Mitä te ootte mieltä, ekaluokkalaisen opettajasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkimakkara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rokkimakkara

Aktiivinen jäsen
13.04.2007
4 821
0
36
Lapsella unohtui tänään matikan kirja koululle ja soitti mulle töihin sitten murheissaan, että se kirja unohtui ja tuli paljon läksyjä, että voisinko hakea sen ku pääsen töistä. Minä sitten laitoin opelle tekstaria päivällä (hän nimen omaan on sanonut, että lähettää mieluiten tekstari kuin soittaa), että moneen asti on koululla blääblää, jos hakisin töiden jälkeen sen kirjan ja laitoin vielä kellonajan monelta oisin kirjaa hakemassa. Ope ei vastannut mitään.
Oletin, että se asia sopi hänelle. Aiemminkin kun lapsi on ollut sairaana olen viestin laittanut sopiiko läksyt hakea silloin ja silloin, eikä ole koskaan vastannut viesteihin. On kuitenkin ollut paikanpäällä hakiessani.
Nyt ei ollut sitten ope paikalla. Ok. Vähän kuitenkin riepoo kun kauhealla kiireellä viiletin koululle hakemaan sitä kirjaa ihan turhaan. Oisko se liikaa vaadittu, että ope ois vastannut viestiini ettei olekaan paikalla?

Jotenkin nyppii :kieh:

jos opella oli jääny känny kotiin?

eikö koululla ollu muita opettajia paikalla?kannattaa aina soittaa sinne kansliaan/opettajien huoneeseen, niin tietää et viesti on ainakin menny koululle asti..

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
jos opella oli jääny känny kotiin?

eikö koululla ollu muita opettajia paikalla?kannattaa aina soittaa sinne kansliaan/opettajien huoneeseen, niin tietää et viesti on ainakin menny koululle asti..

Niin en tiedä, luulen kyllä ettei vaan vastannut viestiin, kun ei ole muihinkaan viesteihin vastannut. Ja ei ollut muita opettiakaan enää koululla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitäisikö aina olla päivystämässä jokaisen äidin tekstiviestiä? On opettajalla katsos omakin elämä ja omat lapset!

No ei pidä, kuka sellaista on puhunutkaan. Opettaja itse on sanonut, että laittaa mieluumin tekstiviestin kuin soittaa. Ja kello ei ollut kuin 13 kun viestin laitoin, varmasti oli ope vielä koululla.

Hei

itse toivon myöskin että laitetaan tekstari. Jos sillä ilmoitetaan esim. lapsen sairaus (Esim. Emma ei tule tänään kouluun) en vastaa. Jos kyseessä on jonkin tapaamisen tai muun sopiminen, vastaan aina. Eli tuossa tilanteessa luulen, ettei opettaja ole nähnyt viestiä. Itse saatan päästä klo 13 koulusta, rynnistää kauppaan, hakemaan lapset hoidosta ja mahdollisesti vielä jotakin. Puhelimeni tekstarit on piippauksella, joten saattaa mennä useampi tunti ennen kuin huomaan, että viesti on tullut. Tässä tapauksessa (tulevaisuuttakin ajatellen) olis kannattanut tekstiviestin laittamisen jälkeen, kun ope ei vastaa, soittaa vielä ja varmistaa. Ei opettaja koululla asu. Ja ala-asteen opettajalla saattaa koulu loppua jo klo 13 tai vaikka klo 12.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Jos opettaja ei ole koskaan vastannut viesteihin, niin onko sulla oikea numero? Ja toisekseen, miksei lapsi voinut palata koululle hakemaan unohtunutta kirjaa?

On mulla oikea nro, kun on läksyt odottaneet aina valmiina kun olen hakemaan mennyt. En laittanut hakemaan kirjaa kun ope lapsen mukaan alkoi pitämään käsityötunteja isommille samassa luokassa, oishan tuo tietenkin voinutkin mennä tarkemmin ajateltuna itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Jos opettaja ei ole koskaan vastannut viesteihin, niin onko sulla oikea numero? Ja toisekseen, miksei lapsi voinut palata koululle hakemaan unohtunutta kirjaa?

On mulla oikea nro, kun on läksyt odottaneet aina valmiina kun olen hakemaan mennyt. En laittanut hakemaan kirjaa kun ope lapsen mukaan alkoi pitämään käsityötunteja isommille samassa luokassa, oishan tuo tietenkin voinutkin mennä tarkemmin ajateltuna itsekin.

jos ope on kerran pitänyt kässää, niin tuskin katselee puhelintaan! Mulla ei ole koskaan puhelimessa äänet päällä jos puhelin luokassa. Katson välkällä, jos ehdin. Luulisin siis että ope on saanut viestisi vasta esim. kotona. Mihin aikaan menit koululle? Isompien kässät on yleensä kaks tuntia, jos on ollut 13-15 niin eipä siinä välissä puhelinta paljon katsella...

shit happens
Harmi että lapsi ei pysty tehdä läksyjä, mutta tosiaan opettajalla on varmasti monta kymmentä vanhempaa ja paljon muistamista ja tekemistä ja omakin perhe, joten ei hän pysty päivystää kännykän vieressä.

shit happens
Harmi että lapsi ei pysty tehdä läksyjä, mutta tosiaan opettajalla on varmasti monta kymmentä vanhempaa ja paljon muistamista ja tekemistä ja omakin perhe, joten ei hän pysty päivystää kännykän vieressä.

Niin on, omaa perhettä ei ole mutta varmasti muutakin hommaa en sitä ole tässä väheksynytkään. Sitä vain, että olisi voinut vastata jos ei ole paikanpäällä.

No ensinnäkin:

Ihmisiä ne on opettajatkin. Niilläkin voi unohtua känny kotiin tai muuten vaan kattomatta sitä päivän mittaan. ...itselläkin niin käy, miksei muillakin...

Toisekseen tuo on ala-asteen opettajalle aika myöhäinen aika. ...ennemmin (=varmempaa) ois kannattanu lapsen itse pinkasta se sinne hakemaan ja opastaa vastaisuuden varalle, että jos kerran huomaa, että kirja jäi, lähtee saman tien hakemaan. Oppiipa samalla vastuullisuuttakin, kun itse joutuu mokan korjaamaan...

Olin koululla 15.45

Jos open on työpäivä loppunut klo 15 ja esim siitä menny suoraan hakemaan lapset hoidosta, niin saattaapi olla että on kotona (ja huomaa siellä sen sun viestin) silloin kun sinä olet paikalla... En usko että moni opettaja on useinkaan tuohon aikaan enää koululla. Ja vaikka olisikin, niin meidän koulussa menee ovet sähkölukolla kiinni klo 15.30 -sen jälkeen ei ulko-ovista pääse sisään ilman avaimia.

shit happens

Niin on, omaa perhettä ei ole mutta varmasti muutakin hommaa en sitä ole tässä väheksynytkään. Sitä vain, että olisi voinut vastata jos ei ole paikanpäällä.

Mistä sä tiiät, että sillä on edes puhelin ollut päällä? Tai että muuten on saanut viestin... Loppujen lopuksi tekstiviesti on niiiin epävarma keino tavoittaa, et jos on tärkeetä saada vastaus, kannattaa vaan pistää soittaen.

Alkuperäinen kirjoittaja opettaja vielä:
Olin koululla 15.45

Jos open on työpäivä loppunut klo 15 ja esim siitä menny suoraan hakemaan lapset hoidosta, niin saattaapi olla että on kotona (ja huomaa siellä sen sun viestin) silloin kun sinä olet paikalla... En usko että moni opettaja on useinkaan tuohon aikaan enää koululla. Ja vaikka olisikin, niin meidän koulussa menee ovet sähkölukolla kiinni klo 15.30 -sen jälkeen ei ulko-ovista pääse sisään ilman avaimia.

Jep voipi olla ettei ole huomannut viestiä, jonka lähetin klo 13. Mulla vaan on sellanen kutina ettei taas viitsinyt vastata, se ei kuulu tän open tapoihin että vastaisi. Miepä otan seuraavassa vanhempainvartissa tämän puheeksi miten näiden viestien kanssa toimitaan, kun ei koskaan tiedä onko ope saanut edes viestiä...

Alkuperäinen kirjoittaja opettaja vielä:
Olin koululla 15.45

Jep voipi olla ettei ole huomannut viestiä, jonka lähetin klo 13. Mulla vaan on sellanen kutina ettei taas viitsinyt vastata, se ei kuulu tän open tapoihin että vastaisi. Miepä otan seuraavassa vanhempainvartissa tämän puheeksi miten näiden viestien kanssa toimitaan, kun ei koskaan tiedä onko ope saanut edes viestiä...

Onhan se vastausten näpytteleminenkin aika hidasta, jos monelta lapsen vanhemmalta tulee. Lisäksi on palaverejä ja soittoja ja sähköpostiviestejä ym. Vanhempain kanssa yhteydenpidon lisäksi palaverit kollegoiden kanssa ym
Jos nyt kotona tuon huomasi, niin mitä hyötyä sitten enää sinulle viestitelläkään.

Yhteistyössä