N
"noo"
Vieras
Sun pitää hakea nyt teille apua. Sulle ja lapsellesi, mutta myös sulle itsellesi. Ota yhteyttä neuvolaan! Ja kerro niin kuin asia on.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28833605:Ei sitä tarvitse kauhistella, se on vain elämää ja varmaan parempi näin loppujen lopuksi kuitenkinlasten äitiä ei ole enää, mutta ei kyllä eläessäänkään lapsiaan paljon tavannut. Oon kuitenkin syntymästä asti hoitanut lapseni.
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28833605:Ei sitä tarvitse kauhistella, se on vain elämää ja varmaan parempi näin loppujen lopuksi kuitenkinlasten äitiä ei ole enää, mutta ei kyllä eläessäänkään lapsiaan paljon tavannut. Oon kuitenkin syntymästä asti hoitanut lapseni.
Alkuperäinen kirjoittaja ole hyvä;28834005:Kehotat hylkäämään lapsen! Minulla on ollut huolehtivat ja tasapainoiset vanhemmat heti siitä lähtien, kun minut hylättiin. Ei se ole sitä hylkäämistä korvannut.
Hylätköön ap lapsensa, jos niin päättää tehdä, mutta ymmärtäköön silloin sen tosiasian, että on todella hylännyt lapsensa. Sillä on seuraukset olipa minkälaiset tukijoukot kasattu ottamaan kiinni se lapsi. Jos ap haluaa tehdä niin kuin on paras, niin pitää lapsensa ja muuttaa tunteensa. Hän voi tehdä myös niin.
Aina lähdetään liikkeelle näillä erityistapauksilla. Esim. eikö saisi erota, jos mies on väkivaltainen ja tadaa tulos on se, että erotaan jos paremmannäköinen tai parempituloinen kävelee vastaan. Ei nyt ruveta kaunistelemaan lapsenhylkäystä. Vai halutaanko me oikeesti, että siitä tulee yhtä hyväksyttyä kuin avioerosta? Syllistää ja tuomita ei muka saisi, mutta onko oikein että aikuinen, joka aina on syyllinen lapseen nähden vapautetaan syyllisyydestä. Jos väärintekijä saa armon ei hän opi oikeutta.
Eihän tietysti lynkkausmentaliteetilla mitään saavuteta, mutta oikeassa olet, että aikuisen on vastattava teoistaan. Miksei voi nähdä asiaa niin, että on toiminut huonosti ja vastuuttomasti lasta kohtaan ja tässä vaiheessa yrittää korjata tilanne. Jos kuitenkin mieluummin hylkää oman lapsensa, joka reagoi rakkauden ja huolenpidon puutteeseen (jonka hänelle on äiti aiheuttanut) ilman että edes yrittää hakea apua, on kyllä aika arveluttavaa. Vai onko ap yrittänyt saada ulkopuolista apua viime vuosina? Joku lintsin reissu ei todellakaan korvaa vuosien välinpitämättömyyttä. Ei se lapsi pahuuttaan noin käyttäydy.
Eikö kannattaisi yrittää jostain (perheneuvola tms?) saada konkreettisia neuvoja siihen, mikä vuorovaikutuksessa mättää ja miten sitä lähteä korjaamaan. Tuskin on myöhäistä vielä. Jos motivaatiota ei ole, niin varmasti tytöllä on parempi asua pysyvästi kodissa, jossa on tasapainoisia aikuisia ja rakastava ilmapiiri. Kuinka tyttö käyttäytyy muuten ollessaan mummolassa, minkälaiset on tytön ja mummon välit?