Mitä te teette perheen kesken esim. viikonloppuisin, kun lapset pieniä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29056303]
Vähän on kyllä selittelyn makua näissä vastauksissa. En toki muuta odottanutkaan, kun minulta kysyttiin omia viikonlopunviettotapojani. Kukapa nyt toteaisi elävänsä paljon tylsempää elämää kuin ennen lapsia.[/QUOTE]

Mun mielestä nämä sun vastaukset täällä olisi vähän sama kuin minä kahden lapsen äitinä mitään moottoripyöristä ymmärtämättä menisin jonnekin moottoripyöräfoorumille mesoamaan, että kyllä tuo moottoripyöräily on tylsä harrastus enkä voi ymmärtää, miksi joku haluaa moottoripyöräillä.

Kyse on nyt siitä, että sinä kommentoit jotain josta sinulla ei ole kokemusta. Minusta lapsien kanssa eläminen on juuri siitä syystä mahtavaa, että tylsää ei ole vaikka ei pääsisi kerran vuodessa Etelä-Afrikkaan Safarille ja kerran viikossa kirjallisuuspiiriin. Lapset itsessään pitävät huolen siitä, että tylsää ei ole.

Meillä yhteisiä vapaa viikonloppuja on joka kolmas viikonloppu. Mies tekee työt "virka-aikaan", itse olen vuorotyössä joten kun vapaa viikonloppu koittaa niin parasta on jos ei ole mitää suunnitelmia! =) Sillon yleensä ollaan vaan, ulkoillaan, käydään sienestämässä, paistetaan makkaraa tms mitä minäkin hetkenä huvittaa. kotitöitäkin koitan hoidella silloin enemmän kuin arkena. Viikonloppuna saunotaan, ostetaan herkkuja ja vanhempi saa valvoa vähän myöhempään. Kun molemmat tenavat nukkuu valvotaan yleensä miehen kans vielä myöhään ja katellaan telkkaria tai pelataan korttia =D

Ennen lapsia meni, ikävä kyllä, erittäin usein viikonloput baarissa ja krapulassa. Ihan hukkaan siis!

Meillä on talo, jossa on edellisen omistajan hunningolle päästämä piha. Sitä kunnostellaan. Käydään myös mökillä marjastamassa ja sienestämässä. Joskus käydään ostoksilla, mutta se on välttämätön paha, eikä ollenkaan kivaa. Ulkoillaan ja käydään retkellä jossakin luontopolulla tai ulkoilualueella. Sukulaisten luona käydään silloin tällöin myös. Joskus pidetään semmoisia hunningolla olo -viikonloppuja ja katsotaan paljon elokuvia ja telkkaria. Yleensä kyllä korkeintaan lauantai on ohjelmatonta, koska meille iskee tylsyys, jos ei ole jotakin tekemistä.

[QUOTE="aloittaja";29054727]Kysytkö nyt siis minulta? Retkiä ei tehdä kun lapset vielä niin pieniä, uimassa aletaan käydä tuon isomman kanssa, pientä ei sinne vielä viedä, ensi vuonna ehkä jos päästään sisarusryhmään. Kaupoissa käydään ja ulkona joskus syömässä. Tietenkin piirretään ja kotipihalla touhutaan ja leikitään, tehdään yhdessä ruokaa ja leivotaan, ihan jatkuvasti! Kotieläinpuistossakin käytiin kesällä. Saa kai sitä silti vinkkejä kysyä, kun tuntuu siltikin että jotain muutakin vois kehitellä ja monesti toiset tekee sellaisia asioita, mitä itselle ei oo tullut mieleenkään.[/QUOTE]

Tuota...pieniä retkille? Eivät tosiaan oo. Omani oli mukana jo vauvasta repussa+kärryissä eikä mitää ongelmaa. Paljon on pikkulapsiakin retkillä ja tuola luonnossa. Meijätkin sisarukset on otettu mukaan jo pikkunassikoina.
Me käyään paljon retkillä, uimassa, museoissa, ollaan kotona ja puuhaillaan jne. Eikä aina tarvi kummosia aktiviteetteja, nautitaan yhdessä olosta ilman että kukaa menee töihin jne.

[QUOTE="vieras";29056714]Mun mielestä nämä sun vastaukset täällä olisi vähän sama kuin minä kahden lapsen äitinä mitään moottoripyöristä ymmärtämättä menisin jonnekin moottoripyöräfoorumille mesoamaan, että kyllä tuo moottoripyöräily on tylsä harrastus enkä voi ymmärtää, miksi joku haluaa moottoripyöräillä.

Kyse on nyt siitä, että sinä kommentoit jotain josta sinulla ei ole kokemusta. Minusta lapsien kanssa eläminen on juuri siitä syystä mahtavaa, että tylsää ei ole vaikka ei pääsisi kerran vuodessa Etelä-Afrikkaan Safarille ja kerran viikossa kirjallisuuspiiriin. Lapset itsessään pitävät huolen siitä, että tylsää ei ole.[/QUOTE]

Niin samaa mieltä :D Mitä uutta ja ihmeellistä siinä on, että ihmiset pitävät eri asioista ja toteuttavat elämässään erilaisia intohimoja ja elämäntyylejä. Miksi toisten ns. normaalia elämäntyyliä pitää alkaa halventavaan sävyyn kommentoimaan? Olettaa, että koska MINUN mielestä tuo on tylsää, pitää se noiden muidenkin mielestä olla, mutta eivät sitä vaan myönnä. Huhhei!

Tottakai välillä on tylsääkin, sitä oli myös silloin sinkkuaikoina, vaikka oli tukka putkella menossa koko ajan. Toisaalta elämä oli myös jotenkin tyhjää, vaikka periaatteessa tekikin kaikkea, mitä halusi. Ei sitä eroa oikein voi tajuta, ennenkuin kokee. Enkä tarkoita, että kaikkien pitäisi hankkia lapsia ihan vaan kokemuksen vuoksi :D Vaan että ymmärtää, että elämä lasten kanssa voi monille olla ihan oikeasti täyttä ja mielenkiintoista, vaikka se kuinka lapsettomasta tuntuisi mahdottomalta ajatukselta...

[QUOTE="vieras";29056714]Mun mielestä nämä sun vastaukset täällä olisi vähän sama kuin minä kahden lapsen äitinä mitään moottoripyöristä ymmärtämättä menisin jonnekin moottoripyöräfoorumille mesoamaan, että kyllä tuo moottoripyöräily on tylsä harrastus enkä voi ymmärtää, miksi joku haluaa moottoripyöräillä.
[/QUOTE]
Ei ymmärryksessäni ole mitään vikaa. On yleisesti tiedossa, että tylsäksi luonnehtimani viikonlopunvietto on monille jos ei nyt unelmien täyttymystä niin ainakin ihan mukiinmenevää ja mielekästä elämää. Vaikka itse pitäisinkin sitä latteana elämäntapana, tiedän kyllä, että toisinkin voi ajatella. Minulle moni tässä ketjussa mainittu askare olisi täydellistä ajanhukkaa, toiselle elämän keskeisiä sisältöjä.

Tuota...pieniä retkille? Eivät tosiaan oo. Omani oli mukana jo vauvasta repussa+kärryissä eikä mitää ongelmaa. Paljon on pikkulapsiakin retkillä ja tuola luonnossa. Meijätkin sisarukset on otettu mukaan jo pikkunassikoina.
Me käyään paljon retkillä, uimassa, museoissa, ollaan kotona ja puuhaillaan jne. Eikä aina tarvi kummosia aktiviteetteja, nautitaan yhdessä olosta ilman että kukaa menee töihin jne.

Tarkoitin lähinnä sellaisille metsäretkiä, jotka vaatii enemmän kävelyä maastossa. Pienempi ei viihdy rintarepussa eikä isompi jaksa kovin pitkään kävellä vielä, joskin matkat pitenee kokoajan. Meidän "retket" suuntautuu tällä hetkellä lähileikkipuistoon, johon isompi voi polkea pyörällä ja pienempi saa samalla nukuttua päiväunet.

Tässähän sitäpaitsi kysyttiin viikonlopputekemisiä PERHEEN KESKEN, ei kaikkia viikonlopputekemisiä. Miksi siis viikonloput automaattisesti kuulostavat tylsiltä?

Kyllä minä lapsellisena käyn myös ystävien kanssa syömässä, istumassa iltaa, baareissa, urheilemassa.. Lapsella on onneksi isikin, jonka kanssa viettää aikaa :) Toki ollaan suurin osa ajasta perheen kesken, mutta silti. Ja ei meillä aina lapsen tekemisten ehdoilla mennä, lapsi kulkee mukana myös "aikuisten menoissa".

Mutta kaikessa on puolessa, sinkkukaverini tuntuvat kadehtivan minua kauheasti, joskus tekisi mieli sanoa ja olen sanonutkin, että NAUTTIKAA nyt siitä itsekkyydestä, voitte tehdä juuri sitä mitä itse satutte haluamaan :)

Töissä ollessa viikonloput nautitaan rauhassa kotonaolosta ja koitetaan saada työviikon jälkeen huusholli ihmismäiseen kuntoon. Mulla on liuta lapsia, jotka touhaavat keskenään aika paljon. Nyt olen äitiyslomalla ja silti viikonloppuna tuntuu ihanalta, kun ei ole turhia aikatauluja. Mä olen kyllä niin kotona viihtyvää sorttia itse, etten piittaisi hirveästi kulkea, mutta lasten takia osallistutaan paikallisiin tapahtumiin, kun sellaisia sattuu olla.

Niihän se on.

paljon retkeiltiin ,veneiltiin, lasketeltiin ,käytiin uimakilpailuissa, pelattiin afrikan tähteä ja korttipelejä , yhdessä siivottiin, pieniä matkoja tehtiin, käytiin poimimassa talven marjat mm.

Yhteistyössä