Mitä te annatte oksennustautiselle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yrjö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oksettaminen on kehon reaktio (noro)viruksen poistamiseksi, MUTTA ihan infektiolääkärit on ollu sitä mieltä, et itse oksentamisella ei ole merkitystä taudin pitkittymiseen - virus elää kehossa aikansa ja sen määrä vähenee ajallaan riippumatta siitä, onko yläkautta tullut ulos tavaraa miten paljon. Näin oksukammosena tulee tällastakin tietoa vastaan..

mäkin teetä annoin vain koska muistan itselläni sen helpottaneen ku olin pieni ja likka on usein flunssassa juonut teetä...
ja jaffaa..niin et hiilihapot ravistetaan pois..
muuten meillä limuu ei oikein juodakkaan ku kipeenä..
Mutta jokainen äippä tietää omat lapsensa kait parhaiten..mitä niille voipi antaa ja mitä ei:)

Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
mäkin teetä annoin vain koska muistan itselläni sen helpottaneen ku olin pieni ja likka on usein flunssassa juonut teetä...
ja jaffaa..niin et hiilihapot ravistetaan pois..
muuten meillä limuu ei oikein juodakkaan ku kipeenä..
Mutta jokainen äippä tietää omat lapsensa kait parhaiten..mitä niille voipi antaa ja mitä ei:)

Olemme pari kertaa yrittäneet tarjota limskaa. Ihan terveenä siis, mutta ei ole kelvannut. Liian kirpeää tai jotain. Eikä 3-vuotiaan toki mikään pakko olekaan sellaista sokerilitkua juoda edes harvoin. Ehtii sitä sitten joskus tulevaisuudessa juoda ihan tarpeeksi, jos isompana suostuu juomaan.

Mitään makeaa juotavaa ei saisi antaa, se vaan lisää oksentamista. Kaikista paras olisi vichy, jos vaan lapsi suostuu sitä juomaan. Tietenkin jos ei muu mene, sitten mehu/limppa, tärkein että jotain menee.
Sipsit on tosi hyvä syöminen mahataudissa; saa suoloja ja tulee jano! Siis ihan sairaalasta saatu ohje tämä!

Itse antaisin jotain syötävää jos sitä itse haluaa. Jos kerta nestekin pysyy sisällä, luulisi pienen määrän ruokaakin pysyvän. Meillä lapsi oksensi vedenkin ulos pahimmassa vaiheessa. Palautuu sitä nopeammin, mitä nopeammin pystyy syömään jotain. Pitkä ruuattomuus aiheuttaa muutenkin huteraa ja velttoa oloa.

on kyllä ihan totta ettei noi limut tee mitenkään hyvää...
mä olen antanut aina vaan just kipeenä sitä mikä menee parhaiten alas:)
kun kuitenkin juoda olis pakko ...
Mutta kuten jo sanoin kukin tavallaan:)
En minäkää ehdoin tahdoin pakottamalla karkkeja ja muita ala lapselle syöttää ku ei ne sille oo koskaan maistunut:)

Yhteistyössä