Mitä teen, kun en pidä lapsestani...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HELP ME!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HELP ME!!!!!

Vieras
Niin, en pidä ollenkaan 8v tytöstäni. Olen 26v eli sain tytön 18v. Tokaluokkalainen kiukuttelee, vaatii leikkimistä, puree, tappelee, huutaa, valittaa, haluaa päättää joka asiasta, haukkuu ja ....
Olen miettinyt että muuttaisi väliaikaisesti mumminsa luo. (tytön isä siis kuollut jo 7v sitten)
En enää jaksa olla tyttäreni kanssa, en jaksa häntä enää. En kertakaikkiaan siedä häntä. Tuntuu kuin hän ei edes olisi omani. Pidän jopa enemmän kummitytöstäni, ja sen varmaan näkee molemmat tytötkin. Muutenkin en tienaa paljon, ja tyttö vaatii uusia tavaroita ja paljon ruokaa.

Ja muuten, tyttö on ollut 3v lastenkodissa kolme kuukautta, kun sillon olin 20-21 enkä pystynyt huolehtimaan tytöstä, sillä vietin aikaa baareissa. Nyt olen lopettanut sen. Lopetin sen jo kun sain tytön takaisin, mutta silloinkin tyttö muutti pian mumminsa luo, koska halusin omaa aikaa. Nyt tyttö on mulla, mutta haluaisin hänen asuvan muualla. Olen koittanut olla hänelle hyvä äiti, ja vein kesällä vähistä rahoista Lintsille, mutta sielläkin kukutteli, kun ei saanut hattaraa tarpeeksi tai kun ei ollut tarpeeksi itkä joihinkin laitteisiin. Kertokaa, mitä teen? Vienkö hänen mummille, ja tule vaikka aina viikonloppuisin minun luo? Mummilla on kyllä asumassa veljeni perhekin, johon kuuluu siis veli, veljen vaimo ja kaksi noin 4 ja 10v lasta. Vai vienkö hetkeksi lastenkotiin? Mikä vaihtoehto olisi järkeenkäyvin??!!??

Mitä jos lapsi on viikonloppuja mummon luona ja muuten sinun luonasi? Auttaisiko se?

Aika ikävä flashback tulee tuosta jutustasi. Lasteni äiti inhosi myös lapsiaan, ei tosin hoitanut ollenkaan. Toivottavasti sinä saat kaikkien kannalta hyvän ratkaisun aikaiseksi.

lapsi tarvitsisi pysyvyyttä elämäänsä ja jonkun joka häntä rakastaisi. Ilmeisetikään sinä et pysty näitä tarjoamaan. Mikään hetkeksi mummolaan ei kyllä ratkaise tilannetta. Joko lapsi menisi lopullisesti sinne mummolaan tai sitten sijaiskotiin.

Soita kasvatusneuvolaan ja pyydä sieltä apua. Lapsi reagoi ihan selvästi siihen ettei saa tarpeeksi rakkautta ja huomiota. Ammattilaisen avulla voisitte vielä saada suhteenne toimimaan ja lapsen luottamaan sinuun. Lapsen luottamus aikuiseen menee helposti jos aikuinen ei pysty huolehtimaan hänestä. Se että lasta pompotellaan paikasta toiseen vain pahentaa tilannetta ja jos et yksinkertaisesti selviä tai halua selvitä lapsen kanssa, niin lopullinen huostaanotto on sitten ainoa ja paras vaihtoehto, jotta lapsi pystyy jatkamaan elämäänsä eteen päin edes jotenkin. Lapsenhan parasta tässä on ajateltava, valitettavasti ei sinun ap. Toivottavasti saat apua tilanteeseen.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28833454:
Mitä jos lapsi on viikonloppuja mummon luona ja muuten sinun luonasi? Auttaisiko se?

Aika ikävä flashback tulee tuosta jutustasi. Lasteni äiti inhosi myös lapsiaan, ei tosin hoitanut ollenkaan. Toivottavasti sinä saat kaikkien kannalta hyvän ratkaisun aikaiseksi.

Eiks teidän uskovaisten ole pakko rakastaa ja huolehtia lapsista? Vai oletko sinä ainut joka oli uskossa?

[QUOTE="Vieras";28833470]lapsi tarvitsisi pysyvyyttä elämäänsä ja jonkun joka häntä rakastaisi. Ilmeisetikään sinä et pysty näitä tarjoamaan. Mikään hetkeksi mummolaan ei kyllä ratkaise tilannetta. Joko lapsi menisi lopullisesti sinne mummolaan tai sitten sijaiskotiin.[/QUOTE]

No selkeästi se mummokaan ei ole onnistunut kumpaakaan lastaan kasvattamaan, joten sijaiskoti on ainoa toivo.

• Tykkää
Reactions: Elisa Day
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28833454:

Kauheaa!! Minkä ikäisiä lapsia sinulla on, ja näkevätkö lapsesi äitiään lainkaan?

Alkuperäiselle en osaa oikein neuvoja antaa... Mutta toivottavasti saat asianne toiminaan. Olisiko mummolakin kuitenkin parempi kuin lastenkoti,!?

Kauheaa!! Minkä ikäisiä lapsia sinulla on, ja näkevätkö lapsesi äitiään lainkaan?

Alkuperäiselle en osaa oikein neuvoja antaa... Mutta toivottavasti saat asianne toiminaan. Olisiko mummolakin kuitenkin parempi kuin lastenkoti,!?

Ei sitä tarvitse kauhistella, se on vain elämää ja varmaan parempi näin loppujen lopuksi kuitenkin :) lasten äitiä ei ole enää, mutta ei kyllä eläessäänkään lapsiaan paljon tavannut. Oon kuitenkin syntymästä asti hoitanut lapseni.

• Tykkää
Reactions: ElaineH
Miksi tähän keskusteluun vedettiin uskonto?

:O

Minä soisin jokaisen vanhemman välittävän, rakastavan ja huolehtivan lapsistaan.
Näin ei aina ole.

Oli se uskonnollinen tai uskonnoton vakaumus millainen hyvänsä.

Niin, kiitos vinkeisä, ajattelin sellaista, että tyttö asuisi mummolassa toiistaiseksi (mummola on siis 2km päässä meidän kotia) ja kävisi luonani esim: viikonloppuisin tai koulun jälkeen jos sattuu menemään läheltä ohi.

Huudatko sä ja tiuskit koko ajan lapsellesi? Kai hänkin huomaa,että et välitä :/ sopiiko se mummolle,että lapsi muuttaisi sinne? mitä mieltä lapsi olisi tästä ratkaisusta?!

No vielä vähemmän näkemistä, niin kyllä saat ne välit viilenemään entisestään, ehkä tyttökin lopettaa kiukuttelun. (joka olikin ainut tunteenilmaisu koko suhteessanne).

Minä ehdotan, että et hylkää lastasi, vaan pidät hänet luonasi tiukasti niin kauan, että teillä alkaa sujua hyvin. Olen aivan eri mieltä siitä, että kaikista ei olisi äidiksi. Minä olen itse luonteeni puolesta mahdollisimman epääidillinen, kyse on vain halusta. Sinulla on selkeästi muita haluja, mutta onnellisemmaksi tulet kun teet oikein.

Tämän ketjun aihe oli, että sinä et tykkää lapsestasi. Koska olet äiti, sinun tulee ajatella kuitenkin mitä lapsesi tykkää sinusta!

Ala korjaamaan asiaa!! Ei rahalla (!?opeta/näytä itse mikä on tärkeämpää, eihän lapsi sitä voi vielä ymmärtää) vaan normaalilla arjella.
Älä osoita lapsellesi vääriä tunteitasi, mutta älä myöskään ala esittää mitään. Tärkeintä lapsellesi on tekosi. Tee hyvin. Tunteet tulee perässä kyllä, ellet ole jotenkin tunnekuollut ja sekään ei ole hengenvaarallista, jos kuitenkin tahdot tehdä oikein.

Lapsesi ei halua ketään muuta kuin sinut, ole sen arvoinen. Tulet saamaan siitä enemmän kuin mistään muusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ole hyvä;28833910:
Siis voiko olla ällöttävämpää ohjetta? Aiotko nukkua tulevan yön?

mielestäni ihan hyvä neuvo. Kerran äiti ei pidä lapsestaan ja oma aika on lasta tärkeämpää, niin kyllä se lapselle olisi varmasti parempi asua jonkun huolehtivan ja tasapainoisen perheen luona. Kyllähän lapsi tajuaa, jos hänestä ei pidetä. Ja joo, aion nukkua yöni. Miksi en nukkuisi? O_o

• Tykkää
Reactions: ElaineH
Kehotat hylkäämään lapsen! Minulla on ollut huolehtivat ja tasapainoiset vanhemmat heti siitä lähtien, kun minut hylättiin. Ei se ole sitä hylkäämistä korvannut.
Hylätköön ap lapsensa, jos niin päättää tehdä, mutta ymmärtäköön silloin sen tosiasian, että on todella hylännyt lapsensa. Sillä on seuraukset olipa minkälaiset tukijoukot kasattu ottamaan kiinni se lapsi. Jos ap haluaa tehdä niin kuin on paras, niin pitää lapsensa ja muuttaa tunteensa. Hän voi tehdä myös niin.

Aina lähdetään liikkeelle näillä erityistapauksilla. Esim. eikö saisi erota, jos mies on väkivaltainen ja tadaa tulos on se, että erotaan jos paremmannäköinen tai parempituloinen kävelee vastaan. Ei nyt ruveta kaunistelemaan lapsenhylkäystä. Vai halutaanko me oikeesti, että siitä tulee yhtä hyväksyttyä kuin avioerosta? Syllistää ja tuomita ei muka saisi, mutta onko oikein että aikuinen, joka aina on syyllinen lapseen nähden vapautetaan syyllisyydestä. Jos väärintekijä saa armon ei hän opi oikeutta.

Kirjoitin: "Syyllistää ja tuomita ei muka saisi, mutta onko oikein että aikuinen, joka aina on syyllinen lapseen nähden vapautetaan syyllisyydestä. Jos väärintekijä saa armon ei hän opi oikeutta."

Tämä kuulostaa varmaan ap:sta kovalta ja ikäänkuin vankeustuomiota julistaisin, mutta lohdutukseksi sanon, että en todellakaan usko, että teillä oikeasti on lapsenne kanssa mitään eturistiriitaa! Kun teet niin kuin oikein on, takaat onnen itsellesikin. Se on aivan varma,

Yhteistyössä