyväisiä itseenne ja omaan vartaloonne? Ehkä pinnallisen oloinen kysymys, mutta mulla esimerkiksi oli haluttomuutta silloin, kun olin ylipainoinen (suurimman osan elämästäni olen ollut hoikka), mistä johtuen en ollut ollenkaan sinut vartaloni ja itseni kanssa. Se, että mies koski minua, teki niistä makkaroista ja muhkuroista jotenkin vielä konkreettisempia. Aina seksiä harrastettaessa olin hyvin tietoinen "läskeistäni", kun muulloin pystyin sulkemaan asian mielestäni välttelemällä peilejä ja vaakaa. Mulla halut palautuivat siinä kohtaa, kun sain itseni haluamaani kuntoon.

Nää on jänniä nää vastaukset. Täällä on muutaman kerran ollut ketjuja, joissa mies on ollut se haluton osapuoli. Niihin monet palstan naiset ovat sanoneet, että miehelle pitää sanoa, että seksi on luonnollinen osa parisuhdetta ja ettei seksiä saa vaan "lopettaa". Että silloin naisella on kaikki oikeus hakea nautintonsa muualta jne.

Mutta joo, mä kysyisin teiltä haluttomuudesta kärsiviltä, että oletteko tyytyväisiä itseenne ja omaan vartaloonne? Ehkä pinnallisen oloinen kysymys, mutta mulla esimerkiksi oli haluttomuutta silloin, kun olin ylipainoinen (suurimman osan elämästäni olen ollut hoikka), mistä johtuen en ollut ollenkaan sinut vartaloni ja itseni kanssa. Se, että mies koski minua, teki niistä makkaroista ja muhkuroista jotenkin vielä konkreettisempia. Aina seksiä harrastettaessa olin hyvin tietoinen "läskeistäni", kun muulloin pystyin sulkemaan asian mielestäni välttelemällä peilejä ja vaakaa. Mulla halut palautuivat siinä kohtaa, kun sain itseni haluamaani kuntoon.

Minä olen samaa mieltä! Ei seksiä saa noin vain lopettaa! Tai sitten on ymmärrettävä, jos toinen hakee tyydytystä normaaleihin tarpeihinsa muualta. Mutta... Kun se ei saa minua haluamaan. Se saa minut antamaan "sääliseksiä" mutta se mitä kaipaisin, olisi se, että minun normaali seksivietti palaisi.

Ja kyllä! Olen kohtuullisen tyytyväinen vartalooni ja itseeni ja minulla on vahva itsetunto.

Yhteistyössä