Mitä teen ??!! Yksi likan kaveri on muodostunut "ongelmaksi"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lunatic

Vieras
Nytkin tyttö huitelee sen kanssa jossain kylillä, 7-vuotias likka toisen yhtä pienen kanssa. Ja sanoin että tossa leikkarilla pysytään.
Ei helvetti että siitäkin nyt riesa tuli kun törmäsivät joku pv.
Puh.numero mun ainakin pitää siltä tytöltä nyt saada, ei tule mitään muuten tästä touhusta. :(

Tämän se tiesi kun just joku pv kehuin täällä miten fiksu likka mulla on.. pysyy aina siellä missä sovitaan. No yksin pysyykin. Nyt menee vähän liian levottomaksi touhu ton kaverin kanssa.. kokoajan pitäs saada olla menossa yksin ton kaverin luo, ja jos en päästä niin se kaveri sotkottaa tänne.. Tai sit haluavat yhdessä mennä ties minne.

Alkuperäinen kirjoittaja .--.:
Ei kai sinun heidän leikkimistään tarvitse kieltää, se mitä tarvitsee tehdä, on tehdä selväksi, että siellä pysytään missä on sanottu.

No ei. Mutta kun tuntuu ettei ne viihdy kauaa paikoillaan. Hirvittää oikein.
Ja tuolla kaks villikkoa painelevat keskellä kylää.

Täytyy nyt äkkiä tehdä joku ratkasu ennenkuin jotain tapahtuu.

Mä oon omalta likaltani kieltänyt yhden kaverin juuri sen takia kun hän vetää aina mukanaan tekemään tyhmyyksiä. On koulukiusattu (tyttäreni menee syksyllä kolmannelle), tönitty yms. Kaikki tämä loppu kun sanoin tytön kaverille suoraan että on meille ei toivottu henkilö. Tästä on nyt reilu puoli vuotta aikaa. Edelleen kaveri soittaa tyttärelleni mutta tyttöä ei kiinnosta enää. Ja äidinkin hermot ei oo niin kireällä kun tää homma saatiin heti lopetettua.

Meillä yksi kaveri puree lastani. Kuitenkin jo 6 vuotias, niin luulisi ymmärtävän ettei sellainen sallittua. Sit kieltää tietysti kertomasta aikuisille. Puremajälkiä tulee ainoastaan tämän kaverin luona, että ei voi erehtyäkään.
olen keskustellut lapsen kaverin äidin kanssa, mutten ole ihan varma ymmärtääkö asian ja tekeekö asialle jotain.

Hae tyttö kotiin ja sitten esim. kahteen-kolmeen päivään eivät saa leikkiä yhdessä koska ovat poistuneet sieltä missä piti pysyä. Jos toistuu niin seuraavalla kerralla pari päivää pidempi "karenssi". Viimeistään toisella kerralla menee jakeluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Tekisin omalle lapselleni selväksi, ettei sallituilta alueilta lähdetä pois, vaikka kaveri lähtisikin.

No näin tietysti teen ja olen tehnytkin.
Vituttaa kun nytkin se tyttö ilmesty kesken kaiken kun oltiin tossa kylillä ja kauppaan menossa, en ehtinyt tehdä asiaa kunnolla selväksi kun jo polkivat leikkarille. Ainakin niin sanoivat mutta mistä sen tietää. Voi saatana, etsimään tästä on lähdettävä ja sitten kunnian kukko laulaa.

Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Hae tyttö kotiin ja sitten esim. kahteen-kolmeen päivään eivät saa leikkiä yhdessä koska ovat poistuneet sieltä missä piti pysyä. Jos toistuu niin seuraavalla kerralla pari päivää pidempi "karenssi". Viimeistään toisella kerralla menee jakeluun.

OK.

Selittäisin, että omin luvin kylillä tallustelu on tosi vaarallista ja ilmottaisin, että rajojen ylittämisestä seuraa sanktio. Kannattaa yrittää olla yhteydessä kaverin vanhempiin ja vetää yhteistä linjaa. Jos se ei toimi, on tilanne aika haastava.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Vituttaa kun nytkin se tyttö ilmesty kesken kaiken kun oltiin tossa kylillä ja kauppaan menossa, en ehtinyt tehdä asiaa kunnolla selväksi kun jo polkivat leikkarille. Ainakin niin sanoivat mutta mistä sen tietää. Voi saatana, etsimään tästä on lähdettävä ja sitten kunnian kukko laulaa.
Arvaa miks on kivaa, kun lapsella on kännykkä mukana ulkona? :whistle:

No se tässä on ostettava, ei auta mikään.

Tolla kaverillakin on kännykkä, en vaan oo ehtiny ottaa siltä ees numeroa vielä kun ovat niin liukasliikkeisiä.

Istut koneella valittamassa että lapsesi juoksentelee kielletyillä alueilla. Mulla viisi vuotias poika saa mennä meidän takapihan aitaa vasten olevaan leikkipuistoon yksin, minnekkään siitä ei ole asiaa. Annan mennä pyörälläkin koska kaveritkin menee. Mutta se on sitten rangaistuksia peliin jos ei usko! Et ilmeisesti ole antanut tytöllesi kauheen selviä rajoja, voivottelet vain täällä että huitelee pitkin kyliä. sammuta kone, käy kertomassa elämän ohjeet ja tule takaisin ;)

Ja ne lasten kavereiden numerotkin kannattaa tallentaa omaan kännykkään.

No se tässä on ostettava, ei auta mikään.

Tolla kaverillakin on kännykkä, en vaan oo ehtiny ottaa siltä ees numeroa vielä kun ovat niin liukasliikkeisiä.

Mutta älä silti lipsu rajoista vaikka mukana olisi kännykkä. Kantsii nyt ihan eka pitää vakava keskustelu, että vain sinne saa mennä minne on annettu lupa. Voihan se hyvinkin mennä perille. Sitten kännykälle sääntö, että sen on oltava auki aina ja olinpaikasta ei valehdella.

Alkuperäinen kirjoittaja xy:
Mutta älä silti lipsu rajoista vaikka mukana olisi kännykkä. Kantsii nyt ihan eka pitää vakava keskustelu, että vain sinne saa mennä minne on annettu lupa. Voihan se hyvinkin mennä perille. Sitten kännykälle sääntö, että sen on oltava auki aina ja olinpaikasta ei valehdella.

Kyllä. Joku roti tähän tultava. Harmittaa kun viime viikolla törmäsi tohon kaveriinsa.. nyt on siitä asti joka pv ollu levotonta.

Yhteistyössä