Mitä teen tuon koiran kanssa*hermo menee*???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Koira ennen haukkuin perään hirveästi ja sen olen saanut opetettua.Ei siis enää hauku perään, mutta nykyisin ulvoo/itkee kuin susi perään. Mitä teen????? menee oikeasti hermo, kun en tiedä miten opettaa sitä? Vaikka olen pihalla, käyn katsomassa välillä ja jos menee yli 15min, niin sitten alkaa tuo ulvominen :/

Koiran ikä? Mulla ois kaksi vaihtoehtoa tarjolla.

1) Aloitat niin, että suljet koiran toiseen huoneeseen, tai kotiin ja itse olet pihalla. Pysyt oven takana, namit kädessä. Ihan superpienissä pätkissä aloitat niin, että kun koira on ollut hiljaa sisällä 20sekuntia, avaat oven ja palkitset... Toi 20sekuntia on esimerkki, voit joutua aloittamaan vielä minimmästä ajasta. Ja pikkuhiljaa pidennät sitä aikaa.
Aina kun koira on oven takana hiljaa, se saa palkan kun tulet.

Tämä vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä.

2) Jos haluat mennä siitä missä aita on matalin, kokeile sitruunapantaa.

Mun koirallahan on tuo ongelma kans ja jossain oli että lähdöstä ja saapumisesta ei pidä tehä mitään hössäämistä. Ja mietinki tässä että ku meen esim vessaan niin ei se sillon huuda, mut tietäähän se millon jätän sen yksin ku alan laittelee ovia kiinni huoneisiin ettei pääsis tuhoomaan mitään jne. Enkä oo vielä sitruunapantaa kokeillu ku ei oo viel tullu rahaa...

Niin ja tuo että välillä käyt kattomassa niin se voi olla koiran kannalta huono juttu ku sit sä taas lähdet ja jo toisen kerran jätät sen. Mun entinen koira teki sitä että jos joskus piti välillä käydä käyttämässä ulkona tai antamassa ruokaa ja sit ku lähti niin sit tuhosi tavaraa, mut ei sillon ku ekan kerran lähti.<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 12:22 JuiceFani kirjoitti:
Mun koirallahan on tuo ongelma kans ja jossain oli että lähdöstä ja saapumisesta ei pidä tehä mitään hössäämistä. Ja mietinki tässä että ku meen esim vessaan niin ei se sillon huuda, mut tietäähän se millon jätän sen yksin ku alan laittelee ovia kiinni huoneisiin ettei pääsis tuhoomaan mitään jne. Enkä oo vielä sitruunapantaa kokeillu ku ei oo viel tullu rahaa...

Totta. Jos koira viuhtoo ja vauhtoo kun tuut kotiin niin olet kuin sitä ei oliskaan, vasta kun oot vaatteet riisunut ja istahtanut niin tervehdit koiraa.

Koita tota ykkösvaihtoehtoa mun edellisestä viestistä, jos on aikaa ja hermoja B)

Koira on vuoden vanha. haukkumisen siis olen saanut opettua, mutta tuo ulvonta tullut tilalle. Miten sitruunapanta siihen auttaisi?koska tästä kyselin eläinkaupassa ja sano,että moni koira alkaa ulvomaan kun tajuaa ettei haukkua voi. joten turha vissiin tuo sitruunapanta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 12:22 JuiceFani kirjoitti:

Niin ja tuo että välillä käyt kattomassa niin se voi olla koiran kannalta huono juttu ku sit sä taas lähdet ja jo toisen kerran jätät sen. Mun entinen koira teki sitä että jos joskus piti välillä käydä käyttämässä ulkona tai antamassa ruokaa ja sit ku lähti niin sit tuhosi tavaraa, mut ei sillon ku ekan kerran lähti.

^ Jep, tarttis ite päivystää oven takana, ja alkuun pitää koiraa yksin ihan lyhyitä hetkiä... Kun se on hiljaa, avataan ovi ja palkitaan. Jos alkaa ulina/haukku, avataan ovi ja kielletään, suljetaan ovi ja koitetaan uudestaan.
Tämä vaatii todella pitkää pinnaa, mutta se on koiran ohjaamista parempaan käytökseen, toi sitruunapanta on sitten taas erilainen väline, sillä ei ohjata, vaan tavallaan pakotetaan.

Itse suosisin tota ekaa vaihtoehtoa minkä kirjoitin, vähän pehmeämpi tapa, ja koira oppii (ajan kanssa) itse oivaltamaan että mikä on toivottavaa ja mikä ei.
Tosin, jos ei ole aikaa niin se ei onnistu. Ja jos tietää ettei itsestä ole siihen venkslaamiseen niin ei kannata edes yrittää, se pitää viedä loppuun se homma, tai voi pahimmassa tapauksessa pahentaa sitä ongelmaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 12:25 vieras kirjoitti:
Koira on vuoden vanha. haukkumisen siis olen saanut opettua, mutta tuo ulvonta tullut tilalle. Miten sitruunapanta siihen auttaisi?koska tästä kyselin eläinkaupassa ja sano,että moni koira alkaa ulvomaan kun tajuaa ettei haukkua voi. joten turha vissiin tuo sitruunapanta.

No ei kai se panta tiedä onko kyseessä haukku vai ulvonta? Eli kun koira alkaa ulvomaan, tulee sitruunaa nenään.

Yhteistyössä