Mitä teen sairaan alkoholistin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piinattu sielu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piinattu sielu

Vieras
Mittani on viimein tullut täyteen.En jaksa enää. Mies juo joka viikonloppu ja ottaa myös minun lääkkeeni. Tietenkin hän on juonut aina vierasvaraa ostamani juomat, syönyt vieraille tarkoitetut ruoat. Täytyyhän fasaadin pitää.En ole pitkään aikaan tavannut häntä selvänä. En ymmärrä miten asiat ovat työpaikassa.
Pitääkö minun siis muuttaa yhteisestä asunnosta? Mies ei sieltä lähde. Koska maksamme asuntoa yhdessä, minulla on huonosti varaa hankkia vuokra-asuntoa, mutta lienee se mahdollista, pakko ainakin..
Lähdenkö silloin kun hän on poissa? Tuskin saan tavaroita muuten mukaani.

Olen odotellut ihmettä ja kitunut yhteiselämässä, koska rakkaudentunteita on yhä. Elämä ei ole pelkkää kurjuutta, hyviäkin hetkiä on ollut. Mies on kuitenkin kova ja röyhkeäkin. Koskaan ei ole pyytänyt esim. anteeksi.Hänen mielestään on kokonaan hänen asiansa kuinka paljon hän voi kotonaan juoda, aivan riippumatta seurauksista.Kaikenlaisia vahinkoja on sattunut paljon.,

sinä hommaat asunnot ja muutat pois, poliisitkin auttaa kiperissä tilanteissa, mutta miehen poissaollessa, keräät tavarat ja lähdet. Mutta jos kuitenkaan et saa aikaseksi, niin älä ainakaan sitä viinaa edes, vierasvaraksikaan kotiin osta.

Aikalailla sama tilanne paitsi, että mies työttömänä ja aina kotona kännissä, alko lähellä joten niissäkään reissuissa ei kauaa mene. Olen suunnitellut lähtemistä mutta erotilanne pelottaa, ei ole ollut vielä väkivaltainen mutta uhkailuja on tullut.

Piinattu sielu, rakastat miestäsi vaikka hän on kova ja röyhkeäkin?
Ehkäpä sopisi kysyä että mitä sinun pitää tehdä omalle elämällesi, miehestäsi ei olen sitä parantamaan.
Pinja2, erotilanteen uhatessa yli seitsemänkymmentä, 70, prosenttia miehistä uhkaa jollain lailla naista.
Ei muuta kuin otat itseäsi niskasta kiinni ja teet ratkaisusi reilusti suuntaan tai toiseen, mutta seiso päätöksesi takana rehellisesti.

vaihtoehdot ovat; oma rauhallinen elämä, vaikka alkuun yksin tai juoppo örisemässä samassa huushollissa...niin kumpiko on parempi???
Sitä ei tiedä, ennenkä kokee, mitä on kumpikin! Olin niin TYHMÄ, että uhrasin elämästäni vuosia juopolle.."en ikinä ennää ota", "tämä vain", "minä pari olutta vain otan", "en enää koskaan sinua lyö, anna anteeksi". Juoppo valehtelee eniten itselleen, sillä nämä "ikinä, ei koskaan" tarkoitavat seuravaa kertaa ja jos on väkivaltainen, niin anteeksianto on lupa seuraavaan kertaan.

Alkuperäinen kirjoittaja salliz:
vaihtoehdot ovat; oma rauhallinen elämä, vaikka alkuun yksin tai juoppo örisemässä samassa huushollissa...niin kumpiko on parempi???
Sitä ei tiedä, ennenkä kokee, mitä on kumpikin! Olin niin TYHMÄ, että uhrasin elämästäni vuosia juopolle.."en ikinä ennää ota", "tämä vain", "minä pari olutta vain otan", "en enää koskaan sinua lyö, anna anteeksi". Juoppo valehtelee eniten itselleen, sillä nämä "ikinä, ei koskaan" tarkoitavat seuravaa kertaa ja jos on väkivaltainen, niin anteeksianto on lupa seuraavaan kertaan.

puhut täyttä asiaa! Lähtekää nyt hyvät naiset ja pian, ennenkuin se paisuu lumipallon myötä. Varmasti todella suuri helpotyus jälkeenpäin!

Yhtä asiaa en elämässäni ole katunut kertaakaan ja se on ollut avioero. 8 vuotta itsenäisenä naisena, vähän seurustellen mutta EI KOSKAAN miehen kanssa saman katon alle muuttavana, kiitän itseäni siitä, että pääsin eroon kännissä törttöilevästä,huoraavasta, itseään rakastavasta, pirullisesta miehestä.

Älkää pysykö helvetissä säälistä tai sen takia, että ette ehkä pärjää. Kyllä yksinkin pärjää kuka tahansa kun ottaa itseään niskasta kiinni.

Rohkeasti vaan kamat kasaan ja hei hei, uusi elämä kutsuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Piinattu sielu:
Mittani on viimein tullut täyteen.En jaksa enää. Mies juo joka viikonloppu ja ottaa myös minun lääkkeeni.

Paukase nyrkillä päähän pari kertaa ja heitä retku pihalle.

[viestiä moderoitu]

Yhteistyössä