Mitä teen väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meni niin tai näin, aina väärin päin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meni niin tai näin, aina väärin päin

Vieras
Asiaa unikoulusta:

Vauva vaan parkuu sydäntäriipivästi. Käyn välillä kippaamassa takaisin makuuasentoon ja peittelen. Huuto vaan yltyy ja ääni voimistuu entisestään.

Esikoisen uni häiriintyy ja esikoinen tulee siihen puuttumaan ja vauvaa viihdyttämään. -> Vauvan itku vaan kovenee (mikäli siinä vaiheessa enää mahdollista).
Kolme varttia menee, vauvan itku rauhoittuu kun olen saanut esikoisen häädettyä pois. Vauva istuskelee ja touhuaa itsekseen, eikä nukahda.
Esikoinen tulee taas siihen pomppimaan ja taas se huuto alkaa.

Ei saakeli, en jaksa!!! En jaksa tuota jatkuvaa heräilyä, enkä kyllä jaksa valvoa öitä huudattaen vauvaa.

Tassuttelun kanssa kävi niin, että vauva vaan puskee käden pois ja eiku ylös vaan.

|O
Minä en jaksa! :'(

Mun mielestä helpottas jos esikoisen saisi jotenkin pidettyä pois, oisko mahollista? Mummolaan vaikka?
Unikoulu on äidille todella raskasta, itse olen kaksi lasta "kouluttanut". Mutta jos osaisi ajatella että se vie korkeintaan viikon elämästä ja palkintona paremmat yöunet.. Minkä ikäinen vauvasi on?

Alkuperäinen kirjoittaja äitykkä:
Mun mielestä helpottas jos esikoisen saisi jotenkin pidettyä pois, oisko mahollista? Mummolaan vaikka?
Unikoulu on äidille todella raskasta, itse olen kaksi lasta "kouluttanut". Mutta jos osaisi ajatella että se vie korkeintaan viikon elämästä ja palkintona paremmat yöunet.. Minkä ikäinen vauvasi on?

Ei ole mahdollista viedä esikoista pois 'jaloista'. :(
vauva on 11,5kk.

Entä onnistuisiko isän olla esikon kanssa ettei pääsisi vauvan luo? Vauvaa varmasti hämmentää kovasti jos äiti koittaa rauhotella ja isompi sisarus lirkuttelee viihdytysmielessä..

Alkuperäinen kirjoittaja äitykkä:
Entä onnistuisiko isän olla esikon kanssa ettei pääsisi vauvan luo? Vauvaa varmasti hämmentää kovasti jos äiti koittaa rauhotella ja isompi sisarus lirkuttelee viihdytysmielessä..

Paskat isä välitä. Se nukkkuu perse homeessa vaikka vauva huutaa samassa huoneessa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Kumpikin epeli viereen nukkumaan... Niin minä tekisin ja tein. Kaikki saavat edes vähän unta.

Minäpä en saa unta jos vauva on vieressä. Ja esikoinen on semmonen potkija ja huitoja, että ei kiitos sille!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kumpikin epeli viereen nukkumaan... Niin minä tekisin ja tein. Kaikki saavat edes vähän unta.

Minäpä en saa unta jos vauva on vieressä. Ja esikoinen on semmonen potkija ja huitoja, että ei kiitos sille!

Okei. Ei toimi kaikilla. :)

Mutta nukahtaako pienempi, jos makaat vieressä hetken ja vaivihkaa siirryt omaan sänkyysi?

Okei. Ei toimi kaikilla. :)

Mutta nukahtaako pienempi, jos makaat vieressä hetken ja vaivihkaa siirryt omaan sänkyysi?

Minä olen sen verran isokokoinen, etten mahdu pinnikseen. Ja mahtaako sen rakenteetkaan kestää painoani?! Sori, oon vähän väsynyt. |O

Harmi kun mies ei välitä, unikoulu on kuitenkin koko perheen juttu ja pitäisi pystyä yksissä tuumin käymään läpi.
Luopuisin unikoulusta ja järjestelisin niin että kaikille riittäisi unta, eli vaikka muksut viereen jos se kuopusta rauhoittaisi.
Niin kauan kun isompi hippaloi yöllä vauvan luona, en henk.koht. usko että unikoulu onnistuu. Tai sit pitäs saada isompi olemaan hiljaa ja rauhallisesti..

Harmi kun mies ei välitä, unikoulu on kuitenkin koko perheen juttu ja pitäisi pystyä yksissä tuumin käymään läpi.
Luopuisin unikoulusta ja järjestelisin niin että kaikille riittäisi unta, eli vaikka muksut viereen jos se kuopusta rauhoittaisi.
Niin kauan kun isompi hippaloi yöllä vauvan luona, en henk.koht. usko että unikoulu onnistuu. Tai sit pitäs saada isompi olemaan hiljaa ja rauhallisesti..

Minä olen sen verran isokokoinen, etten mahdu pinnikseen. Ja mahtaako sen rakenteetkaan kestää painoani?! Sori, oon vähän väsynyt. |O

Minä onnistuin laskostamaan 173 senttiäni ja valtavan raskausvatsani (n. 4 litraa lapsivettä ja 4 kg vauvaa) pinnasänkyyn keskimmäisen viereen... Mutta pois olikin hankalampi päästä :kieh:

Pinnasänky oman sängyn viereen ja laita alas? Tai pieni viereen nukahtamaan ja esim. peitteen päällä hinaat omalle paikalleen pinnasänkyyn?

Olen itsekin valvonut lasten kanssa vuositolkulla, eli tiedän, mitä tuo on. Unenpuute on helvettiä.

Minä olen sen verran isokokoinen, etten mahdu pinnikseen. Ja mahtaako sen rakenteetkaan kestää painoani?! heh.... ihan oikeasti.ota lapset viereesi nukkumaan,saat edes jonkun verran nukuttua.todellakin kyllä väsyy jos ei saa nukuttua!!

Olen kokeillut sitäkin, että nukutan viereen ja siirrän varovasti omaan sänkyynsä. Tuloksena ehkä maksimissaan 1,5h unta ja suuri epäuskoinen huuto alkaa kuulua.

Huijaa kuumavesipullolla tai lämpimällä kauratyynyllä. Toimi välillä Hekaan. ;)

Olen kokeillut sitäkin, että nukutan viereen ja siirrän varovasti omaan sänkyynsä. Tuloksena ehkä maksimissaan 1,5h unta ja suuri epäuskoinen huuto alkaa kuulua.

Huijaa kuumavesipullolla tai lämpimällä kauratyynyllä. Toimi välillä Hekaan. ;)

Meillä on semmoinen iso nalle, jonka laitoin joskus nuorimmaisen päälle, kun lähdin pois vierestä.

Saatko esikoisen semmoseen paikkaan nukkumaan ettei herää pienemmän itkuun.

Meillä kuopus ei tahdo nukahtaa jollei ole täysin pimeää, touhut ei meinaa loppua millään jos ovenraosta tulee vähääkään valoa.

Tässä on vielä sellainen ongelma, että imetys pitäisi lopettaa kuukauden sisään. Samoin vauvan pitäisi oppia nukkumaan läpi yön heräilemättä.
Minulla on pakollinen matka edessä ja sinne ei voi kärrätä lapsia mukana. :(
Miehen pitää oppia pärjäämään lasten kanssa ennen sitä.

Tässä on vielä sellainen ongelma, että imetys pitäisi lopettaa kuukauden sisään. Samoin vauvan pitäisi oppia nukkumaan läpi yön heräilemättä.

Miten se mies voi niiden lasten kanssa jäädä,jos ei kerta yhtään välitä?

Alkuperäinen kirjoittaja täh:

Siksi haluankin opettaa vauvani nukkumaan yön läpi.

Lapsia ei kyllä voi jättää hoitoon sellaiselle ihmiselle kuka ei heistä välitä.Kait häneltä nyt sen verran sitten apua saat et ottaa sen esikoisen hoitaakseen et voit tuon imetyksen lopettaa.
On se niin saakelin vaikeaa joillakin..

Lapsia ei kyllä voi jättää hoitoon sellaiselle ihmiselle kuka ei heistä välitä.Kait häneltä nyt sen verran sitten apua saat et ottaa sen esikoisen hoitaakseen et voit tuon imetyksen lopettaa.
On se niin saakelin vaikeaa joillakin..
:headwall:
Taas niin ihanaa rivien välistä lukemista!

Nukkuuko esikoisenne samassa huoneessa? Komennat miehesi esikoisen kanssa vaikka olohuoneen lattialle "retkelle" nukkumaan, kyllä miehesi voi hänen kanssaan siellä nukkua pari yötä kun käsket vain. Saat rauhassa jatkaa vauvan tassuttelua. Tai parempi olisi jos sinä menisit isomman kanssa toiseen huoneeseen, vauva saattaa nopeammin luovuttaa kun et ole maitoinesi näkösällä.

Yhteistyössä