Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?

Kirraava Kuuppa

Aktiivinen jäsen
08.10.2008
1 779
0
36
Olen sopinut alkukeväästä eräällä työpaikalla suullisesti, että aloitan siellä työt kesäkuussa. Muistan, että sanoin haluavani viikon tai kaksi lomaa jonnekin väliin (luonnollisesti palkatonta) jolloin sovittiin että voin pitää sen "loman" heti kesän alussa ja aloittaa vasta sen jälkeen. Muistan myös että pomo kysyi aloitanko juhannusviikolla vai vasta juhannuksen jälkeen. Ja muistan että sanoin että 15.pvä. Olen nyt sitten tuosta lähtien elänyt sen mukaan ja orientoitunut siihen että työt alkaa puolivälissä kesäkuuta. Lasten hoitdot on järjestetty sen mukaan yms.

Lähettelin tuossa kuitenkin muissa asioissa pomolle sähköpostia ja samalla alustin viestiäni muistuttamalla tuosta sopimuksesta (että muistais paremmin kuka mä oon). Pomo siihen vastasikin että ai, hän luuli että mä aloitan jo 8. pvä eikä vasta 15 pvä, mut "ihan miten sä haluat".

:o :o
Mulle tuli tuosta ihan kumma olo..
Kyllähän mä tiedän ja ymmärrän että siellä on työntekijöistä kauhea pula. Mutta mä oon koko kevään elänyt niin että aloitan vasta 15 pvä, enkä jo viikkoa aikaisemmin. Toisaalta mulla ei ole väliä, mutta lapsilla jää sitten muutenkin lyhyt kesäloma entistä lyhyemmäksi. Enkä mä tiedä pystynkö enää tässä vaiheessa päiväkotiinkaan ilmoittamaan että eikun sittenkin lapsi on tuon viikon hoidossa, mut sitten seuraavana taas ei olekaan..
Jos en "suostu" aloittamaan aiemmin, niin kattooko ne sitten jotenkin mua nenän varttaan pitkin että tuokaan ei voinut muka aloittaa aiemmin tms.

Mitä te tekisitte? :/

Höh. No niin mä teenkin, mutta mullahan on siis periaatteessa vapaus valita. Kyseessä onkin nyt se, että musta tuntuu että pomo yrittää "vedättää" mut aloittamaan viikkoa aiemmin kuin sovittiin. Ja jos en taivu tuohon, niin oonko sitten joustamaton ja huonotyöntekijä jolla ei ole motivaatiota jne.

Turha sille pomolle on nupista, ei se siitä kummene muistaa sopimusta tai ei, joko menet ja voit saada pisteitä tai sitten et mene ja menee pisteet hetkeksi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Turha sille pomolle on nupista, ei se siitä kummene muistaa sopimusta tai ei, joko menet ja voit saada pisteitä tai sitten et mene ja menee pisteet hetkeksi aikaa.

Näinhän se menee. Jos mulla ei ois noita lapsia, niin ihan sama mulle tuolla viikolla ois, voisin mennäkin. Mutta mun käy sääliksi nuo ipanat, muutenkaan ole kesälomaa kuin kolme viikkoa, jos aloitan aiemmin niin niitten loma kutistuu kahteen viikkoon :(

Mä tekisin ihan ensimmäisenä kirjallisen työsopimuksen ja siihen liitettynä noi sun toivomat loma-asiat. Suullisiin sopimuksiin ei kannata liikaa luottaa, varsinkaan noin epämääräisiin.

Jos muistat miten asia on oikeasti sovittu, niin aloitat vasta 15 pv. Kukaan mies ei edes miettisi tuollaista, että pitäisikö mennä jo viikkoa aikasemmin. Taidat olla naisvaltaisella alalla. Turha potea huonoa omaa tuntoa. Vietä mukava loma lastesi kanssa ja mene vasta sitten töihin. Jos koet tarvitsevasi "irto pisteitä", jousta seuraavalla kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Jos muistat miten asia on oikeasti sovittu, niin aloitat vasta 15 pv. Kukaan mies ei edes miettisi tuollaista, että pitäisikö mennä jo viikkoa aikasemmin. Taidat olla naisvaltaisella alalla. Turha potea huonoa omaa tuntoa. Vietä mukava loma lastesi kanssa ja mene vasta sitten töihin. Jos koet tarvitsevasi "irto pisteitä", jousta seuraavalla kerralla.

tätä peesaan!

Yhteistyössä