Mitä te köyhät äidit harrastatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lukemista, lenkkeilyä, ruoanlaittoa. Netistä katselen asuntoilmoituksia, sisustusblogeja, kaukomaiden paikkoja ja kaikkea sellaista mihin ei olisi ikinä varaa. Olen vähän sellainen luonteeltani, että hienoa on kiva ihailla, mutta sitä ei tarvitse itsellä olla. Vähän kuin museossa kävisi.

Arjen survivor- peliä: mitkä laskut voi jättää maksamatta, paljonko voi jättää vuokraa rästiin, mitä ruokaa ostan?
Kuinka välttelen laskujen menoa ulosottoon viimeiseen asti ja ahdistun milloin se "viimeinen" on. Muulle ei sitten jää aikaa opintojen ja kodin ja lasten hoidolta :)

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä äiti;25679030:
Minua tympäsee nämä harrastukset. Mielelläni shoppailisin jotain kallista yms.

No kuka ei mielellään shoppailis jotain kallista? Mutta melko harvalle se on sellainen säännöllinen mahdollisuus :D

No kuka ei mielellään shoppailis jotain kallista? Mutta melko harvalle se on sellainen säännöllinen mahdollisuus :D
Just eilen juttelin naapurin kanssa pihalla ja hän kertoi, että "suuressa maailmassa" nimenomaan rikkailla on nyt muodissa pienemmät asunnot, pienemmät autot, kierrätyskaman entisöinti ja tuunailu, erilaisista luonnonmateriaaleista itse tekeminen jne. Nauroin, että mähän voin sitten esiintyä valerikkaana, kun olen harrastanut kierrätystä, tuunailua ja itse tekemistä jo muutaman vuoden ajan :D

Ompelen kierrätyskankaista ja joskus harvoin ostokankaista :), lenkkeilen, luen kirjoja (PALJON!), soitan pianoa omaksi iloksi ja osallistuin kevätlukukaudeksi kansalaisopiston zumbaan, joka teki 25€. Olen ammatiltani sisustusompelija, ja olen jopa huomannut edukseni, että kun on köyhistä oloista, niin on pakko laittaa luovuus lentoon tyyliin nyhjää tyhjästä. Eikä lopputuloksen tarvitse olla silti "askarrellun" oloinen :D

[QUOTE="piupau";25679042]Arjen survivor- peliä: mitkä laskut voi jättää maksamatta, paljonko voi jättää vuokraa rästiin, mitä ruokaa ostan?
Kuinka välttelen laskujen menoa ulosottoon viimeiseen asti ja ahdistun milloin se "viimeinen" on. Muulle ei sitten jää aikaa opintojen ja kodin ja lasten hoidolta :)[/QUOTE]

:hug: Been there... =)

Rahantekoa... :whistle: Eli harrastuksena jälleenmyynti (mm. kotikutsuja), josta saa sen verran ylimääräistä, että pystyy maksamaan aina jonkun laskun pois kasan päältä... ;)

Ollaan pienituloisia, mutta en mä köyhäksi itseäni sanoisi. Pystytään ostamaan aika paljon ns. turhaakin.

Harrastuksena käyn kuntosalilla 3-4 kertaa viikossa. Vuosimaksu on alle 50€. Lenkkeilen silloin tällöin (aika harvoin ehtii nykyään ihan vartavasten lenkille). Arkiliikuntaa tulee kun menen oikeastaan ihan joka paikkaan kävellen (töihin, salille, kirjastoon, kauppaan jne.). Välillä on sellaisia kausia että luen paljon, välillä neulon. Paljon tulee myös lapsen kanssa touhuiltua laidasta laitaan oikeastaan mitä vaan.

Yksi ainakin minulle mieluinen "harrastus" on vertailla tarjouksia eri kaupoilta ja ostaa mahdollisimman edullisesti mutta kuitenkin terveellisesti ruokaa. Tämä siis aina jos on ylimääräistä aikaa. En mä kiireisenä päivänä jaksa juosta kolmessa eri kaupassa =)

Ainoat varsinaiset harrastukseni ovat ompeluseura/käsityökerho, joka ei maksa mitään, sekä yhden vieraan kielen opiskelu kansalaisopistossa, joka maksaa noin 50€ koko lukuvuodelta. Sen lisäksi nuo edellämainitut ulkoilu, kirpparit ja kirjasto.

Yhteistyössä