Mitä teen tämän miehen kanssa? Miten te tulkitsisitte? palstaraati apuun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tonttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tonttu"

Vieras
Olen eronnut avopuolisostani vuosi sitten. Asumme edelleen saman katon alla käytännön takia. Nukumme toki eri huoneissa ja emme näe edes joka päivä. Yleensä ei olla samaan aikaan kotona ja jos ollaan, niin kommunikoimme vain pakollisista asioista. Sovimme, että jos toinen löytää uuden, niin siitä pitää kertoa ja silloin muutamme erilleen. Varmaan outo ratkaisu teidän mielestänne, mutta näin toiminut meillä ok.

No minä olen tämän syksyn tapaillut miestä. Olen ihastunut, tai oikeastaan jo rakastunut. Asumme 55km päässä toisistamme ja näemme pari kertaa viikossa. Joskus teemme yhdessä esim. viikonloppureissun. Mä olisin valmis ottamaan seuraavan askeleen miehen kanssa, mutta jossain sisimmässäsi mua vaivaa jokin asia. En tiedä oikein mikä.
Olen itse 26 vuotias ja mies 40 vuotias. Me ollaan puhuttu paljon asioita ja mies on esim. edellisistä suhteistaan joskus puhunut sävyyn "No vähä harmittaa ettei sen xxx tullut sitten mitään.. en oikein ollut vaan valmis silloin sitoutumaan" yms.. Miestä siis harmittaa, että joku vanha suhde kaatui?
Olenko siis itse vain jonon jatke..? Mulla siis on vähän sellainen tunne, että mies on jo sen ikäinen, että kiirehtii ja haluaa nyt vain löytää jonkun. Minä satun olemaan sellainen ihan jees vaihtoehto.
Mä kuitenkin haluaisin saada toisessa aikaan sellaisen "wow..tässä se on" efektin, enkä olla vain joku, joka nyt sattui uimaan haaviin.

Siis... mä en taas ymmärrä :confused: Kyllä mullakin henk.koht. on jostain menneestä suhteestani sellainen tunne että on vähän harmi ettei siitä tullut mitään mutta olosuhteet vaan oli sellaiset. Se ei kuitenkaan poista sitä mahdollisuutta, ettenkö tässä hetkessä voisi saada jostain toisesta miehestä sellaista WOW-fiilistä.

Täytyy kyllä lisätä, että jos mä sattuisin tapailemaan miestä, joka edelleen asuu entisen (tai siis oikeastaan nykyisen) avopuolisonsa kanssa, niin ajattelisin, että varmaankaan hän ei kuitenkaan minun kovin vakavasti suhtaudu eikä ole saanut minusta sellaista wow-fiilistä. Ei tietenkään ole, koska hän asuu edelleen sen entisen kanssa? Minusta tilanne vaikuttaisi vähän siltä, että toinen varmistaa selustansa sen varalta etten minä olekaan kelvollinen/sopiva.

Viimeksi muokattu:
Mun mielestä on ihan normaalia, että miettii joskus että on harmi ettei asiat sujuneet jonkun kanssa, etenkin jos on yhteisiä lapsia. Ei se välttämättä ole merkki mistään valtavasta kaipuusta menneeseen.

Tuohon yhdessä asumiseen sen verran, että asuin itsekin ex-mieheni kanssa käytännön syistä yhdessä vuoden eropäätöksen jälkeen. Ei sitä meinannut kukaan tajuta, meille oli ihan ok vaihtoehto.

Yhteistyössä