Mitä te tekisitte, naapuri asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mum84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tollasia ongelmia omakotitalossa asuminen tuo. Onneksi ite ei tartte kärsiä.

Mummo ja pappa asuvat rivitalossa ja ovat vuosia tapelleet rivitalossa samasta asiasta naapurinsa kanssa :whistle:

Rivarissa asian voi ottaa esille ihan yhtiökokouksessa jollon se myös kirjataan et mitä on tollasesta asiasta päätetty ja ellei niitä sovittuja juttuja noudata siitä tulee suoraan sanktiot.

Se ellei viitti asian suhteen tehdä mitään muuta ku saada riitaa aikaseks on sit ihan toinen asia.

Ovat kyllä asiasta puhuneet useammassakin kokouksessa, lisäksi ovat koittaneet sopia että aidat pidettäisiin tasaisen korkuisina, kaikilla siis samanlaiset aidat, ja kun yhdestä aidasta puolet on aina toisen. No nää yhet keksi joka vuosi aina jonkun aita yllärin ilmeisesti ihan kiusakseen, mutta ei niitä ainakaan vielä olla sakotettu eikä mitään muutakaan tehty vaikka toiveita on ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Tollasia ongelmia omakotitalossa asuminen tuo. Onneksi ite ei tartte kärsiä.

Mummo ja pappa asuvat rivitalossa ja ovat vuosia tapelleet rivitalossa samasta asiasta naapurinsa kanssa :whistle:

Omakotitalossa asuvat kertoo miten kurjaa rivitalossa tai kerrostalossa on asua, kun pitää naapureiden tekemisiä kestää. Omatkotitalossa saa sitten olla omassa rauhassa eikä ole naapureista haittaa. Mutta onhan noista haittaa samalla tavalla kuin rivarissa asuessa.

No riippuu ihan siitä missä kohtaa se talo on. Esim. setäni lähimpään naapuriin monta sataa metriä matkaa, että ei ole naapureista haittaa. Eikä meilläkään ole muuta haittaa ikinä ollut, tämä on kyllä ihan ensimmäinen. Edellisessä omakotitalossa jossa asuinkin yli 18 vuotta, ei ollut ikinä mitään.

Aika lailla tuurista kiinni millaset naapurit sattuu, se on sitten ihan sama onko rivitalo vai omakotitalo tai mikä vaan.

Kyllä mä ainakin omat jälkeni siivosin viime kesänä naapurin pihasta, kun kitkin aidan juurelta ja leikkasin itse aidan. Kävi ihan pokalla keräämässä sinne pudonneet oksat pois.
Kyllä sun naapuris ne kuuluu itte siivota, joten menisin kysymään koska siivoovat loputkin pois, ja jos ei ala siivota, niin ihan pokalla viskosin sinne niiden pihalle ne oksat! Tai saattasin tehdä nätin kasanki, se on sitte heidän kivempi siivota pois. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
siis ettekö te osallistu teidän raja-aidan hoitamiseen ? onko naapuri yksin hoitanut ja istuttanut vielä omalle puolelleen.

No tätä mäkin ihmettelen ??? Meillä kun on puska-aita naapurin ja meidän tonttien välissä, niin minä sen kyllä voin leikata, mutta saa kyllä ihan itte ottaa roskansa omalta puolelta, en mä ainkaan vihoittelis jos naapuri kerrankin leikkais tuon aidan, ihan mielelläni kerään omalta puolelta roskat.
Mieti kumpi on parempi, rehottava ja leikkaamaton aita, vai muuta oksan pala sun ojassa, ja tuskin on iso homma kuitenkaan...

Jos sä nyt annat vaan periks, ja annat asian vaan olla ja kilitisti ite siivoot ja vaivaat itseäs, niin usko pois että se jatkuu aina vaan.
kannattaa nyt heti ekalla kerralla selvittää asia, ystävällisluontoisesti. jos susta tuntuu ett se naapurin mies on hankala, niin jos sil on rouva niin juttele sen kanssa

Mä kävisin kanssa kysymässä / pyytämässä että siivoavat loput pois, ja jos eivät sitä tekisi niin heivaisin risut ja oksat heidän tontilleen.

Mun lapsuudenkodissa oli ikuinen taistelu naapurien kuusiaidan kanssa. Se oli istutettu niin lähelle tontin rajaa, että iso osa oksista oli meidän puolella. Ja naapurit eivät koskaan sitä hoitaneet, vaan antoivat kasvaa vaan.
Kun ei pyynnöistä huolimatta naapurit aidalleen mitään tehnyt, kävi mun faija sahaamassa kaikki meidän tontille yltävät oksat pois. Niin että heidän aita oli siis kalju toiselta puolelta.
Eikä ne naapurit silloinkaan mitään sanoneet :D

(ja niin, tonttien välissä oli siis tavallinen aita, jonka lisäksi noi naapurit oli halunneet omalle puolelleen sen kamalan kuusiaidan.

Yhteistyössä