Mitä te tekisitte? (kaverin miehestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surettaa

Vieras
Jos tietäisitte, että kaverin mies pettää sitä, on pettänyt sitä ja tulee pettämään sitä. Vaikeen asiasta tekee se, että kaverin on pakko olla tietoinen asiasta, ei siis voi olla tietämättä, mutta epäilen, ettei halua kuulla tai uskoa. Mies on muutenkin välinpitämätön ja inhottava kaverille, mutta kaveri ei näytä välittävän. Ei kai ole mitään tehtävissä? Kellään samanlaisia kokemuksia?

Harkitsisin kyllä pitkään ennen kuin menisin niitä ummistuneita silmiä avaamaan...Usein noissa tilanteissa on vaarana, että ystävyys loppuu, mutta mikään muu ei.

Olisiko huono idea painostaa miestä itse kertomaan, sillä uhalla, että muuten kerrot sinä?

No. Meillä on kaveripiirissä pariskunta jossa mies on pettänyt useita kertoja ja varmasti tulee pettämään vielä monesti. Todennäköisesti niin kauan että jää kiinni ja menettää perheensä.
Surullista on se, ettei avovaimo tunnu tietävän asiasta mitään. Odottaa kovasti vaan kosintaa jota tuskin on aikoihin tulossa.

Surullista ja tosi vaikea tilanne seurata sivusta.

Joka tapauksessa keskustelisin / yrittäisin keskustella ystävän kanssa asiasta. Miettisin vaan ensin jonkun "ei niin karkean tavan" aloittaa keskustelu aiheesta. Ehkäpä harkittuna aasinsiltana jostain toisesta aiheesta?

Alkuperäinen kirjoittaja eevin äiti:
miksi ei halua uskoa tai kuulla

ainakin on nähnyt miehen flirttailevan ja tekevän muuta, on varmasti kuullut muilta miehen tekemisistä. Mies on kavereiden nähden usein tehnyt tympeitä temppuja kaverille, mutta sit kun kaverin kanssa juttelee, selittelee asioita parhain päin ja sillain, että kaikki on aivan ihanaa ja mies on ihana, vaikkei tosiaankaan ole näin!

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
No. Meillä on kaveripiirissä pariskunta jossa mies on pettänyt useita kertoja ja varmasti tulee pettämään vielä monesti. Todennäköisesti niin kauan että jää kiinni ja menettää perheensä.
Surullista on se, ettei avovaimo tunnu tietävän asiasta mitään. Odottaa kovasti vaan kosintaa jota tuskin on aikoihin tulossa.

Miksi et kerro vaimolle???
Minusta toisen kuuluu tietää,en itse kyllä pystys olemaan kaveria ihan kun mitään ei ois, jos tietäsin todellisen tilanteen.
Jos asia ois toisinpäin, että kaverisi tietäisi teistä, toivoisitko että kertoisi???

Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:

Minusta toisen kuuluu tietää,en itse kyllä pystys olemaan kaveria ihan kun mitään ei ois, jos tietäsin todellisen tilanteen.
Jos asia ois toisinpäin, että kaverisi tietäisi teistä, toivoisitko että kertoisi???

Mä en ainakaan uskalla kertoo, jotenkin tuntuu, että nolaisin kaverin tai sit hän jotenkin uskoisi miestään ja meidän välit menisi poikki. Tää kaveri tulee kuitenkin tarvitsemaan kavereitaan, jos joskus ymmärtää minkälaisen miehen kans elää ja haluaa erota.

No minusta kuitenkin se on surullisinta, että sinä päätät ystäväsi selän takana tuomita hänen elämänsä em. tavalla. Jos kerran ystävä olet, niin eikö olisi parempi ensin kysyä ystävän mielipidettä asiaan? Siis siihen kuinka hän suhteessa oikeasti voi?

Alkuperäinen kirjoittaja paha paikka:
No minusta kuitenkin se on surullisinta, että sinä päätät ystäväsi selän takana tuomita hänen elämänsä em. tavalla. Jos kerran ystävä olet, niin eikö olisi parempi ensin kysyä ystävän mielipidettä asiaan? Siis siihen kuinka hän suhteessa oikeasti voi?

Se kun ei ole niin helppoa. Kun ystävän kans yrittää sinne päinkään jutella, niin ei puhu mitään negatiivista ikinä.

Olen kertonut. Kirjoitin kirjeen, jotta ystävä sai rauhassa ajatella, eikä joutunut puhumaan asiasta ennen kuin oli itse valmis. Mies keräsi ystäväni kaveripiiristä kokemuksia. Mies oli itse kertonut asiaa eteenpäin, joten kerroin että olen kuullut miehen kertoneen pettäneensä. Erittäin hienovaraisesti kehoitin pitämään silmät auki ja keskustelemaan miehen kanssa. En kertonut yksityiskohtia, eli kuka kertoi ja kenen kanssa pettämistä oli tehty. Miehen kanssa meni välit, mutta ystävä ymmärsi etten halua rikkoa heidän suhdetta vaan suojella häntä tilanteelta, jossa läheiset ihmiset toimivat kaksinaamaiseti ja vilpillisesti. Ei ole oikeuden mukaista jos "kaikki" tietää paitsi hän.

Alkuperäinen kirjoittaja surullista:
Alkuperäinen kirjoittaja paha paikka:

Se kun ei ole niin helppoa. Kun ystävän kans yrittää sinne päinkään jutella, niin ei puhu mitään negatiivista ikinä.

Ymmärrän toki sen, itse olisin ihan paineissa, jos ystäväpiirissä tapahtuisi jotain tuollaista. Mutta silti, minua ainakin loukkaisi nimenomaan se, että kaikki "tietää ja puhuu", mutta minun selkäni takana, ystävät mukaanlukien.

Kyllä mä kertoisin, se on sitten kaverin oma asia mitä tekee tiedolla mutta kyllä hänen pitää tietää! Pyri tukemaan häntä minkä voit. Niin hänkin tekisi varmasti sinulle :) Joskus sitä vaan on ihminen niin sokea, valehtelee itselleen asioiden olevan paremmin kuin on.

mä niin toivoisin, että joku kertoisi mulle, jos tietäisi mun miehen pettävän minua. En haluaisi olla se sinisilmäinen vaimo, jonka selän takana supistaan asiasta, mutta kukaan ei kuitenkaan tule päin naamaa kertomaan. Mä en haluaisi olla viimeinen, joka saa tietää asian tyyliin kymmenen vuoden päästä. Silloin mä varmaan suuttuisin ystävilleni, jotka ovat tienneet asian, mutta eivät ole kertoneet. Se vasta tuntuisi pahalta.

Sen lisäksi mä haluaisin itse päättää, mitä teen elämälläni tuossa tilanteessa. Mun mielestä mulla olisi oikeus itse päättää, haluaisinko olla yhdessä pettäjän kanssa vai en. Eli faktojen pohjalta tekisin itse päätöksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:

En oikeastaan tiedä syytä siihen miksen ole kertonut.
Jotenkin en vaan halua olla se joka sen kaiken romuttaa. Siis ne avovaimon unelmat yhteisestä tulevaisuudesta, avioliitosta, toisesta lapsesta, jne..

Haluaisinko itse tietää? Kyllä. Mutta on niin vaikea mennä toiselle tuollaista kertomaan :( Salaa toivon, että jäisi kiinni jollakin muulla tapaa :/

MUOKS. Lisään vielä että tilanne ei ole kuitenkaan sellainen, että kaikki paitsi puoliso tietäisivät. Tästä asiasta ei tiedä muut kuin mä ja mieheni.

Olin kerran samassa tilanteessa, näin miten kaverin mies petti tosi törkeesti ja mm. vonkas mua ja muita tän naisen ystäviä. Kerroin sit lopulta tälle kaverille ja sain päälleni haukut. En kerro toista kertaa ainakaan tälle kyseiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja uskotteko:
Uskotteko että on oikeasti olemassa ihmisiä, jotka vaan ei halua tietää, mieluummin ummistaa silmänsä ja kertominen tietäis välien menemistä?

Uskon, koska mulle on näin tapahtunut! Meni välit poikki, koska olen kuulemma kateellinen ja valehteleva ämmä, vaikka kaverin mies oli pettänyt useita kertoja että olin itse nähny ja yritti minuakin monesti!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vaikee olla uskomatta:
Alkuperäinen kirjoittaja uskotteko:
Uskotteko että on oikeasti olemassa ihmisiä, jotka vaan ei halua tietää, mieluummin ummistaa silmänsä ja kertominen tietäis välien menemistä?

Uskon, koska mulle on näin tapahtunut! Meni välit poikki, koska olen kuulemma kateellinen ja valehteleva ämmä, vaikka kaverin mies oli pettänyt useita kertoja että olin itse nähny ja yritti minuakin monesti!!!

Tätä minäkin oman kaverin kohdalla pelkään.

Yhteistyössä